Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • FAQlyás Menyét: @Ibun: Tőled, és a szerzőtől, Blogintól is kérdezem: A katolikus egyház mióta ismer el házasságnak bármilyen polgári szerződést? Polgárilag azt felbontották, elváltak, de végülis teljesen mindegy, m... (2024.05.09. 20:51) Pécsi esküvői botrány: mi az igazság?
  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • Utolsó 20

Ima a közel-keleti békéért

2014.08.06. 09:24, Katekéta

A Katolikus Tábori Püspökség – Katonai Ordinariátus központi hivatalában szentmisével egybekötött imádság zajlott a Közel-Kelet békéjéért, melyet Kótai Róbert főhadnagy, tábori lelkész celebrált körülbelül ötven résztvevő előtt. Megrendítő volt hallani lakonikus, ám mégis magával ragadó homíliáját, mely a minden aktualitáson túlmutató alapvető emberi kérdésekre világított rá először.

Jeremiás könyvét magyarázva kifejtette, hogy az igazi szabadság alapja az Istenre nyitottságra épülő „szemkontaktus”, Isten akaratának tekintetbe vétele”, nem pedig az, hogy a külső világban szabadok vagyunk-e vagy sem. Ehhez kapcsolta hozzá az evangéliumi részletet, ahogy Jézus kiküldi a tizenkettőt Péter vezetésével a túlpartra, majd megjelenik nekik a vízen. A bárka az Egyház jelképe, mely a történelem tengerén átkelve tart célja felé a Péter vezette tizenkettő segedelmével. Mikor megjelenik Jézus, Péter is követni akarja, ám mikor csak önmagára koncentrál, elveszíti a kontaktust, süllyedni kezd. Jézus azonban kinyújtott kezével mindig megmenti csetlő-botló egyházát, ahogy minket is.

Minden emberi kapcsolatunk az istenemberi tekintetbe merülve bontakozhat ki egyedül hitelesen. Végül személyes élményét mondta el. A katonaládára szabott tábori oltárról beszélt, amelyen a szentmisét bemutatta.

Bíró László tábori püspök vezette katonai zarándoklat zajlott pár hete a „Nagy Háború” olasz frontjára. Végigjárták a temetőket, mindenhol miséztek, ami a katonák mintegy újratemetése volt. Szinte kézzelfoghatóvá vált számunkra ez akkor, amikor megidézte egy horvát K.u.K. katona visszaemlékezését a tömegháború embertelenségéről… A 2000 főnyi osztagból csupán másfél százan maradtak életben a napokig tartó olasz pergőtűz után, mikor kivonták őket. Az elhantolt halottakat is kiforgatta a másnapi, rájuk szórt srapnel… Ebből a másfél százból is számosan megnyomorodtak egy életre, akár fizikailag, akár lelkileg. Mélyen szimbolikus volt, hogy a leszármazottak megkoszorúzták az egykori ellenség sírhantjait. Akkor van valódi béke, Krisztus békéje – ami nem csupán fegyvernyugvás – ha tiszta szívvel tudják egy fegyveres konfliktus résztvevőinek leszármazottai megkoszorúzni kölcsönösen a szembenálló fél halottainak sírjait. Azért imádkoztunk, hogy ez – az egyelőre még kilátástalan béke – a Közel-Keleten is felvirradjon. A szentmise után Assisi Szent Ferenc – a szultán udvarában járt „békekövet” – imájával zártuk le fohászkodásunkat.

