Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • FAQlyás Menyét: @Ibun: Tőled, és a szerzőtől, Blogintól is kérdezem: A katolikus egyház mióta ismer el házasságnak bármilyen polgári szerződést? Polgárilag azt felbontották, elváltak, de végülis teljesen mindegy, m... (2024.05.09. 20:51) Pécsi esküvői botrány: mi az igazság?
  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • Utolsó 20

Lemondott az utolsó előtti pápa?

2013.02.11. 13:48, Katekéta

Derült égből villámcsapás... senki sem számított arra, hogy XVI. Benedek pápa ma bejelenti, hogy február 28-án lemond a pápai trónról. A Szentatya rendkívül idősen, 78 évesen vált pápává még 2005-ben, így élemedett kora és ezzel együtt megromló egészsége miatt hagyja ott Szent Péter trónját.

Benedek pápánk nagyon komoly kihívással nézett szembe uralkodása elején. Boldog II. János Pál pápa világszerte megnyerte hívők és nem hívők rokonszenvét, kitűnő életszentségben és szeretetben élte életét, kitűnően vezette az Egyházat és szolgálta az Urat. Életének számos megdöbbentő és példamutató momentuma között is kiemelkedett, mikor merénylőjét (aki majdnem kioltotta életét, mikor többször rálőtt s el is találta) meglátogatta a börtönben. 2000-ben amnesztiát kért a férfinak, aki a pápai látogatás hatására katolikus hitre tért.

A média széles körében támadták az új pápát, akinek ráadásul rendkívül nehéz politikai viszonyok között kellett kormányoznia. A gyermekmolesztálási ügyek kezelése első feladatai között volt: azt mondta, hogy az Egyház tévedett, mikor azt gondolta, az ilyen ügyekben kizárólag a megbocsátás útján járhat, mert szeretetből büntetni is lehet. Mindent megtett az efféle ügyek tisztázása és az igazság kiderítése, ezzel együtt a klérus megtisztítása érdekében. Végre olyan változás indult be, amelyet az egyházon belül is sokan sürgettek.

Új szemléletű pápát vártak sokan Benedekben, mert korábban maga is bírálta a papi cölibátus egyházfegyelmi szabályát. De pápaként a tradíciók és az egyházi bölcsesség egyaránt jellemző volt a Szentlélek kegyelméből uralkodó egyházfőre. Nem osztotta meg a katolikusokat, de szorosabbá fűzte a közöttünk lévő köteléket. Nyitott a fiatalság és az internet világa felé, ami korábbi hiánya szintén nagy elmaradása volt egyházunknak.

Az idős pápa most úgy érzi, nem tudná megfelelő színvonalon ellátni fontos feladatát, s ezért új pápát kell választani. A konklávét márciusra hívták össze. A pápaválasztó bíborosok (köztük a közepes szinten esélyesnek tartott prímásunk, dr. Erdő Péter atya) tehát hamarosan új egyházfőt választanak. Szomorúan hallottam a hírt, de tisztelem a pápai döntést.

Korábban csak egyszer volt rá reális lehetőség, hogy magyar pápa vezesse a katolikusokat. Az 1500-as évek elején Bakócz Tamás dominikánus bíboros, esztergomi érsek, konstantinápolyi pátriárka jutott közel a trónhoz.

Szót kell ejtenünk egy próféciáról, mely hátborzongató időket jósol. Szent Malakiás 111+1 pápáról írt listát, s jóslata meglehetősen pontosnak bizonyult. Nem neveket írt, hanem szimbólumokat és jellemzőket, melyek azonban föllelhetők a pápaság történetében. A lista 450 éve került nyilvánosságra, azóta minden pápára ráillett a jóslat. A csupán 33 napig uralkodó I. János Pált félholdról nevezi el (a nagyon rövid ideig pápáskodó reform szemléletű pápa épp félholdkor ült trónjára), az utána következő II. János Pált a nap vajúdásából (napfogyatkozásból) született egyházfőnek nevezi. Előző pápánk épp napfogyatkozás idején született. XVI. Benedekről azt írta, hogy az olajfa dicsősége lesz. Jelenlegi pápánkat szokták az olajfa pápájának is nevezni, sőt az izraeli miniszterelnök is olajfát ajándékozott neki a két vallás közötti béke jelképeként, mivel egy izraeli útján a pápa egy olajfa mellett elsétálva azt mondta, jó lenne, ha a vatikáni kertet is ilyen díszíteni.

A jóslat szerint azonban ezután már csak egy utolsó pápa jön, méghozzá Péter. Ezzel a kereszténység végórájához érkezik, a Bibliában is jelzett utolsó óra üt, és sokan meghalnak majd. A baljós prófécia így fejeződik be: „Az Anyaszentegyház utolsó üldözése idején Péter, a római fog uralkodni. A juhokat sok szorongattatás közepette fogja legeltetni. Ezután a Hétdomb-várost elpusztítják, és a rettenetes Bíró megítéli a népét. Vége.

A hét domb városa Róma. Jelenleg mindössze két Péter nevű bíboros van a konklávéban: Erdő Péter és a ghánai Peter Turkson, aki ráadásul az egyik legesélyesebb jelölt. A valóságban viszont nem kötelező a bíborosi testületből választani, s bár az elmúlt évszázadokban ez vált szokássá, kánonjogilag akár egy laikus is lehetne pápa. Szintén nem biztos, hogy a pápa valódi neve Péter lesz, lehetséges, hogy csak ezt veszi föl majd pápai névnek. Emellett pedig a prófécia hitelességéről a Vatikán sosem nyilatkozott. Nem tudunk róla, hogy hiteles jövendölés lenne, így persze semmi ok az idegeskedésre. Mégis érdekes, mert több szent jövendölés szerint is az utolsó időkben Rómát meggyilkolt papok teste fogja borítani, hiszen egy nagy álvallásossággal, álszentséggel, majd pedig keresztényüldözéssel érkeznek el az utolsó napok.

A média most biztosan sokat fog foglalkozni a Malakiás-jóslattal, de ne feledkezzünk meg arról, hogy a jövő kifürkészése okkult dolog. Előfordulhat, hogy valaki csodálatos módon előre lát történéseket, létezik is efféle karizma, de nekünk nem feladatunk azt fürkészni, ami még nincs. Az európai embernek ez mindig nagy hibája volt: a múlton merengünk, ami már nincs vagy éppen a jövőn aggódunk, ami pedig még nincs. A kettő között ne vesszen el az egyetlen, ami van, a jelen: mert jelenleg új pápa, új korszak köszönt a katolikus egyházra. Sok pozitív változás után csak abban reménykedhetünk, hogy még tovább javul egyházunk helyzete. Sokan vannak belül, akiknek kívül van a helyük, de még nagyobb baj, hogy sokan rekednek kívül, akiknek köztünk lenne a helye. Reméljük azt, hogy az új pápa méltón ül majd a trónra.

Köszönjük az eddigi szent szolgálatot Neked, Róma püspöke, Jézus Krisztus helytartója, az Apostolfejedelem utóda, az egyetemes Egyház legfőbb főpapja, a római érseki tartomány metropolitája, Itália prímása, Vatikánváros uralkodója, Isten szolgáinak szolgája, XVI. Benedek pápánk!

294 komment · 1 trackback

Címkék: pápa világvége prófécia


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr975074275

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.12. 10:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

georgeslaune 2013.02.11. 22:19:46

@annamanna: Nem értem, miért másolgatod be ide ezeket az igeverseket. Nem értem, hogy kapcsolódnak a témához. Az ítélkezés gonosz mivoltára próbálsz utalni?

annamanna 2013.02.11. 22:30:51

@georgeslaune: ebből megértheted, mit jelent maga az ítélkezés szó.

BéLóg 2013.02.11. 22:31:00

@annamanna: Én azt nem értem, ezeknek a végeláthatatlan soroknak MI KÖZE az esetlegesen utolsó előtti pápa lemondásához?

Bevallom, offolásod borzasztóan zavaró, AKKOR IS ha igazad van, ha pedig véletlenül mégsem, méginkább.
Mi lenne ha:
1. A témához szólnál hozzá?
2. Meghagynád magadnak a magad igazát.

Ezek keresztényibb dolgok lennének annál amit itt művelsz.

annamanna 2013.02.11. 22:37:12

@BéLóg: igazad van, sajnálom. Annyit kérdeztem, miért van leöntve fekete festékkel Jézus arca, erre azt válaszolták: szégyen, hogy a keresztények közt van olyan hülye, mint én. Ezért bemásoltam, Pál mit írt az ítélkezésről.

BéLóg 2013.02.11. 22:46:21

@annamanna: Ha a csak ennyi lett volna, de én a fél Bibliát látom a neved alatt :-)

(Szerintem azért van leöntve mert így dizájnosabbnak tűnhet egyeseknek. De lehet hogy nem...)

Szóval inkább pápázzunk ehelyett!

annamanna 2013.02.11. 22:56:53

@BéLóg: Hát jó :) Szerintem nem magától mondott le, mert az egyházszakadás veszélye miatt pápa nem mondhat le, és ezt ő is tudja. A pápaság nem nyugdíjas állás, és ő még most is sokkal jobb formában van, mint II. János Pál volt (akinek esze ágában sem volt lemondani). És miért nem takarodik végre nyugdíjba II. Erzsébet? Mert az ő pozíciója sem egy nyugdíjas állás. Pedig az ő nyugdíjba vonulása aztán senki lelki békéjét nem zavarná meg, és senkit nem nyugtalanítana, hogy mi állhat a nyanya döntése hátterében.

Abendsen 2013.02.11. 23:01:29

@annamanna: Nincs sok értelme ezen elmélkedni. Ha esetleg van is valami a háttérben bizonyos, hogy mi ennek részleteit soha nem fogjuk megismerni.

Flúgatlan 2013.02.11. 23:02:40

Hajj, de tudathasadásos poszt ez!

Erőletetetten érvel a Malakiás-jóslatok mellett, aztán figyelmezetet, hogy ez okkult dolog. Most akkor mit akar mondani?

Szerintem persze a Maialkiás-jóslat egy hülyeség. Ha igaz is, hogy I. János Pál félholdkor lett megválasztva, miért ez a fontos dolgo, amit évszázadokkal előre megmondtak róla? Vagy II. J.P-nél a napfogyatkozás? Ez fontos?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.02.11. 23:12:37

Dicsértessék a Jézus Krisztus!

Méghogy Malakkiás-jóslatok...
Én nem vagyok annyira idős, pápának sem lennék rossz (már ha tudna rólam a konklávé), de már vagy 10 világvégét túléltem. A legutolsó tavaly dec. 21-én volt („maja világvége”).
Tehát, én nem aggódom, a pápaság intézménye még sok évezreden keresztül fenn fog maradni.
Ámen!

BéLóg 2013.02.11. 23:20:59

@annamanna: Látod, én is éppen erről beszélgettem a rokonokkal! Ott bújkál a kis...g hogy ez a Papa Ratzi tud valamit!

Én például azt találtam ki, hogy ha feltételezzük hogy valaki előre tud valamit, például hogy Rómát belátható időn belül letarolják a muzulmánok és kinyírnak ott mindenkit regnáló pápástul, milyen "érdekes" szitu lenne egy jó messze lévő carmelita kolostorban lévő LEMONDOTT pápa, nem? Jogfolytonosság meg egyebek...
Én már az Opus Deit is olyan szervezetnek tartottam, amelyik a pápaság UTÁNI időre készíti fel a római/görögkatolikus Egyházat...

Idézek egy másik eseményt is:

A Ferencrendi Nagykáptalan pápai audienciáján, 1909-ben, Szent X. Pius pápa láthatóan transzba esett. Az ott jelenlevők mozdulatlanok lettek és csendben maradtak. Néhány perc múlva Pius kinyitotta a szemét, felkelt a székéből, és felkiáltott: „Amit én most láttam, az szörnyű volt! Az egyedüli leszek, vagy lesz még utódom? Ami azonban bizonyos, az az, hogy a Pápa el fogja hagyni Rómát, és mialatt elhagyja a Vatikánt, át kell mennie a papjai holttestein keresztül!” És figyelmeztette a szemtanúkat: „Ne mondják el senkinek sem ezt, amíg én élek.”
Nem sokkal a halála előtt Piusnak volt egy másik látomása is. „Láttam az egyik utódomat, egy hasonló nevűt, aki a barátai testén keresztül menekült. Menedéket talált egy rejtekhelyen, de egy rövid pihenő után kegyetlen halállal fog meghalni. Az Isten tisztelete eltűnt az emberek szívéből. Ki akarják törölni Istent még az emlékezetükből is. Ez a romlottság nem lesz egyéb, mint a világ utolsó napjainak kezdete.”

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.02.11. 23:26:38

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
„Abszurdum az Egyházat és a Bibliát egymással szembeállítani. Isten nem Bibliát írt, hanem Egyházat alapított. A Bibliát az Egyház írta, szerkesztette.”

Ezt én sem írhattam volna jobban.
Nyugodtan mehetek lefeküdni, mert van itt értelmes, józan ember.

BéLóg 2013.02.11. 23:27:18

(Kommentem eltűnt????)

annamanna 2013.02.11. 23:57:05

@BéLóg: Nem tudom, mi tűnhetett el, de amit írtál, az elképesztően érdekes.
Mondjuk azért Istennek is lesz hozzá egy-két szava :)
Azt gondolom, hogy mindaz, amit a gonosz véghez visz a földön, végső soron Isten tervét szolgálja. Erre bibliai példa Jób megpróbáltatása és Jézus kereszthalála.
És van egy harmadik példám, a Jelenések könyvéből, ahol egyértelműen ki van mondva, hogy a gonosz dühöngése épp Isten tervét szolgálja:
16. És a tíz szarv, a melyet láttál a fenevadon, ezek meggyűlölik a paráznát, és kifosztják és mezítelenné teszik, és eszik annak húsát, és megégetik őt tűzzel.
17. Mert az Isten adta azoknak szívébe, hogy az ő szándékát cselekedjék, és egy szándékon legyenek, és adják az ő birodalmukat a fenevadnak, míglen betelnek az Isten beszédei.
Egyébiránt nem gondolom, hogy ez az ige Róma pusztulását jelezné előre, igazán meglepne, ha mégis arra vonatkozna.
Mindenesetre egy biztos - attól, hogy valamiféle gonoszság épp Isten tervét segíti célhoz, a tett elkövetője a maga tettéért fog felelni, a gonosz nem lesz jó. Se Júdás, se a fenevad, se az ördög nem kap dicséretet, annak ellenére sem, hogy a tetteiket Isten felhasználja a maga céljaira.

The_Genius 2013.02.12. 01:34:58

Szerintem pedig azert mondott le, mert at kell adnia a helyet egy olyan papanak, aki partner az Uj Vilagrend kozelgo bevezeteseben:

www.examiner.com/article/top-candidate-to-be-next-pope-has-ties-to-creation-of-global-economic-system

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.02.12. 05:33:32

Az a jó a jóslatokban, hogy utólag minden faszságot rájuk lehet húzni, hogy hú, mennyire igazak voltak.

Az mondjuk érdekelne, hogy milyen náci vagy pedofil múltra utaló bizonyítékkal zsarolták meg ezt a Bence csávót, hogy lemondott.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.02.12. 05:55:02

@Csumpitáz Alfréd:
Jaja, földönkívüliek, mi?
Te, Pataky Attilát nem zsarolta meg ugyanezzel a Medve?

Neked sem a szomszédod a hülye, cimbora.

Az nem lehet, hogy az emberek rájönnek, hogy egy baromságban hisznek, és áttérnek a Biblia helyett egy másik meséskönyvre, mondjuk a 77 magyar népmesére, és onnantól a didergő királyban hisznek?
(A hülyébbek persze, akiknek hinni KELL valamiben, mert annyi eszük nincs, hogy gondolkodjanak.)

@A nagy Krapulax:
Na, az tényleg a világ vége lenne a sok barom szélsőjobbos katolikus hívőnek. :-)

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent:
Miért, te is visszaviszed a boltba a selejtes árut, nem?

@Reszelő Aladár:
A Harry Potterbe?
Tényleg nem olyan rossz. Bár a fordítása elég szar lett. Ennyi pénzért akár egy jó fordítót is szerezhettek volna.

@Frady Endre:
Azért én apámtól csak megkérdezném, hogy fater, mikor lesz az utolsó nap, hogy a haverok vegyenek-e még új cipőt, vagy költsék inkább kurvákra az árát.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.02.12. 06:55:20

@nemecsek ernő áruló:
Akkor majd kitalálják, hogy a nevéből valahogy ki lehet rakni a Péter szót.

Ha mondjuk Vologya, akkor úgy, hogy ez első betűből elveszünk 6-ot, a másodikhoz hozzáadunk 7-et, a harmadikhoz 8-at, aztán a negyedikhez megint 7-et, az ötödikhez 11-et, a többit meg elhagyjuk, és már meg is kaptuk a nevet: Péter.
Na ugye, hogy ők megmondták.

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Pápának bárki megválasztható, még csak papnak sem kell lennie.
Más kérdés, hogy nem szokás. De lehet.

"Isten minden színű, azaz fekete is"
Szerintem a végén még azt is kideríted róla, hogy buzi (azok a mindenszínűek), és igazából nem is a Marcsát dugta, hanem a Józsit.

Egyébként te is összevissza beszélsz, ahogy mindig is.
(Ja, és az összevissza kötőjel nélkül. Te ugye időnként nyelvésznek adod ki magad, ezt csak azért jegyzem meg.)

Egyébként egy nem létező valakiről hogy lehet bárkinek is téves elképzelése?
Hamupipőkéről téves elképzelése van az emberek egy részének?

Schmidt Pál az, akinek a hejesirásskébzőlyében te is tanultad a nyelvészetet?

@Katekéta:
@Sola Scriptura:
Húbazmeg, de súlyos két valláskárosult.

És én még ezt a Csumpitaz gyereket elmebetegeztem le. Pedig hozzátok képest maga a megtestesült tudomány és józan gondolkodás, de minimum akadémiai szinten.

@annamanna:
Húha, ekkora szellemi sérüléssel te még életben vagy? Láthatan lábon hordtad ki az agyhalált.

@Orbán Diktor:
És hogy meglepődnek majd, hogy az Alföldön már nincs annyi fa, hogy hazáig elhajtsa a gőzgépet az űrhajóban, mint a múltkor, amikor itt jártak!

Nekem van egy még rosszabb hírem: Jézus pont annyira létezett, mint Hamupipőke.
Csak egy másik mesekönyben szerepel.

@BadSimpson:
Jugend.

@dr. KING SCHULTZ:
Hát sajnos, de.
És nem azt sajnálom, hogy neked nincs, az nagyon rendben van úgy.

@Sekaiii:
Nyilván nem ölték meg istent, mivel mesefigurákat nem lehet megölni.
Valamint fiuk sem lehet, így azokat sem lehet megölni.
Legfeljebb a mesében.

Na most hogy van pár idióta, aki meséskönyvekben hisz, az más kérdés.

@pizzaboy:
Népszerű mondás, kár, hogy Einstein nem mondott ilyet. Soha.

@GERI87:
Ja, ő volt a zsidó Luther, csak az a baj vele, hogy soha nem élt, csak egy meséskönyv lapjain.
Vagy Csipkerózsika is egyféle Luther volt?

@Blogin:
A keresztények közt csakis hülyék vannak. Már eleve amiatt, hogy egy meséskönyv alakjaiban hisztek.

"a hülyékkel nem babusgatva kell bánni"
Akkor megnyugodtam, hogy legalább ebebn egyetértünk, merthogy én eddig sem így bántam veletek.

@Con Storm:
Hát nálad sem kezdeti szintű az elmebaj, az elég jól látható.

p.a.r.t.i.z.a.n 2013.02.12. 06:55:26

Nettó hülyeség. Egy alapesetben 70-80 évig élt életben mindenképp találni valamit, amire rá lehet húzni bármilyen jóslatot. Napfogyatkozás szinte minden évben van valahol, csak nem mindenhonnan látszik. Ha nem félholdkor lépett trónra, félholdkor született. Vagy akkor halt meg. Vagy félholdkor keresztelték. Valamelyik csak bejön. Érthető? Elég hihetetlennek tűnik, hogy elvileg magasan művelt embereket efféle babonák fognak befolyásolni a pápaválasztásban. No meg az utolsó ítélet. A katolikusok talán nem erre várnak? Vagy tudják, nagyon sok megbocsájthatatlan bűnük van és félnek valamitől?

jog-ász 2013.02.12. 07:01:26

biztos nem viktor lesz az utolsó pápa?mert egy alaptörvény módosítással az is megoldható lenne!meg kéne nézni azokat a jóslatokat mégegyszer!:)

Fekete Dália 2013.02.12. 08:13:22

@georgeslaune: "Nevéből feltételezem azt is, hogy Ön nő. Hadd javasoljak néhány igerészletet. Szabad-e asszonynak igét hirdetnie. A válasz egy prózai nem."

Na ennyit a katolikusokról és úgy általában a kereszténységről.
Ugyanaz a baromság, mint az araboknál.
Van pár vén aggastyán a Vatikánban, akik mindenkinek meg akarják mondani a tutit.
Majd ha eljön az Isten és személyesen jelöl valakit a pápai trónra, na akkor talán......

georgeslaune 2013.02.12. 08:27:27

@Fekete Dália: Nyilván az összes többi vallásról is ilyen lesújtó véleménnyel van, hiszen minden tradicionális vallás hasonlóan viszonyul a nők kérdésköréhez. Én a Bibliából idéztem, ezek nem az én gondolataim, hanem a Szentírásból valóak, amit ha valaki elfogad, el kell fogadnia ezt is. Nincs szortírozás.

Fekete Dália 2013.02.12. 08:32:13

@georgeslaune:
A szentírás?
Ja, én azt pont leszarom.
Ezért kellene az iskolákban a hittan helyett megtanítani a nőknek, hogyan védjék meg magukat az efféle ideológiáktól és az ezt szó szerint követő hülyéktől.

Timsel100 2013.02.12. 08:52:44

@. Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek; . Közbiztonság Szilárd:

Timsel100 2013.02.12. 08:56:15

@Fekete Dália: Érvekkel cáfold! ...csak a csend

Mrs.Columbo 2013.02.12. 09:07:29

@georgeslaune: Kedves Uram. Látom önnek fingja nincs az őskeresztényekről (akik konkrétan ugyebár közvetlenül Jézus örökségét kezdték el továbbvinni). A nők és a férfiak teljesen egyenrangúak voltak. Olyannyira, hogy az összejöveteleken - még nem nevezhető misének - bárki aktívan szerepet vállalhatott.

Az én olvasatomban Jézus a Bibliában sehol nem volt lesújtó véleménnyel a nőkről, sőt. (Azt meg, hogy milyen levelet írt Pál a korintusiaknak, lekakkantom.)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.02.12. 09:12:10

Puzsér for Pápa!
(nem a Veszprém megyei, hanem a vatikáni)
Szívesen hallgatnám az egész világnak észt osztogató "Urbi et Robi" c. műsorát.
Vivát I. Róbert!
:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.12. 09:13:49

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Maradjunk annyiban: össze-vissza beszélsz, mint ezt általában szoktad.

georgeslaune 2013.02.12. 09:23:16

@Mrs.Columbo: Gyermekem te félelmetesen idióta vagy. Nehogy már engem oktass ki vallástörténelemből, te félkegyelmű! Honnan szerezted nagybecsű tudományodat? Biztos vagyok benne, hogy nem a legmagasabb szinteken tanultad a teológiát, szerintem még hittanra se jártál, de azért belepofázol mások beszédébe.

1)„Az asszony csendességben tanuljon teljes engedelmességgel. A tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak, sem hogy a férfin uralkodjék, hanem legyen csendességben. Mert Ádám teremtetett elsőnek, azután Éva. És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe esett” – 1Tim 2:11-14.

Ez az igehely megtiltja (!!!!!!!) a nőknek az egyházban, hogy tanítsanak férfiakat, azaz, hogy nyilvános, egyházi tanítóként funkcionáljanak, ahol férfiak fölé kerülhetnének.

Még mielőtt újabb ostobaságokat vakkantanál ide, te kutya, hozzáteszem, hogy ez az igerész nem csak egy territoriális rendelkezés volt, azaz nem csak a Timóteus gyülekezetében volt kötelező alkalmazni. Azt is nyomatékosan hangsúlyoznám, hogy az apostol nem csak az alkalmatlan nőket zárja ki az igehirdetői tisztségből, hanem mindegyiküket - válogatás nélkül! Az apostol teológiai indoklást alkalmaz, pontosabban szólva a teremtési rendre hivatkozik, és a bűnbeesés sorrendjére, továbbá az állítása is az általánosra (egy asszonynak se engedem meg) vonatkozik, és nem az egyesre (bizonyos asszonyoknak nem engedem meg)!

Mindebből egyértelmű a következtetés, hogy nem arról van szó, hogy csak egy adott gyülekezetre/régióra érvényes ez a parancs, vagy, hogy egyes asszonyok volnának alkalmasak erre a tisztségre, mások meg alkalmatlanok – hanem azt fejezi ki a teológiai indoklás és az állítás általánossága, hogy a rendelkezés az egész asszonyi nemre érvényes!

2) „Minden asszony pedig, aki befedetlen fővel imádkozik avagy prófétál, megcsúfolja az ő fejét, mert egy és ugyanaz, mintha megnyiretett volna.” -1Kor 11:5

A nőknek tehát meg van engedve a prófétálás jellegű ige hirdetés. A nő taníthat nőket:

3) „Hasonlóképpen a vén asszonyok szentekhez illő magaviseletűek legyenek, nem patvarkodók, sem sok borivás rabjai, jóra oktatók; Hogy megokosítsák az ifjú asszonyokat, hogy férjöket és magzataikat szeressék,” - Tit:2:3-4

...De nem a szószékről, hivatalosan, tisztséggel, hanem magánemberként, „négyszemközt”, vagy kevés ember előtt, amihez hozzávehetjük, hogy ha férfinak mondja a dolgokat, akkor közben nem viselkedhet fölényesen. Most nyilván meg vagy győződve arról hogy én, vagy egyenesen a Biblia én rabigába akarnám dönteni a női nemet, pedig pusztán arról van itt szó, hogy a nőkhöz nem egy férfival szájaló karakter illik, hanem egy megértő, tisztelettudó feleség-karakter a BIBLIA SZERINT. Tehát nincs itt szó női jogfosztásról. Azt vegyük ehhez hozzá, hogy a férfi is számos kötelezettséggel bír a felesége felé, pl. úgy kell szeretnie, mint saját magát. Vagy, hogy a női nem gyöngébb edény, ami tisztességet érdemel (1Pét 3:7). Nem értem, mit kell vergődni. Ha nem tetszik a kereszténység, akkor ne tessék követni, azt' kész. Senki sem kényszerít rá, értelmetlen ez az acsargás. De ha nem ismered a vallást, akkor ne nyilatkozz!

Egyébként ki vagy te, hogy "lekakkantod" Pál apostol leveleit?! A Biblia egyes részei beleférnek, másokat meg elvetsz?

Katekéta 2013.02.12. 09:28:12

Ráadásul különösen nagy fokú tájékozatlanságra vall, hogy valaki nőellenesnek nevez egy olyan vallást, amelyben az Isten egy anyától testesül meg, akit rendkívüli tiszteletünk övez, aki hitünk szerint testben ment a mennybe, sőt most is ott ül Fia mellett. A katolicizmusban külön mariológia alakult megismerésére annak a különleges kegyelmi kapcsolatnak, melyben egy ember Istenanya lehetett.

georgeslaune 2013.02.12. 09:28:45

Egyébként nem velem vitatkozol, hanem a Bibliával, ami teljesen felesleges. Én azt mondom, ami a Bibliában LE VAN ÍRVA. Felesleges történelmet hamisítanod és belekontárkodnod egy olyan témába, amihez nem értesz - pl. az őskeresztény közösségek kérdéséhez, amiről nyilván fogalmad sincs, mert se keresztény nem vagy, se túl művelt ugye.

georgeslaune 2013.02.12. 09:31:11

A véleményemet egyébként NEM írtam le. Azt írtam, amit a Szentírás ÁLLÍT. De te annyira debil vagy, hogy semmit nem értesz abból, amit mondanak neked.

Mrs.Columbo 2013.02.12. 09:40:55

@georgeslaune: Hát te hülye vagy. :-D

Látom, hogy nincs értelme leállni vitázni veled, így nem fogok most Jézustól származó sorokat kikeresgetni neked, fuss neki még egyszer az evangéliumoknak.
Mondjuk annyit még megjegyzek, hogy a Bibliát (csak így ánblokk) ne mosd össze Jézus személyével és tanításaival.

Mrs.Columbo 2013.02.12. 09:46:29

@Katekéta: Egy ismerősöm a szakdolgozatát Jézus és a nők kapcsolatáról írta. (Anyjával való kapcsolata, Mária Magdolna, az asszonyok, akik először értesülnek a feltámadásról, stb.) Nagyon szép az egész. És itt most nem a feminista jön ki belőlem...
Egyszerűen Jézus korában a nők alárendelt szerepben voltak, és azzal is kimagaslott, hogy a nőket ugyanúgy Isten képmásának tekintette, mint a férfiakat.

Fekete Dália 2013.02.12. 09:49:06

@Timsel100:

Te figyelj!
Itt nem mérvadó az, hogy a biblia mit mond.
Magyarországon nem a vallási, hanem a világi törvények szerint élünk.
Elvakult marhákkal meg minek vitatkozni?

Fekete Dália 2013.02.12. 09:51:03

@georgeslaune:
"1)„Az asszony csendességben tanuljon teljes engedelmességgel. A tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak, sem hogy a férfin uralkodjék, hanem legyen csendességben."

Meg egy nagy lófaszt!

Katekéta 2013.02.12. 09:51:12

Nem akarom megrémíteni, de keresztény gyökerű országként a jelenlegi jogrendszerünk (mely a római jogon alapul) az morálteológia alapjaiból alakult ki.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.02.12. 09:56:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Bocs, de egyetlen szavaddal sem értek egyet."

Mit mondhatnék? Vigasztalhatatlan vagyok... Brühühü... ;-)
Az igazi tragédia az, amikor valaki már saját magával sem ért egyet és az egymással harcban álló énjei tombolva kirohannak a vad viharba.
Én-ek az esőben...
:)

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.12. 10:06:05

@Mrs.Columbo: he he...

Vajon miért nevezzük azt a kort matriarchátusnak?

Talán, mert az őskeresztény vallásban a nőknek volt vezető szerepük?!

Talán mert sumer istenkép, Istar nő volt?!

Miért van a bibliában leírva a nő és férfi szerepéről az, hogy egyenrangúak a családban?! kölcsönösen kell egymást tisztelniük?!

A salamoni átírás... nem szent dolog.. Jézus a legnyomorúságosabb embereket is bölcsebbnek nevezi Salamonnál...

Az ókorban igenis nagy becsben voltak a nők, különben maga a társadalom bukott volna meg...

Pl. a magyar mondákban is, Emese álma... gyakorlatilag ő döntött a keleten levő hadseregek visszatéréséről!

inebhedj - szerintem 2013.02.12. 10:06:07

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Hú köszi, ez kifejezetten aranyos volt, ennyit már rég nevettem. :)

"A keresztények közt csakis hülyék vannak. Már eleve amiatt, hogy egy meséskönyv alakjaiban hisztek."

Hogy én is ezen a humoros vonalon maradjak: ezek a kinyilatkoztatások korunk és minden idők leggéniuszabb géniuszától már a kortársak számára is felbecsülhetetlenek, de azt hiszem, ha túléllek, akkor az erről készült screenshottal milliókat fogok kaszálni.

De a tréfát félretéve, a művelt görög anno a "Juventus ventus" fordulatot használta volna a hozzászólásod értékeléseként, a családosok körében manapság a kicsit modorosnak tűnő "gyerekszáj" kifejezés elterjedt ugyanerre. A megbocsátó, illetve bohókás jelzőket kevésbé kedvelő tudományos értékelésekben viszont "vallási fanatikusként" jelölnének meg, lévén a hitedre (és nem többre) hivatkozva harcba szállsz mások hite (és nem több) ellenében.

Akárhogy is, a mindenre kiterjedő vizsgálatot nélkülöző pályaválasztási tanácsom (Descartes) az, hogy a matematikával, fizikával, történelemmel vagy politológiával kapcsolatos hivatásokat kerüld, és esetleges politikai szerepvállalás terén se merészkedj a szimpatizáns, illetve csendes többség adta lehetőségeken túl - legalábbis az elkövetkező évtizedben.

Aztán majd meglátjuk, ha Isten akarja, a kapanyél is elsülhet.

lobaszopiatej 2013.02.12. 10:57:03

Biztosan atieista lett, azért mondott le.

Katekéta 2013.02.12. 10:58:27

Ha ismerné a kánonjogot, tudná, hogy önmagában a hit elvesztése nem zár ki a klerikusi közösségből, mert önmagától nem valósul meg az apostasia de fide állapota. Tehát per definitionem hitetlenül is folytathatná a hivatalát, ha nem beszél erről, de ez persze egy pápánál elképzelhetetlen.

zozo82 2013.02.12. 11:54:50

milyen katolikus marha irta ezt a cikket? A papa meg egy idota volt. Tobbet artott a vilagnak mint barki mas. Dogoljon bekeben.

Zabaalint (törölt) 2013.02.12. 11:56:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A Hitler Jugend nem az úttörőkkel hozható párhuzamba, hanem a KISZ-el.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.12. 12:48:07

@Zabaalint:

Nem hiszem. 14-18 éves korban volt a HJ, a KISZ meg jellemzően később. Más részről a KISZ sosem volt kötelező (bár egyes időszakban és egyes iskolákban kvázi az volt), a HJ meg az volt.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 12:57:23

A pápa 1943-ban belépett a német hadseregbe is, így vonulhatott be Magyarországra.
Miért kell elhinnem, hogy itt nem gyilkolt?

Swind 2013.02.12. 13:16:17

Csúnya dolgok következhetnek, ha Péter utódja lemond. (Ha meghal az más).
Szent Péter kapuőrző, ugyanúgy a földi utódja is kapuőrző. Ahogy fent, ugyanúgy lent. Az őrszolgálat élethossziglan tart, ez szinte az utolsó nagy szakrális mágia, ami még működik. Megtörni ezt, szörnyű hiba.

georgeslaune 2013.02.12. 14:06:32

@Mrs.Columbo:
Az a baj, hogy semmiféle teológiai ismerettel nem rendelkezel. Örüljetek neki, hogy egyelőre nem moderáljuk a pofátlan benyögéseiteket - ez a többiekre is vonatkozik!

Éveket szenteltem a vallásfilozófiának eddigi életem során; behatóan ismerem a buddhista, hindu, iszlám, zsidó és keresztény vallásokat. Ne menjünk bele abba se, hogy ki miből milyen esszét és szakdolgozatot írt szerintem.

Olyan ordító butaságokat írsz le, amikkel csak magadat égeted. Például: "Egyszerűen Jézus korában a nők alárendelt szerepben voltak, és azzal is kimagaslott, hogy a nőket ugyanúgy Isten képmásának tekintette, mint a férfiakat."

Ebből a mondatodból kiderül, hogy:

1. Abszolúte fogalmad nincs a zsidó vallásról, így nyilván a nemek szerepéről sincs fogalmad a zsidó vallásban.

2. Nem ismered a Genezist. Az első teremtéstörténetben (Genesis 1) valóban az áll, hogy:

כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם. 27 Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.

De a másodikban (Genesis 2) hosszasan kifejti az Írás, hogy:

כא וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל-הָאָדָם, וַיִּישָׁן; וַיִּקַּח, אַחַת מִצַּלְעֹתָיו, וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר, תַּחְתֶּנָּה. 21 Bocsáta tehát az Úr Isten mély álmot az emberre, és ez elaluvék. Akkor kivőn egyet annak oldalbordái közül, és hússal tölté be annak helyét

כב וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם. 22 .És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, amelyet kivett vala az emberből, asszonynyá, és vivé az emberhez.

כג וַיֹּאמֶר, הָאָדָם, זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי, וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי; לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה-זֹּאת. 23 És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és testemből való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.

Tehát a Biblia szerint az asszony az emberből „vétetett”. A római katolikus teológiában hosszú ideig képezte vita tárgyát, hogy a nőnek vajon van-e lelke, vagy nincs. (sic!Ö Szent Ágoston ennek kapcsán kijelentette, hogy „a nő nem Isten képére teremtett”. A tézist, miszerint a nők nem emberek (sic!) még 1555-ben is megerősítették, és úgy határoztak a vallásfilozófusok, hogy a nőket egy másik fajhoz kell sorolni. Ugyanez állt fenn az iszlámban. A távol-keleti hagyományok szerint az ún. „Tiszta földre” vagy a „Nyugat Paradicsomába” való bejutásnak az a feltétele, hogy a nő először férfiként szülessék újjá. (sic!)

Továbbmegyek - itt már óriási hátast fogsz dobni: A maconi zsinat komoly megfontolás tárgyává tette, hogy a nőknek vajon a test feltámadásának napján nem kell-e férfivá változniuk? (sic!)

Feministaként vagy emancipált nőként minden jogod megvan hozzá, hogy elvesd, lenézd vagy nemes egyszerűséggel ne foglalkozz a világvallások tanításaival - főként azok a nemi szerepekről alkotott nézeteivel. De attól még, hogy megpróbálod bebizonyítani, hogy Jézus feminista volt, az ősegyházban pedig kiemelt szerep jutott a nőknek, attól még sajnos ez nem lesz tényleges valóság, csak a vágyaid valóságra való kivetítése. Azt sem értem, hogy ezeket a tanításokat miért azonosítod velem? Mivel én mondom ki, ezért úgy hiszed, hogy tőlem is ered a gondolat? Én csak a vallási téziseket ismertetem és arra kérlek, hogy a saját gondolataidat ne interpretáld Jézus vagy a Szentírás gondolataiként, mert csak nevetségessé teszed magad mások előtt.

georgeslaune 2013.02.12. 14:19:38

Igen vakmerő tett megkérdőjelezni az én teológiai ismereteimet egyébként, mivel ez a téma igencsak az én asztalom. Azt hiszem az elmúlt, hosszú évek alatt többet forgattam igen sokat forgattam azokat az evangéliumokat.

Fuss neki te újra! Vagy ne fuss neki, bánom is én, de ne oktass ki a saját szakterületemen, ha kérhetlek.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 15:06:37

@georgeslaune: "A tézist, miszerint a nők nem emberek (sic!) még 1555-ben is megerősítették, és úgy határoztak a vallásfilozófusok, hogy a nőket egy másik fajhoz kell sorolni. Ugyanez állt fenn az iszlámban."

Huhh és erre most mindenki összefosá magát.

Hát ki a faxom akarja többezer éves kinyilatkoztatások alapján élni az életét?
Xarom én le a te szentírásodat és az iszlámot!

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 15:10:43

Egyébként erre már én is gondoltam, hogy mi nem vagyunk azonos faj és magasabb szinten állunk a férfiaknál.
Felsőbbrendűek vagyunk, nincs mit ezen filozofálgatni.

Van aki feminista, van aki pedofíl.
Az előbbi az nem bűn!

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 15:30:26

@georgeslaune:
Annyira, mint feminizmus és a nők önrendelkezési joga.

georgeslaune 2013.02.12. 15:32:00

@Salemi boszorkány: Magyarázd már el nekem, hogy te mit / kit támadsz? Mi a problémád? Olyan sületlenségeket nyögsz be... Nem is értem.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 15:43:23

@georgeslaune:

Nekem meg a te szövegelésed sületlenség.
Idézel egy többezer éves szövegből, majd ha valaki ellentmond annak a sok hímsoviniszta dumának, akkor lehülyézed.
Vedd már észre magad!
Eltelt 2000 év, semmi értelmeset nem tudtatok letenni az asztalra.Változik a világ, változnak az emberek, de a dogmák megmaradtak.Nem tudtatok lépést tartani a változásokkal.Ma már nem lehet eladni azt a sok sületlenséget, amit a középkorban.
Egy nő és férfi között mellérendeltségi viszony van.A férfi nem fölérendelt.
Ennyi.

A pedofília öli meg az egyházatokat és a homoszexulaitás, megspékelve sok hazugsággal.

georgeslaune 2013.02.12. 16:02:01

@Salemi boszorkány: Oké. Vedd észre magad, hogy vendég vagy ebben a blogban. Ha akarom, töröltetem a hozzászólásaidat.

Kár ugatnod, mert buta vagy. Korlátolt és lezárt emberekkel nem lehet, és felesleges is vitatkozni.

georgeslaune 2013.02.12. 16:23:36

@Salemi boszorkány:

Keresned kéne egy anarchista társaságot vagy valamiféle AntiFa Klubot. Az ilyen helyeken sok hozzád hasonló szerzet van, akik mind az életnek abból a mélységes mély kútjából másztak elő, ahonnan te is.

De ez egy keresztény blog. Egy vallásos ház, ahova te bejöttél kutyaszaros cipővel és a szőnyegre fostál, miközben istenkáromló jelszavakat visítottál.

Megértjük az ellenérzéseidet, de megtarthattad volna őket magadnak, mert téged senki sem bántott és nem is kényszerített arra, h. ezt a sok középkori, visszamaradott szörnyűséget olvassad. Ellentétes véleményed érdektelen és semmit sem számít. Magadtól tértél be ebbe a házba és csodálkozni fogsz, amikor a házigazdák lapátra tesznek. Hiszen te csak a szőnyegre szartál... Fasiszták!

Igazszóló Magyar 2013.02.12. 16:43:34

"Az elmúlt 450 évben valóban működött a szimbolikája, de az utólagos értelmezés miatt ez nem bizonyító erejű. Az egyébként nem várható, hogy az új pápa pontifikátusára a Péter nevet vegye föl, Szent Péter után ez ugyanis meglehetősen szerénytelen volna."

Hogyan is hívták Róma első királyát? Romulusnak. No és az utolsó császárát? Szintén Romulusnak. No én ezért nem zárom ki a fenti eshetőséget...

georgeslaune 2013.02.12. 16:44:03

@Salemi boszorkány:

Visszaolvastam és láttam, hogy korábban sokat nyomattad a Hitlerjugend-es dumát is. Sőt. Odáig merészkedtél, hogy a következő kijelentést tetted:

"A pápa 1943-ban belépett a német hadseregbe is, így vonulhatott be Magyarországra.
Miért kell elhinnem, hogy itt nem gyilkolt?"

Tudod, a civilizált társadalmak civilizált jogrendszereiben a vádlott személy bűnösségét kell bebizonyítani, nem pedig az ártatlanságát. Ez egyébként az általad állítólag szépnek-jónak tartott felvilágosult gondolatkörből ered, hiszen "amire nincs bizonyíték, az nem is létezik" ugye. Tehát, ha bebizonyítod, h. a pápa gyilkolt, akkor elfogadjuk a nézeteidet, addig viszont ez rágalmazás, és itt te vagy az elkövető.

A Hitlerjugendről:

Az ifjúság tagsága a nemzetiszocialista ifjúsági szervezetben 1939-ig formálisan nem vált kötelezővé, de a körülmények egyre kevésbé tették lehetővé a kívülmaradást. A tagok száma évről-évre kb. egy millióval emelkedett.

Joseph Alois Ratzinger 1941-ben lépett be a szervezetbe. Egy kis matek, de segítek: ekkor már kötelező volt a tagság. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem volt szimpatizáns, de azt sem jelenti, hogy az volt.

georgeslaune 2013.02.12. 16:44:03

@Salemi boszorkány:

Visszaolvastam és láttam, hogy korábban sokat nyomattad a Hitlerjugend-es dumát is. Sőt. Odáig merészkedtél, hogy a következő kijelentést tetted:

"A pápa 1943-ban belépett a német hadseregbe is, így vonulhatott be Magyarországra.
Miért kell elhinnem, hogy itt nem gyilkolt?"

Tudod, a civilizált társadalmak civilizált jogrendszereiben a vádlott személy bűnösségét kell bebizonyítani, nem pedig az ártatlanságát. Ez egyébként az általad állítólag szépnek-jónak tartott felvilágosult gondolatkörből ered, hiszen "amire nincs bizonyíték, az nem is létezik" ugye. Tehát, ha bebizonyítod, h. a pápa gyilkolt, akkor elfogadjuk a nézeteidet, addig viszont ez rágalmazás, és itt te vagy az elkövető.

A Hitlerjugendről:

Az ifjúság tagsága a nemzetiszocialista ifjúsági szervezetben 1939-ig formálisan nem vált kötelezővé, de a körülmények egyre kevésbé tették lehetővé a kívülmaradást. A tagok száma évről-évre kb. egy millióval emelkedett.

Joseph Alois Ratzinger 1941-ben lépett be a szervezetbe. Egy kis matek, de segítek: ekkor már kötelező volt a tagság. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem volt szimpatizáns, de azt sem jelenti, hogy az volt.

Igazszóló Magyar 2013.02.12. 16:49:41

Egyébként a Malakiás kontra Biblia témában szerintem a két írás egyáltalán nem zárja ki egymást, a prófécia ugyanis mindössze a végítélet alatt pontifikátusát töltő pápát jelöli meg, a Dies Irae napját és óráját nem, márpedig Máté evangéliuma alapján:

"Azt a napot viszont, vagy azt az órát senki nem tudja: sem az ég angyalai, sem a Fiú, hanem csak az Atya egyedül." (Máté 24.36)

Zárójeles megjegyzés: Ez a Máté rész igazán jó kis érv az ariánusoknak a homoiusion mellett, nem gondoljuk?

Igazszóló Magyar 2013.02.12. 17:30:00

A pápai kamarás neve egyébként: Tarcisio Pietro !!! Evasio Bertone. Az is egy magyarázat lenne, hogy Petrus Romanus azért áll kissé különállóan a Malakiás-szöveg pápalistájában, mert a camerlengot jelöli a név, aki nem Szentatyaként fogja vezetni nyáját, hanem ebben az alacsonyabb minőségben.

en.wikipedia.org/wiki/Tarcisio_Bertone

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 17:57:23

@georgeslaune:
Na ennyit arról,hogy szerinted te csak idézgeted a szentírást.
Te nem csak idézgeted, hanem teljesen elkötelezett vagy iránta.
Nem kellett volna hazudozni!

Méghogy én elkövető:))))
A ti pápátok fedezett a pedofíl papoknak.
semmilyen zsolt azt a pápai nunciust búcsúztatta magyar kitüntetéssel és furcsa férficsókkal, akit pedofíl botrányok miatt helyeztek át másik országba, mert nálatok ennyivel el lehet intézni egy köztörvényes bűncselekményt.
Nálatok nem illett egykor eltemetni az öngyilkosokat, nálatok akárkit meg lehetett vádolni boszorkánysággal(Benedek a pápasága előtt pont ennek a szervezetnek volt a vezetője, sokan nem tudják,hogy még ma is létezik ilyen), nálatok divat volt homokosnak lenni, nálatok divat volt pedofílnak lenni, nálatok dívott a népirtás, az inkvizíció, nálatok bármivel meg lehetett bélyegezni egy embert, ha nektek nem tetszett.
A gyilkos, népirtó szentek még a mai napig nagy becsben állnak az egyházotokon belül.
Hát emlékezzetek és kérjetek bocsánatot minden boszorkánysággal, házasságtöréssel, öngyilkossággal megvádolt nőtől és férfitól, és azok családtagjaitól, akiket koholt vádakkal kivégeztetek és megkínoztatok.
Nálatok a ördögűzés is a mai napig dívik, holott azt sem tudjátok, hogy mi a fészkes fenét műveltek.Diagnosztizálás nélkül ráfogjátok az epilepsziásra, hogy megszállta az ördög.

A vallásotok erkölcsi tisztasága minden alapot nélkülöz.
Emlékezz a szavaimra!

Éppen ezért helye nincs az állami iskolákban a ti tanításaitoknak!

Szembesüljetek végre azzal, hogy mit műveltetek 2000 éven át.

georgeslaune 2013.02.12. 18:16:24

@Salemi boszorkány:

Minden hozzászólásoddal meg tudsz nevettetni. Javasolnám, persze ha tudnál szöveget értelmezni Frithjof Schuon: A vallások transzcendens egysége c. könyvét.

Ismét rengeteg bűncselekményt felsorolsz, de szar ügyész lennél, mert nincsenek bizonyítékaid. Ez a te hited. Te abban hiszel, h. a pápa pedofilokat védelmez, de ezt bizonyítani nem tudod, mert ezt te csak úgy hallottad valahonnan.

Értesüléseidet a médiáktól szerzed, akik napjainkban nyilván az egy és oszthatatlan Igazság szószólói. Nyilván ugyanígy nem tudsz semmit a buddhizmusról, az iszlámról és a zsidó vallásról sem, de a mitológiai tradíciót sem ismerheted. Nem ismered Európa történelmét sem, különben nem acsarognál így kultúraépítő elemek ellen. Nézd tovább az ATV-t.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 18:29:09

@georgeslaune: Ha nem vetted volna észre, eddig is lexartam a véleményedet.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 18:36:22

@georgeslaune: "Minden hozzászólásoddal meg tudsz nevettetni."
Ez hazugság.Te vicsorogsz.
Egészséged védelmében:kérlek ne erőlködj tovább, mert legjobb esetben a proktológián fogsz kikötni(ha szerencséd
lesz).

BéLóg 2013.02.12. 20:26:50

@Salemi boszorkány: Te sajnos tényleg nagyon ostoba vagy.

Attól hogy a papok közt vannak pedofilok, még a HIT és a TANÍTÁS nem fog megváltozni. Én már egymilliószor leírtam. Ahogy a munkahelyi erőszak HATALMI kérdés úgyanúgy a pedofília is ratgadozó-zsákmány eset. A RAGADOZÓ előszeretettel megy oda ahol prédát talál ezértz aztán sokszázezer tanító, felügyelő, pap, rabbi, prédikátor, orvos, katona, rendőr és más, HATALMAT gyakorló vagy TISZTELETET kívánó helyre igyekeznek bejutni.
A vicc az, hogy a fegyelmezett cölibátusban élő katolikus papok közt sokkal kevesebb a pedofil mint a HÁZASSÁGBAn élő református, evangélikus és zsidó papok közt, az amcsi prédikátorokról és szektákról nem is beszélve.

Nem is olyan régen a neten keresték, , végül Magyarországon találtak meg egy körözött ANGOLTANÁRT, de ettől még nem fogom lehülyézni, mi több, Hozzád hasonlóan ELUTASÍTANI az angol nyelvtanulást.

A példát egymillió mással lehet helyettesíteni.

Az én általános iskolámban a tornatanár állandóan a lányöltözőben "vigyázott" a kislányokra és mindig azt mondta, hogy a tanárbácsinak ezt szabad és kell és jódasrabig senki nem ütközött meg ezen. Ettől függetlenül nem kiabálok a TANÍTÁS de még a tornatanárok ellen sem -- ellentétben veled.

Amint pedig mások megírták neked, NEM KÖTELEZŐ kereszténynek lenni.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 20:36:55

@BéLóg:

Még szép hogy nem kötelező!
Ezért nem kell a hittan az állami iskolákban.
Aki akar járjon különórára.

Nem kellenek pedofil papok a állami(én adómból finanszírozott) iskolákba.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 20:39:21

Egyébként te se fáraszd magad.
A katolikus vallás egy xar vallás.

BéLóg 2013.02.12. 21:37:12

@Salemi boszorkány: Látod éppen ez bizonyítja milyen osotba is vagy. Ha ugyanis a hittan nem kell az iskolába, akkor bizony a HITTANTAGADÁS sem kell oda, se a ...kólareklám, meg azok a dolgok, amelyekből az iskolában KÉRETLENÜL (az állítólagos információszabadság jegyében) ott van MINDEN, a politika, a szex, a promiszkuitás és hasonló HITTAGADÓ propaganda.
Bizonyára olyan fiatal vagy, nem emlékszel magyar Bálint puszilkodó KISFIÚKAT ábrázoló plakátja a MÁSSÁG tiszteletének SZDSZ-es jellemformálása ügyében.

Úgyhogy elmehetsz nyugodtan a...hová akarsz.

Egyébként én nem fáradok, mert még hülyékkel is tudok beszélni és fölviszem őket az én szintemre, amitől általában teljesen kiakadnak.

A katolikus vallás pedig semmiképp sem xar, ilyesmit csak egy végtelenül intoleráns és csökevényes értelmű lényvég írhat. ÉRTELMES ember ugyanis nem minősíti más HIT-ét mert az teljességgel szubjektív. Persze ezt föl is kell fogni, de hát szerintem előbb-utóbb menni fog ez még neked is.

BéLóg 2013.02.12. 21:44:03

és hogy én is kétszer írjak, szerintem a te adódból nem hogy iskolát nem lehet finanszírozni (ergó nem is járhatnak oda se pedofil papok, se pedofil tornatanárok de még feminista leszbikusok sem), de még egy kockakövet sem lehetne lerakni a Rádai utcában...

Adót -- err3e fogadni mernék -- életedben nem fizettél még, ezt onnan tudom hogy KIZÁRÓLAG olyanok posztolnak ilyen szöveget, akikre ez halmozottan érvényes.
(:Fine)

Utóirat: Ha bárki megmondhatná, az ADÓ-jából mire költsenek, Magyarországon a kokakóla dönten minden dologban, aztán meg mondjuk a GE, a Teszkó és így sorban...
Amit a pógárok SZJA-ként befizetnek, az a nagy semmi. De te ezt sem tudod, ez is csak azt bizonyítja hogy ... da capo al fine.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 21:50:34

@BéLóg:
Kiírtad magad mára te véglény?
Te hord a kölykeidet hittanra én meg hordom majd a gyermekeimet az állami iskolába, ahol a keresztény ideológia nem fertőzi meg őket.
Legalább nem találkozhatnak ennyi nőgyűlölő faszkalappal.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 21:55:35

@BéLóg:
Voltál ma már gyónni?
Úgy látom, hogy keresztény létedre elég utálatos, perverz disznó, beképzelt, hímsoviniszta faszkalap vagy.
Te halmozottan hátrányos vagy, azért jártatod itt a pofád.

BéLóg 2013.02.12. 22:00:58

@Salemi boszorkány: Mástól átvenni nem korrekt dolog, plágiumnak hívják. Ha egy kis fineszed lenne, kitalálhattál volna rám valami más szót kedves lényvég.
Az hogy nőgyűlölő faszkalap lennék, nem tudom honnan vetted. Ha azt akarod mondani hogy (szerinted) te nő vagy és (szerinted) én gyűlöllek, akkor sajnálattal kell közölnöm veled, hogy egyáltalán nem gyűlöllek de főleg nem vagy nő, hiszen attól hogy Salemi boszorkánynak írod magad, még nem leszel nőnemű. Mivel kölykökről írsz, talán kutya vagy de nem szuka, inkább acsarkodó kan. Erre egyébként több bizonyítékot adtál írásaidban mint arra hogy nőnemű emberi lény lennél.

Egyébiránt pedi a női nem jeles tisztelőjével állsz szemben a lehtő legegészségesebb módon viszonyulok hozzájuk, amit sajnos feléd semmiképpen nem tudok tenni. Nemcsak a bizonytalanság miatt hanem mert -- ostobaságod újabb ékes bizonyítéka -- azt sem tudod, hogy a nőket istenigazából csakis egy másik nő tudja gyűlölni. Ergo erre én genetikailag képtelen vagyok.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 22:03:41

@BéLóg:
Szófosásod van?
Te egy genetikai hulladék vagy ismerd el!

BéLóg 2013.02.12. 22:05:53

@Salemi boszorkány: Tudod egyáltalán mi az a a gyónás?
Aztán meg honnan veszed hogy KERESZTÉNY vagyok? Mi van ha KERESZTYÉN (nemtom ismered-e a szót, ugyanis NEM elírás) vagy ortodox, esetleg zsidó, pünkösdista, anabaptista, netán szombatos. Ezek ugyanis mind tudnának olyanokat írni mint én.
Te azonban csak a keresztény-katolikus-pap-pedofil-hittan-énadómbólne-magánügy-tartsaelmagát-satöbbi médiaszarral táplálkozó karaván után ugató ebként viselkedsz. Nem tudom miért csodálkozol ha eszerint kezelnek itt, többek közt én is.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 22:07:15

Biztosan te egy vagy azon focidrukkerek közül, akiket a kormány az ELTE épületébe küldött.
Sörhas, nagy fej, kidűlledő szemek, pia szag, szóval kész okádék vagy.

BéLóg 2013.02.12. 22:14:29

@Salemi boszorkány: Hát ebben azért tévedsz nagyot, mert jelenleg nagyjából minimum 1300 kilométerrel vagyok arrébb mint te, aki az IPcíme alapján Pestről írogastsz. Ha megnézed az enyémet, látni fogod hogy ha akartam volna sem tudtam volna az ELTE-n lenni.
A nagy fejet eltaláltad de nem vagyok sörissza, a pálinkát jobban kedvelem. Mivel azonban sokat vezetek, egyrészt korlátozottan élvezem az előbbit másrészt ha iszom, utána ügyelek a szájhigiéniámra.
Az hogy okádék vagyok, mondta már más is, tény hogy ha a tükörbe nézek akad jó pár dolog, amin lehetne változtatni. Nem tudom, te is tisztában vagy-e saját korlátaiddal és hiányosságaiddal. Én inkább úgy gondolom hogy nem, de ez legyen a te bajod kedves lényvégebb.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 22:18:52

@BéLóg:
1300 kilométer, no ennek örülök, legalább nem kell szagolni.

BéLóg 2013.02.12. 22:22:24

@Salemi boszorkány: Kábé, kedves boszi, kábé. De ebből csak az következik, hogy a szag amit érzel, saját eredetű. Mint amikor az egyik kutya megeszi a másik szaharát... Biztos láttál már ilyet, azért oly természtes ez cselekvés a számodra is.
Szahart eszel, szahart okádsz, még meg is hemperex benne.
De hát ez is olyan kutyadolog, tudja mindenki.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.12. 22:26:37

@BéLóg:
Parfüm illatát érzem magamon, kutyáim nincsenek(szerintem neked van két ebed), most épp a szeretőmet várom.

BéLóg 2013.02.12. 22:28:00

@Salemi boszorkány: Akkor jóéjszakát és teljes kielégülést kívánok neked, meg hogy legyen tiéd az utolsó szó!

Swind 2013.02.13. 00:58:21

Miért etetitek a trollt?

Naaaa! 2013.02.13. 02:26:29

@georgeslaune:
Ha behatóan ismernéd, akkor tudnád, hogy a buddhizmus nem vallás, hanem világnézet.

Nincs se isten, se dogmák, se semmi egyéb olyan, ami bármilyen vallásra jellemző lenne.

Ebből is látszik, hogy a buddhisták a keresztényekkel, mohamedánokkal stb. ellentétben nem egytől egyig agyalágyult hülyék, csak eltévelyedett bolondok.

Naaaa! 2013.02.13. 02:30:17

@Swind:
Aki nem ért veled egyet, az troll?

És ez ilyen gyorsasági verseny, hogy az a troll, akire előbb mondja a másik tábor?

Szánalmas...

@BéLóg:
Halottad már azt a kifejezést, hogy proxy szerver?
Na, ennek a varázslatnak - hogy a valláskárosultak is értsék, ezen a helyen: isteni csodának - a segítségével írhatsz a szomszéd szobából is, és ha akarod, úgy látszik, hogy Új-Zélandon vagy.

Naaaa! 2013.02.13. 02:35:14

@Salemi boszorkány:

Ahogy az összes többi is.
Mindegyik a nép gondolkodásképtelen részének a hülyítésére épül, és erre alapozva szed össze elképesztő vagyonokat és tesz szert országokon átívelő hatalomra pár lelketlen, aljas zsarnok barom, nevezhetik pápának vagy ajatollahnak, főrabbinak vagy pátriárkának, tök mindegy.

Mindegyik csalás és szélhámosság, még aljasabb, mint amikor rézcsődarabot adsz el aranygyűrűként, mert itt semmit adsz el sok százezererért (egyházi adók stb.).
Kár, hogy csak az elsőt büntetik.

Swind 2013.02.13. 08:31:55

@Naaaa!: Troll az, aki egy specifikus témájú blogon, ellenvéleményt fogalmaz meg, és ezt hosszan, provokálóan, csak a vita kedvéért teszi, még akkor is ha az ott levő közösség egyértelműen nem kér a jelenlétéből. Ezen a helyen troll, persze más helyen ahol hasonló véleményűek vannak, nem troll.

Ez a troll definíciója, kb 1995 óta, és egy proxy szerver már akkor sem védett meg a személy pontos azonosításától :)

Állítsuk meg a ......... 2013.02.13. 09:59:02

@Swind:
Csak tudod vannak olyan szerverek, amit ha megpróbálsz megbuherálni/illetéktelenül lenyomozni, akkor nagyon megütheted a bokádat.
Félre ne érts, nekem nincs ilyen serverem.
Definiálgass csak nyugodtan.
Vannak még egyszemélyes közösségek:)))

vomit 2013.02.13. 10:30:42

@psziroot: azokat a "2002-ben elterjedo" profeciakat csak kinyomtattak egy konyvben 500 evvel ezelott.
egy torrent, hatha hasznal vkinek
9323D9441BCB1B1D41E46C0DAEFDE5DDEC811E9B

georgeslaune 2013.02.13. 12:07:26

@Naaaa!: Mi szükség van arra, h. benyögd ezeket a fárasztó butaságaidat? Lassan két évet szenteltem már az életemből a buddhizmus tanulmányozásának, ne magyarázd már meg nekem, hogy mi is volna az.

Swindnek igaza van: kezd unalmas lenni ez a trollkodás. Nem kötelező látogatnotok ezt a vallási témájú blogot. Rengeteg ateista van ezen a világon, akik osztják primitív, ostoba és teljes tájékozatlanságról tanúskodó véleményeteket.

Éljétek tovább nyugodtan kétlábú állatokként értelmetlen életeteket, hiszen ma már senkit nem vernek be bottal a templomba, a zsinagógába vagy a dzsámiba. Szívjátok magatokba a szabadság mézédes, mámorító levegőjét és húzzatok innen a picsába.

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.02.14. 17:13:20

@georgeslaune: "Éljétek tovább nyugodtan kétlábú állatokként értelmetlen életeteket"

Looool :D

Már az aztán kibaszott értelmes, hogy elhiheted magaddal, hogy neked milyen kibaszott jó lesz miután megdöglesz :D Ovis barom

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.02.14. 17:15:17

@BéLóg: Katolikusoknak van egy olyan tulajdonságuk, hogy nem minősítik a másik vallását :D:D:D:D

Csutix 2013.02.26. 21:58:03

@georgeslaune: Éljétek tovább nyugodtan kétlábú állatokként értelmetlen életeteket

Nem értem miért lennék kétlábú állat, miért lenne értelmetlen az életem. Ha nem vagyok vallásos, akkor már nem is értelmes az életem??
Ha nem hiszek abban amiben Te, akkor már állati életem van?
Nem létezik, h mindenki másban találja meg életének értelmét és szépségét? Miért kell másnak létét állatiasnak degradálni?

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.02.26. 22:57:34

@georgeslaune: ah tehát, aki nem hívő az állat? biztos le van írva a bibliában ez is. szerintem meg anyád
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása