Meglepő lépésre szánta el magát néhány napja a Google óriáscég: a fő bevételi forrásukat jelentő AdWords hirdetési rendszerben (mely a kereső találati oldalán megjelenő hirdetéseit is kezeli) megtiltották az úgynevezett pro-life hirdetéseket az abortusz kulcsszóval kapcsolatban. Tehát ha ezentúl valaki abortuszra keres, tilos olyan krízisszolgáltatást hirdetni, mely a terhességmegszakításról lebeszélné a nőt.
A pro-life mozgalom egyértelműen amellett áll ki, hogy a terhességmegszakítás potenciális gyilkosság, hiszen a magzat potenciális ember. Eddig az abortuszklinikát keresők számára megjelentek a Google oldalain olyan fizetett hirdetések is, melyek segíteni szerettek volna, hogy a válsághelyzetbe jutott nőnek alternatívát kínáljanak a magzata meggyilkolása helyett. Ezt a Google megtiltotta.
A terhességmegszakítással foglalkozó vállalkozások (Amerikában erre egész iparág épült) lobbija erősebbnek bizonyult az életpártiakénál. A Google a hirdetésszabályozásra hivatkozik, mely szerint félrevezető reklámok nem jelenhetnek meg: aki pedig abortuszklinikát keres, és tévedésből az abortuszról lebeszélő oldalra jut, azt gyakorlatilag félrevezetik, hiszen nem azt kapja, amit keres. Érdekes a helyzet, mert ha mondjuk valaki az öngyilkosságra keres (amely kulcsszóra szintén lehet hirdetni), vajon erkölcsös-e a Google szerint öngyilkosságprevenciós oldal reklámozása? (Magam is hirdettem itt önköltségen ilyet, és akkor engedélyezték.)
A pro-choice (az abortuszt mint a nő kizárólagos jogát kezelő, azt teljességgel etikusnak tartó) szervezetek elégedetten fogadták a hírt. Az abortuszpárti aktivisták már bejelentették, hogy a Google után a Bing és Yahoo! keresőit is szeretnék rábírni erre a hirdetéscenzúrára.
Az abortuszellenes mozgalom online aláírásgyűjtést is kezdett, a kért ötvenezer aláírásból már bő harmincezer össze is gyűlt. Más kérdés, hogy mit számít néhány tízezer szavazat egy olyan vállalkozásnak, mely dollármilliárdokat keres a hirdetésekből, többek között az abortuszklinikák büdzséjéből is. S vajon miért nem halljuk a Google Inc. régi szlogenjét már olyan gyakran? Don't be evil (ne légy gonosz).
Utolsó kommentek