A közel-kelet jobb megértése

Ezután hangzott el a két előadás, melyeket az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség (IKSZ) két, közel-keleti keresztény gyökerekkel is bíró tagja tartottak. Először az örmény felmenőkkel bíró Azbej Tristan, Magyarország izraeli követségének munkatársa szólt, igazi higgadt diplomataként, ami azért is becsülendő, mivel élesben élt át feleségével és két kisgyermekével légicsapást. Ennek ellenére „sine ira et studio” beszélt a Szentföld múltjáról, a három világvallás legitimációs alapjairól, majd pedig a cionizmus, a modern arab nacionalizmus, a zsidó és muszlim vallási fundamentalizmus keletkezéséről, politikai szerepéről. Részletezte az izraeli és a különböző palesztin frakciók közötti megoszlást, a környező államok viszonyát a palesztin szervezetekhez. Véleménye szerint a megegyezés azért nem lehetséges, mert mind az izraeli, mind a palesztin politikai vezetők a szélsőségeseiknek foglyai. (Utalt Jicák Rabin meggyilkolására.) A kölcsönös sérelmek, a polgári lakosság ellen elkövetett kegyetlenkedések (köztük a mostani gázai konfliktust kiváltó kölcsönös gyerekgyilkosságok) olyan mély ellenségességet véstek mindkét fél elméjébe és szívébe, hogy ennek feloldása emberi számítás szerint lehetetlen, egyedül – keresztényként – Krisztus, a Béke fejedelme segedelmében bízhatunk. Addig a „Halál Angyala” uralkodik, s nincs béke az Olajfák alatt. Kiválóan illusztrálta ezt az előadását lezáró szatirikus animációs kisfilmmel.

Hiányosságnak tartom, hogy a „két malomkő között őrlődő” helyi keresztények sajátos helyzetéről – lett légyenek akár etnikailag palesztinok, akár zsidók – nem szólt. Mentségére szóljon, hogy az alapvető célja a jelenlegi gázai konfliktus megértésének elősegítése volt.

Ezután következett Fakhoury Youssef, libanoni magyar előadása. A melkita (bizánci) katolikus fiatalember a szíriai, iraki és libanoni keresztények jelenlegi üldözésének történelmi és jelenlegi machtpolitikai hátterét vázolta föl. Megtudhattuk, hogy Egyiptomban a XIII. századig, Szíriában a XVII. századig a keresztények voltak többségben. Több hullámban érte őket retorzió, pogrom, népirtás, egészen a napjainkban kezdődőig. Fölvázolta az ún. arab világ belső ellentéteit. Az arab anyanyelvű, de magát koptként, szírként, káldként, libanoniként meghatározó keresztények mindig szálkát képviseltek a muszlimok szemében.

Egyrészt akik keresztényként megmaradtak, módosabbak voltak, mert meg tudták fizetni a keresztényekre kirótt magasabb adót. Másrészt komoly összetartás jött létre közöttük. Nem szabad elfelejteni, hogy az antik mediterrán kultúra átmentése nem az iszlám érdeme – mert Mohamed arábiai harcosai a mai wahabita ISIS szintjéről indultak –, hanem az ott élő keresztény és zsidó kisebbségé volt. Mikor kilépett az iszlám az Arab-félszigetről, akkor a keresztények közötti ellentétet kihasználva tudott csak gyorsan terjeszkedni. Elüldözték a bizánci politikai elitet, és a nagyságrendileg többségben lévő helyi keresztényeknek toleranciát ígértek…(Emlékezzünk, hasonló volt a helyzet az oszmán-törökökkel hazánkban, ahol sokszor a törökök a protestánsokkal karöltve harcoltak a katolikusok ellen.)

Ha nem lett volna a városlakó, császárpárti (melkita) görögség, és a vidéki (kopt, szír) lakosság között politikai, és azt generáló dogmatikai-vallási ellentét, akkor az iszlám csak lábjegyzet lenne a történelemkönyvekben, amit egy sikeres bizánci hadjárat felszámolt… A történelem azonban máshogy alakult. Felrótta az ún. „keresztény” Nyugat bűnének, hogy közvetve, illetve passzivitásával az ISIS-féle wahabita, arábiai iszlámot támogatja. Rávilágított a kulturális és civilizációs törésvonalra, ami a „szír” és „egyiptomi” iszlám, valamint az arábiai között feszül. Az orosz és amerikai geopolitikai ellentét miatt is a Nyugat olajszövetségeseit és „szabadcsapataikat” támogatja a hagyományosan oroszbarát preszekularista rezsimekkel szemben. No és a közel-keleti keresztények kétezer éves civilizációjának eltűnése nem zavarja? Ez – ismét az előadó szavaival élve – csupán „járulékos veszteség” Amerika és Izrael számára, ha ezzel sikerül destabilizálni a környező országokat, és megosztani az arábiai muszlim wahabita államok által támogatott ISIS segítségével a környező államok muszlim lakosait. Végül pozitív példákat is felhozott. Franciaországban mozgalom indult a közel-keleti keresztények megsegítéséért.

Mivel zárhatjuk le rövid ismertetésünket? Az ima kötelességünk, a cselekvés pedig szükségszerű számunkra. Ha egy olyan Európa állna ma fenn, mely büszke a keresztény alapjaira, és hivatásának érzi a világban bárhol élő keresztények védelmét, mindez nem történhetne meg, illetőleg ilyen szinten nem eszkalálódhatna.

Szász Péter

17 komment

Címkék: videó zsidó közel-kelet


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr576576981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annamanna 2014.08.08. 01:42:16

"Ha egy olyan Európa állna ma fenn, mely büszke a keresztény alapjaira, és hivatásának érzi a világban bárhol élő keresztények védelmét, mindez nem történhetne meg, illetőleg ilyen szinten nem eszkalálódhatna."
Sajnos így van, de remélem, lesz
még másképp is.

2014.08.12. 20:35:19

@annamanna: Szerinted hogyan lehetne megállítani az ISIS-féle terrort? Milyen lehetőségek vannak a barbárok elleni fellépésre?

Most nem a kisember szintjén...

annamanna 2014.08.13. 03:31:21

@Ahasverus: emberileg nem gondolok semmit. Azt remélem, minél hamarabb visszajön Jézus és véget vet a borzalomnak, pl. ennek: kozbenjaro.blog.hu/2014/08/12/tomegesen_fejeznek_le_kereszteny_gyerekeket_irakban
A gyilkosoknak Jézus visszatérte a harag napja lesz.

Az USA bombázása nem tudom, mit old meg, mennyire valódi és őszinte segítség a terroristák ellen, ha egyszer Obama pár napja még ezt mondta:
"elismerte, hogy az amerikai légierő azért nem mért azonnal Irak-szerte csapást az Iraki és Levantei Iszlám Állam (ILIÁ) elnevezésű szélsőséges erőre, mert nem akarta csökkenteni a Núri al-Máliki iraki miniszterelnökre nehezedő nyomást."
"Az elnök szerint noha az ILIÁ nem volt vonzó az átlagos szunniták számára, az mégis ki tudta tölteni a vákuumot."
www.origo.hu/nagyvilag/20140809-obama-megnevezte-orszaga-legnagyobb-ellenseget.html

2014.08.13. 07:02:24

@annamanna:

Előfordulhat, hogy hamisított képek, mint a dachaui koncentrációs táborban lemészárolt zsidók fényképei Lord Russel könyvében. De mindattól függetlenül, hogy hol volt gázkamra és hol nem, irtották a zsidókat. És mindattól függetlenül, hogy fejeznek le keresztény gyerekeket vagy sem, Sziriában úgy vadásszák le a keresztre felesküdteket, mint a kóbor kutyákat. Botrány, ami ott zajlik, mégis itthon nem szervez tüntetéseket és nem irat alá petíciókat senki. Azért nem tüntet értük senki, mert itt mindenki szubkulturális logika mentén gondolkodik. Még a humanitárius katasztrófákról is. Ahogy annak idején a Tibetben történt mészárlás hidegen hagyta a nacionalista, katolikus, konzervatív értelmiséget, úgy a Szíriában történt mészárlás hidegen hagyja az anarchista, feminista, liberális értelmiséget. Ez a mentalitás undorító és szomorú - számomra felvállalhatatlan.

Az ISIS mészárolja az iraki keresztényeket, a kínai állam a tibeti buddhistákat, a Boko Haram az észak-nigériai muzulmánokat, a tálibok az afgán nőket, az izraeli állam az afgánokat. A magyar átlagpolgár (valljuk be, a többségünk) szarik az áldozatokra. Szarik a mai napra, és vele együtt az áldozatokra. Mindaddig a közöny a fizetség, amíg egy külhoni történés nem kapcsolható a helyi, kispolgári utálkozáshoz. Míg ez az árukapcsolás nem következik be, addig az átlagpolgár még egy ásítással sem fogja jutalmazni a tömeggyilkosságokat - még akkor sem, ha az erőszak hívei kisbabák fejét csapkodják a falhoz, és nőket erőszakolnak meg, mielőtt elvágnák a torkukat. Persze egy olyan nemzettől (már ha használhatom a magyar társadalomra ezt a felemelő szót), mely a kishantosi közösség szétverését is tolerálta, kérdés: mindez elvárható-e?

aracs 2014.08.13. 11:11:51

@Ahasverus:" Botrány, ami ott zajlik, mégis itthon nem szervez tüntetéseket és nem irat alá petíciókat senki."

Bocs, hogy megkérdezem, de te miért nem szervezel, ha más nem szervez semmit?

"A magyar átlagpolgár (valljuk be, a többségünk) szarik az áldozatokra."

Sajnos nem csak a magyar a többi is. Ilyen az ember.
Vagy a világon mindenhol tiltakoznak, csak Magyarország hallgat?

2014.08.13. 11:40:34

@aracs: Remélem, a jóindulat vezeti a kérdéseidet, nem a "most beszólok a csávónak" szellemisége.

"Bocs, hogy megkérdezem, de te miért nem szervezel, ha más nem szervez semmit?"

Mert megvan kötve a kezem. De felvetettem többször is az ötletet katolikus ismerőseimnek facebook-on. Reméltem, valaki ad egy használható tanácsot, és kezdhetünk valamit. Ehelyett jajongtak jobbra-balra. Itt a gond; hogy nem találom meg azokat az embereket, akivel szervezkedhetek. Magam megteszem, amit tudok, de csak bizonyos ügyekben. Egyszer felkeresett egy csaj, hogy a kilakoltatás szélén áll; két délutánomba ment (ami átment estébe), mire sikerült elérnem, hogy a Szolidaritás és A Város Mindenkié szervezet megkeresse és foglalkozzon az ügyével. Egyedül mindez nehéz; kell egy mozgalom vagy egy szervezet, ami mögé be lehet állni és lehet szervezkedni. Jelenleg is nézem azokat a civil szervezeteket, amik megadják mindehhez a megfelelő keretet. Nem könnyű ma cselekedni, sajnos nehéz. De megteszem, ami tőlem telik.

"Vagy a világon mindenhol tiltakoznak, csak Magyarország hallgat?"

Nézegesd a Pro Christianist a facebook-on. Voltál országok, ahol voltak tüntetések. De azokat volt, aki megszervezze.

És most hallgatlak téged. Mondhatni, visszaütöm a labdát, jóindulattal és a párbeszéd lehetőségéért:
szerinted mit lehet tenni ebben a helyzet a jó ügy érdekében?

annamanna 2014.08.14. 03:04:57

@Ahasverus: szerinted miben tudnánk segíteni?
Egy amerikai diáklány, Rachel Corrie úgy nőtt fel, hogy nem szabad közönyösen néznünk a világ szenvedését. Elment Izraelbe és odaállt egy palesztin orvos háza elé, hogy a zsidók ne rombolhassák le azt. A zsidó buldózer egyszerűen áthajtott rajta.
Persze nem ő volt az egyetlen nyugati áldozat, sokan akartak segíteni a palesztinokon, csak az ő története valamiért szimbólummá vált.
Elneveztek róla egy segélyszállító hajót, amivel 2010-ben a gázai övezetbe akartak vinni rakományt. Az izraeliek elfogták a hajót és a legénységét kitoloncolták.

A Biblia ezt írja: Ef 6,12 Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.

Nekem eszembe se jut, hogy képes lennék küzdeni a szellemi fejedelemségek ellen.
Nem tudom, hogyan kell küzdeni szellemi fejedelemségek ellen. És még ha tudnám, akkor sem hiszem, hogy képes lennék rá.

Ha pedig "izomból" próbálnék meg bármit csinálni, azzal pláne nem mennék semmire, azt gondolom.

Ide születtünk, ehhez az országhoz van közünk, ezzel van dolgunk, nem is kevés. Még itt is nagyon nehéz segíteni bármin is.

Persze nem árt odafigyelni, nyomon követni azt, hogy mi folyik a levantei térségben. Nem bűn véleményt formálni róla.
De közbelépni, beleavatkozni - a mi számunkra szerintem reménytelen.
És nem gondolom, hogy emiatt bűnösen közönyösnek kellene tartanunk magunkat.

Az egy más dolog, ha valamiért Isten oda "szólított" volna, mint pl. ezt a dán nőt www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=40862944 aki a két vh között árva gyerekeket nevelt Jeruzsálemben.

Ha így volna, talán elborzasztana a nyugatiak közönye.
De mivel itt élek, azt gondolom, semmiféle segítséget nem tudok nyújtani, és még csak nem is feladatom, hogy nyújtsak.

A nyolcvanas években hozzám a közel-keleti politikából annyi jutott el, hogy valami Panoráma szilveszterben egy színész törölközővel a fején (mint Arafat) megkérdezte, hogy "Nem látták a Chrudinákot?"
Ez nyilván azt is jelentette, hogy normális ember Magyarországon nem foglalkozik a Közel-Kelettel, van egy-két szakértő (a Chrudinák), aki tudja.

Gondolj bele - a nyolcvanas években egy átlag magyar "hobbit" milyen segítséget tudott volna nyújtani a közel-keletiek számára?
Nekünk is volt épp elég bajunk, nem?
És most nincs?
Miért kéne azon rágódnunk, hogy még az ugandai meg szenegáli polgárháborút se oldottuk meg?

"Magam megteszem, amit tudok, de csak bizonyos ügyekben. Egyszer felkeresett egy csaj, hogy a kilakoltatás szélén áll; két délutánomba ment (ami átment estébe), mire sikerült elérnem"
Ez teljesen más. Ez reális cél, valós segítség. Gratulálok és köszönöm a csaj nevében is, hogy segítettél neki.

"Egyedül mindez nehéz; kell egy mozgalom vagy egy szervezet, ami mögé be lehet állni és lehet szervezkedni. Jelenleg is nézem azokat a civil szervezeteket, amik megadják mindehhez a megfelelő keretet."
Lehet, hogy így van, lehet, hogy nem.
Például párszor segítettem egy elvált nőnek, aki állami gondozott volt, a férje drogos, ő maga munkanélküli három gyerekkel, szóval a helyzete reménytelen.
Említett egy nevet (Kothencz Jánosét), aki szervez egy alapítványt a hozzá hasonló embereknek.
Mostanában kiderült, hogy Kothenczet a fidesz polgármesternek jelölte Szegeden.
Van egy ismerősünk, egy fiatal srác, aki beállt a stábjába. Azt a feladatot kapta, hogy vegyen a saját pénzéből krumplit és ossza szét. A srác csak lesett.
Nyilvánvaló, hogy teljesen más az, amikor önként segítek valakinek, mert akarok segíteni, annyit és úgy, amennyire képes vagyok.
És más az, amikor beállok egy stábba, és ott kiosztják a feladatot, nagy valószínűséggel olyat, amihez semmi közöm, semmi kedvem, semmiféle kompetenciám. Kinek teszek vele jót?
Nem gondolom, hogy a segítség legjobb útja az, hogy először is létrehozunk egy szervezetet, és onnan kiosztjuk a feladatokat.
Az efféle szervezkedés szerintem gyakran gellert kap.
A krumplis példánál maradva - az is teljesen más, amikor a cserdi polgármester felvitt Pestre egy tonna krumplit és szétosztották a nyóckerben.
Azt a krumplit a cserdi cigányok maguk termelték meg, és azt bizonyították be, hogy ők is képesek értéket teremteni, keményen dolgozni.
Ha viszont egy politikai kampány résztvevője kimegy a piacra és ott saját zsebből felvásárol egy csomó krumplit, és azt osztogatja, abból az derül ki, hogy keményen tud dolgozni, és értékeket képes előállítani?

Szerintem ne ostorozd magad, hogy tőled "csak ennyi" telt.
Lehet, hogy ez több és jobb, mint amit egy szervezet dolgozójaként utasításra tennél.

Ami a közel-keleti segítséget illeti, ha nagyon szeretnél tenni valamit, akkor imádkozz. Lehet, hogy önmagában az is elég, de lehet, hogy az ima "helyzetbe hoz", és eszedbe juttat valami cselekvési lehetőséget is.
De sztem nekünk ez túl messze van. www.youtube.com/watch?v=gj4vfrPdfdo

2014.08.14. 07:29:05

@annamanna: Hát igen... Azok az értelmiségiek, akik a leghangosabban kiabáltak a tibeti buddhisták mészárlásáért balról és a szír keresztények mészárlásáért jobbról, valahogy nem mentek ki tüntetni Kishantosért.

Sajnálatosan én sem, és ezért van bennem egy kis szégyenérzet, elárulom. És időnként kifogásként hangzik a számomra: megvolt kötve a kezem.

Ugyanakkor tisztelet azoknak a JOBBIK-, LMP-, TESZ-, Greenpeace-aktivistáknak és Kréta Kör tagoknak, akik kimentek a terepre (így mondják: terepre :D), és segítették a kishantosi ügyet. Már csak azért is respect, mert én ennyit sem voltam képes megtenni egy valódi keresztény elvek szerint élő közösségen.

Mellesleg köszönöm a bátorító és vigasztaló szavakat, felebarátom! :)

I_Isti 2014.08.14. 08:45:22

Hát igen. Amikor valaki eléget egy koránt, akkor az iszlám világ azonnal átmegy hőbörgésbe, és zavargások lesznek világszerte. Pedig az csak egy könyv, és nem emberi életek kioltásáról van szó!
Amikor a www.citizengo.org petíció aláírását kéri, amiben felemeljük a szavunkat az iraki keresztények helyzete miatt, akkor ahhoz csatlakoznak összesen 257,685-en. Ez enyhén szólva botrány!

I_Isti 2014.08.14. 08:55:53

Egyébként pedig: Ezékiel 38.8: Sok idő mulva kirendeltetel: esztendők végével bejösz a földre, mely a fegyvertől már megnyugodott, melynek lakói sok nép közül gyűjtettek egybe Izráel hegyeire, melyek szüntelen való pusztulásban voltak; és e nemzetség a népek közül hozatott ki, s aztán lakozék bátorságosan mindnyája;

- fegyvernyugvás: még nem, vagy mondjuk mihez képest?
- sok nép közül egybegyűjtetés - igen,
- szüntelen való pusztulás - megvolt,
- Izrael hegyein/bátorságos lakozás -- hát... hol is vannak "Izrael hegyei"?
Vajon miért tartotta fontosnak a próféta azt, hogy pont "Izrael hegyeiről" beszéljen?

annamanna 2014.08.15. 02:00:01

@Ahasverus: Én sem mentem tüntetni, és icipicit sem szégyellem. Van saját dolgom, Kishantos nem az én dolgom. És nem írok alá petíciót semmiért, mert azzal sem segítek senkinek. Ezek pótcselekvések, arra jók, hogy x. és y. énrám hivatkozva, az én hátamon kapaszkodjon föl a hatalomba, miközben a tüntetésen való részvételem nem ér semmit, vagy pont az ellenkezőjét, mint amit én tüntetőként gondoltam a tüntetés céljáról.
Vajon hány tüntetésen voltál, ami elérte a célját?
Vajon hány tüntetés és felvonulás volt, amit sunyin lapuló gonosztevők kihasználtak a maguk céljaira? Nagyon sok.
Nézd meg ezeket videókat, szerintem félelmetesek:
www.youtube.com/watch?v=SNocyz1NRjA
www.youtube.com/watch?v=Ayz4jN4o6ZY
www.youtube.com/watch?v=3_yNttn6jKY
www.youtube.com/watch?v=lh4DLcoN8mE
Előre kitalált szimbólumok, ismétlődő jelenetek, nyilvánvaló előre szervezettség, elvaduló erőszak, rombolás, sérültek, vér, halál. Ezek a mozgalmak nem spontánul törnek ki világszerte, és ez csak három példa, az euromajdan, az arab tavasz és a többi nincs is benne.
Az ilyenekben tilos részt venni, a tüntetőket nem tekintik egyébnek, mint "hasznos hülyének", "duracell nyuszinak". A csöndben meglapuló szervezők a tüntetők hátán a maguk pecsenyéjét sütögetik, miközben a naiv tüntetők meghalnak, megnyomorodnak, vagy zavargás miatt bíróság elé vannak állítva.
Ha egy tüntetés elfajul (és bármikor elfajulhat, lehetetlen kontrollálni, hogy ne vegyenek rajta részt bajkeverők, provokátorok), akkor utólag hiába védekezel azzal, hogy békés tüntető vagy, ez senkit sem fog érdekelni.
Az ilyenekben tilos részt venni.
Petíciót szintén tilos aláírni, fogalmad sincs, az adataidat utólag mire használják fel, szerintem éppen elég figyelmeztető jel az áprilisi bizniszpártok akciózása, akik kereskedtek az aláíró ívekkel (főleg az MCP). Értelmetlen, haszontalan és tilos.

Ha bármit tenni akarok, azt olyan formában kell tenni, hogy vállalhassam érte a felelősséget.

Ez vonatkozik a pénzadományokra is. Pl. sokáig fizettem ún. "tizedet", de egy idő után megtagadtam, és saját magam döntöttem arról, kinek és milyen célra adományozok, olyan embereknek, akikről biztosan tudtam, hogy szükségük van a segítségemre, és nem hagytam, hogy bárki élősködjön abból a pénzből, amit én elvileg jótékony célokra adok.

Amennyire csak lehetséges, mindenben, még a segítségadásban is érdemes megmaradni a saját határaimon belül.
Annyit teszek másokért, amennyi tőlem telik, még a jótékonykodásban is érdemes addig nyújtózkodni, ameddig a saját takaróm ér.
Amilyen cél meghaladja a saját képességeimet, az NEM AZ ÉN CÉLOM.

Se Kishantos megmentése, se az iraki keresztények, se a tibeti buddhisták megmentése NEM AZ ÉN CÉLOM, mert a saját erőmből ezeket nem tudom elérni, a saját erőmből ezekért nem tudok tenni semmit. Így aztán nem is teszek, mert amit tehetnék, az csak valami pótcselekvés lenne, és nem kapok semmilyen garanciát senkitől, hogy a részvételemet nem használja ki a saját sunyi céljaira. (Nem a szervezőkre gondolok, hanem akárkire). Például '56-ban teherautókkal hordták a békés tüntetőknek a fegyvereket, ávós raktárakból, amikhez senki más nem férhetett hozzá, csakis ávósok. Ők osztogatták az ellenük lázadóknak a fegyvereket! Vajon mert ők is egyetértettek a forradalom céljaival, vagy azért, mert előre dörzsölték a tenyerüket, hogy milyen klassz mulatság lesz a megtorlás?
Akik naivak voltak, azokat könnyű volt átverni.
Később is előfordult, hogy fiataloknak kék útlevelet osztogattak. Akik elfogadták, nyilván a komcsi rendszer ellenségei voltak. Menjél csak kis barátom, vidd jó hírét a kommunizmusnak, hahaha! Az ifjú úgy megörült az útlevélnek, mint majom a farkának, kiment nyugatra, és nemsokára "öngyilkos" lett. Ilyen esetet konkrétan tudok, és sajnos azóta is durván folyik a kábítás és a naivitás kihasználása.
Minden mozgalom olyan, mint az Állatfarm, ahol minden állat egyenlő, de azért vannak egyenlőbbek.

annamanna 2014.08.15. 02:06:13

@I_Isti: "Ez enyhén szólva botrány!"

Ez már közbotrány!
Vesszen a gonosz zsarnokság!
Mért kell ezt hagyni?
Mért vagyunk ily hülyék?
Nem segít sírás, nem segít itt már,
vesszen a zsarnokság!
Űzzük el mindet, azt, ki öl minket,
tépi a nép a húsát!
Vesszen el! Büntetni most kell!
Harc! Legyen az ember érték!
El kell kergetni! Meg kell büntetni!
Jöjj, egyenlőség! Sok izmos láb egyszerre lép! Szabad a nép!
Győzhetünk! Eljön az ünnepünk!
Emberi élet vár!
Itt van a holnap már!
www.youtube.com/watch?v=Gze5BclChfI
europeer változatban: www.youtube.com/watch?v=NEr7qiJi1k4

annamanna 2014.08.15. 02:31:12

@I_Isti:
"mely a fegyvertől már megnyugodott"
mely a fegyvertől már megnyugodott??????
MELY A FEGYVERTŐL MÁR MEGNYUGODOTT?????
Hány atomfegyvere van Izraelnek, úgy hozzávetőlegesen?
Hány embert gyújtottak fel foszforbombákkal, úgy hozzávetőlegesen?
Nincs több kérdésem!

"Izráel hegyeire, melyek szüntelen való pusztulásban voltak"
Voltak?
Vannak?
Lesznek?

"aztán lakozék bátorságosan mindnyája"
Mikor?
Most?

Érteni magyar? Ennyire nehéz egy magyar nyelvű szöveget értelmezni?

Ha a Jáfet unokája Askenázt teszerinted BE LEHET HELYETTESÍTENI, KI LEHET CSERÉLNI a sémita ábrahámita zsidóságra, akkor vajon Heller Ágnest hogyhogy itt felejtette Jehova?
Meg a többieket?
Heller Ágnes egyenesen Szent Péterként képes hazudni! Úgyhogy őrá egyházat lehet alapítani!
"elmentem a Máté passiót meghallgatni, és arra gondoltam, Péter háromszor elárulta urát és rá lehetett építeni az egyházat, akkor nekem is van lehetőségem, hogy egyházat építsenek rám" "nem nagyot hazudtam, kicsit hazudtam csak"
Ha őrá egyházat lehet alapítani, miért nem vitte el magával Jehova Izrael hegyeire? Miért van még itt ez a szentéletű asszony, a kiválasztott nép leánya?
Igazán szívesen átengedném Jehovának, vigye magával és alapítson rá egyházat.

I_Isti 2014.08.18. 10:50:12

@annamanna: Egy petíció aláírása tudod mit jelent?

I_Isti 2014.08.18. 11:09:05

@annamanna: Szerintem teljesen egyértelmű, hogy Izrael helyreállítása a Bibliai próféciák szerint azzal kezdődik, hogy
- először a zsidók odatelepülnek,
- azzal folytatódik, hogy államot alapítanak,
- és a helyreállításnak csak a _vége_ lesz az, hogy az egész Izrael - a maradéka - megtér.

Addig, amíg Izrael mint nemzet kollektívan nem tér meg, addig szerintem nagyon nagy hülyeség elvárni tőle, hogy úgy viselkedjen, mintha nem Binjamin Netanyahu lenne a miniszterelnöke, hanem Jézus Krisztus.

"Fegyvertől megnyugodott" - ez vagy az antikrisztusi hamis béke lesz, vagy még korábban egy olyan időszak, amikor nem kell tartaniuk a palesztin és más muzulmán terroristák állandó fenyegetésétől.
Ez mostanában még nem így van, de ki tudja, mikor élesedik be a helyzet?

annamanna 2014.08.18. 22:09:55

@I_Isti: "Szerintem teljesen egyértelmű"
Nem érdekel, hogy TESZERINTED mi egyértelmű.
Az érdekel, amit Isten Igéje ír.
Bartus László könyvében nem az döbbentett meg leginkább, mint a legtöbb olvasót (pénzügyi visszaélések); hanem hogy Bartus azt írta, húsz éve ismeri Németh Sándort, és ez az ember húsz éve nem olvassa a Bibliát.
Tehát javaslom a Biblia olvasását.
Addig is: "The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt." (Bertrand Russell)

annamanna 2014.08.24. 20:58:14

@Ahasverus: látod, így menj tüntetni bármiért is.... a liberális Svédországban a liberálisok tüntetését letarolták a rendőrök: www.hidfo.net/2014/08/24/malmoben-letaroltak-rendorok-az-antifasiszta-tuntetest

A magyar kormány pedig fegyvert szállít Irakba: "a brit gépek azt a fegyverszállítmányt viszik Irakba, amelynek ingyenes átadásáról a héten döntött a magyar kormány. A kormányhatározat szerint csaknem hatmillió lőszer, töltény és különböző lövedéknek az iraki kormány részére történő ingyenes átadására utasította a miniszterelnök a honvédelmi minisztert. A lőszerek nagy része AK-47-es gépkarabélyba való." www.origo.hu/nagyvilag/20140824-nagy-britannia-kelet-europai-fegyvereket-szallit-az-iraki-kurdoknak.html

Azt olvastam, a nyugat (Amerika) most már bármit csinál, csak ront a helyzeten: vilagesemenyek.blog.hu/2014/08/22/az_usa_csapdaba_kerult_a_kozel-keleten

És ezt el is hiszem, szóval úgy gondolom, rosszul tesszük, hogy bármilyen módon is beleavatkozunk.
De mi, közemberek mégsem szólhatunk semmit, csöndben kell végignéznünk, ebből mi lesz. :(
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása