Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • FAQlyás Menyét: @Ibun: Tőled, és a szerzőtől, Blogintól is kérdezem: A katolikus egyház mióta ismer el házasságnak bármilyen polgári szerződést? Polgárilag azt felbontották, elváltak, de végülis teljesen mindegy, m... (2024.05.09. 20:51) Pécsi esküvői botrány: mi az igazság?
  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • Utolsó 20

Transzszexuális pap prédikál Washingtonban

2014.06.11. 12:08, Katekéta

Nem katolikus papról van szó, hanem episzkopálisról: Cameron Partridge az amerikai főváros székesegyházában prédikál majd a szexuális másság elfogadása mellett. A helyzete különleges: nőnek született, de ezzel sosem tudott azonosulni, így férfiként éli az életét. Egyes protestáns és anglikán felekezetekben nem szokatlan nők pappá szentelése (pontosabban lelkésszé kreálása), de érdekes ez a helyzet: vajon ő nőnek vagy férfinak minősül?

Az FtM férfi (tehát nőből férfivá alakult személy, de a továbbiakban következetesen biológiai, azaz Isten adta nemének megfelelően nőnek fogom nevezni) a protestáns egyház nevében arról beszél majd június 22-én Washingtonban, hogy a nemi és szexuális identitás úgy jó, ahogyan benned van, mert Istentől származik. Arról nyilván nem fog tudomást venni, hogy nem minden jó úgy, ahogyan van, mert a világban körüljár a rossz, és sokszor személyes döntéseinkkel szabhatunk gátat a rendetlenségnek.

papno.jpgAz episzkopálisok 2012-ben engedélyezték a transzneműek kanonizálását, de már korábban is összeadtak egynemű párokat. A liberális kánon szerint a Katolikus Egyháznak is ekképp kellene tennie, úgymond haladnia a korral. Egyházunk kétezer éves történelmében jellegéből adódóan minduntalan megújul, de ez a megújhodás nem jelenti alapvető elveinek semmibe vételét. Magam egyetértek Henri Boulad jezsuita atya gondolataival, aki 17-én a budapesti Párbeszéd Házába látogat. Ő azt mondta, nagyon szomorúnak tartja, hogy Istent is mindig öregemberként képzelik el: már évezredek óta hosszú szakállas bácsiként ábrázolják az antropomorf istenkép alapján, azóta már jól megnőhetett a szakálla. Pedig legalább annyira egy újszülött gyermek Ő, aki mindig a jelenben meg-megújulva létezik: ő az, aki van (vagyok, aki vagyok), nem pedig csak volt.

Akik elvárják, hogy az egyház változtassa meg tanítását, mert akkor majd több híve lesz, nem érti, hogy az egyház primer célja nem híveket toborozni, hanem képviselni Krisztust. Ez természetesen evangelizációval, lélekhalászással jár együtt. De vallásgazdaságtani kutatások alapján éppenséggel ez az öngyilkosság: folyamatosan liberalizálódtak az episzkopálisok, köztük a csak politikai okok miatt leszakadó anglikánok, és mivel így identitásuk veszik, megdöbbentő mértékben veszítenek híveket is.

XVI. Benedek pápasága elején könyvében figyelmeztetett arra, hogy a szabadság nem az eddigiektől elszabadulás: s ebből látjuk is, hogy a szabadság feltétele éppenséggel a korlátok léte. Jól látható és érthető, óvó korlátok léte, nem pedig a céltalan, végtelen szabadosság.

A transznemű lelkésznő meghívását a Leszbikus és Meleg Vallási és Minisztériumi Tanulmányok nevű központ részéről történelmi lépésnek nevezték. A magunk részéről mi csak annyit tehetünk hozzá ebben a szakállas nős világban, hogy nem a melegházasságra, de igen Rád!

21 komment

Címkék: homoszexualitás hír protestantizmus


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr606295518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annamanna 2014.06.11. 14:59:50

Két konkrét esetről tudok, amikor egy nőt férfivá operáltak. Az egyik Cher lánya, akiből férfi lett, a másik egy NDK úszónő. Ez a két férfinő persze már áldozata a környezetének, de mindkét környezet abnormális. A szétműtött Cher, aki nem hajlandó elfogadni a természet adta korlátait, és a versenysport, ami nem hajlandó elfogadni az emberi test természet adta korlátait.
Mindkét környezet nagyon durván beleavatkozott a természet rendjébe, nagyon durván próbálta áthágni a korlátokat. "a szabadság feltétele éppenséggel a korlátok léte"
Aki tud sakkozni, azt nem zavarják a sakk szabályai, hanem örül nekik. Nem akadályként éli meg a szabályokat, hanem segítségként, amiket igyekszik kreatívan felhasználni. Aki nem tud játszani, az minden szabályba beleütközik, azt zavarja a szabály és nyűgnek érzi azt. Ettől még nem a szabályok rosszak, csak meg kell tanulni élni vele, azaz meg kell tanulni játszani. A játékszabály nem akadályoz, hanem feléleszti a kreativitást, a szabályos játék nem unalmas, hanem épp az benne az érdekes, hogy az ember megtanulja a szabályokat a maga javára fordítani.
2Tim 2,5 Ha pedig küzd is valaki, nem koronáztatik meg, ha nem szabályszerűen küzd.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.06.11. 18:07:03

@annamanna: "Aki tud sakkozni, azt nem zavarják a sakk szabályai, hanem örül nekik."

Szép gondolat, „lopom".

McKinney 2014.06.11. 20:22:54

Nem tudom mi ez a zagyvalék, igazán el se bírtam olvasni, de a képen egy férfi látható, aki már az anyjából is úgy jött ki fütykösöstül, a nyakamat teszem rá.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 07:39:50

"a továbbiakban következetesen biológiai, azaz Isten adta nemének megfelelően nőnek fogom nevezni"

A testet nem Isten adta, mert az porból jött és porrá lesz. Isten a LELKÜNKET adta nekünk - márpedig ennek az illetőnek speciel férfi lelket adott!!!
Tehát az illető egy férfi - még ha a halandó, romlandó porhüvelye nőies is volt...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 07:44:45

Másik megjegyzés:
"a továbbiakban következetesen ... nőnek fogom nevezni"

Pedig annyian elfogadták férfinak, ő maga is annak érzi magát, a személyijében is ez van gondolom - de te azért is nőnek nevezed.

Mit szólnál, ha valaki Mindszentyt következetesen, és csak azért is Pehm-nek nevezné?
Vagy bárkit aki pl. a szerzetesi nevét használja, és más meg csak azért is a régebbi polgári nevén emlegetné???

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 07:59:43

@annamanna:
"Két konkrét esetről tudok, amikor egy nőt férfivá operáltak"

Akkor nincs is több?????????
Áááá, biztosan nincs, hiszen te nem tudsz róluk.

bee.normal 2014.06.12. 08:43:44

@Hoppácska:
A "tudok" nem egyenlő a "tudni"-val. Ez csak 2 példa.
Könyörgöm ha érvek helyett valaki csak kötözködni tud inkább ne írjon semmit.

bee.normal 2014.06.12. 08:49:37

@annamanna:
Hihetetlenül frappáns hasonlat! Magam részéről csak amnyit tennék hozzá: A sakkot a szabályok teszik azzá ami! Ezek nélkül csak 32 céltalan figura.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 08:57:25

@bee.normal:
"A "tudok" nem egyenlő a "tudni"-val.

Ezt nem értem.

"Könyörgöm ha érvek helyett valaki csak kötözködni tud inkább ne írjon semmit. "

Bocs, hogy egy darab érvet sem írtam :)

De akkor a gyengébbek kedvéért:
Kedves Annamanna, NAGYON sok olyan nő van, aki férfivé operáltatja magát. Kevesebb, mint férfiből nő, és a társadalom olyan, hogy jobban elfogadja talán, illetve ezek nincsenek benne annyira a bulvárban - de valójában nagyon is sok ilyen van.

Tehát azzal a mondattal, hogy te két ilyen esetet ismersz, nem sokat mondtál.

bee.normal 2014.06.12. 08:57:42

@Hoppácska:
"Pedig annyian elfogadták férfinak..."
- tehát ha valamit sokan mondanak, az rögtön igaz?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 08:59:28

@bee.normal:
""Pedig annyian elfogadták férfinak..."
- tehát ha valamit sokan mondanak, az rögtön igaz?"

Elfogadásról írtam :)
Talán számodra ismeretlen ez a szó...

I_Isti 2014.06.12. 11:03:16

@Hoppácska: "NAGYON sok olyan nő van, aki férfivé operáltatja magát"
Persze, nagyon sok. Ez a meleglobbi egyik kedvenc hazugsága, de nem igaz! Mindig is nagyon kevés olyan ember élt a földön, aki nem tudta hogy fiú-e, avagy lány.
A melegbár közönsége nem fedi se a magyar, se semelyik társadalom tényleges összetételét ebből a szempontból, úgyhogy ne abból indulj ki!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 11:08:07

@I_Isti:
""NAGYON sok olyan nő van, aki férfivé operáltatja magát"
Persze, nagyon sok. Ez a meleglobbi egyik kedvenc hazugsága, de nem igaz! "

Khm. A nagyon sokat természetesen arra értettem, hogy "én kettőről tudok"...

De sebaj.

annamanna 2014.06.12. 14:33:15

@Hoppácska: Az összes többinek, akikről nem tudok, nem ismerem a körülményeit sem. Tehát nem tudhatom, mik lehetnek az indítékaik. Erről a két esetről hallottam konkrétan, és ezt a két esetet biztosan összeköti a környezetük abnormalitása, pontosabban az, hogy a környezetük nem volt hajlandó elfogadni az emberi test normális korlátait. Sem az NDK úszószövetség, sem Cher mama. Ez mindkettő olyan őrültség, ami közvetlen környezetként hatott a két átoperált nőre. Hogy másokat mi indított a nemváltó műtétre, azt nem tudhatom, de ebből a két konkrét esetből már levonhatok némi következtetést arra nézve, hogy mi lehet az operációk hátterében. Mindkét eset hátterében eleve az orvostudomány állt, Cher műtéteit orvosok csinálták, az NDK úszónőt orvosok tömték hormonokkal. A háttér tehát a megőrült tudomány, ami nem hajlandó betartani a józan határokat. A tudomány, ami elszabadult, és azt hiszi, bármit megtehet. Az orvosok, akik istennek képzelik magukat. www.libri.hu/konyv/kende_peter.mik-vagytok-ti-istenek.html
És erre mondjam, hogy tökjó meg normális? Jövőre a zoofíliára mondjak igent, aztán meg a bikafejű ember kirekesztése ellen tartsunk körmenetet, utána következhet az embergép személyi igazolvánnyal való ellátása, ja közben a mesterséges méhben kihordott magzatokról se felejtkezzünk el, na meg a különböző agyimplantátumokról, amik megváltoztatják a személyiséget és így tovább. Ez mind normális, hiszen meg lehet csinálni, ugyebár. Amit meg lehet csinálni, az MIND normális és szabad és jogos, mert nincsenek határok, és "A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik."
Vajon kik terjesztik ezt a gonoszságot?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 14:57:33

@annamanna:
"Hogy másokat mi indított a nemváltó műtétre, azt nem tudhatom, de ebből a két konkrét esetből már levonhatok némi következtetést arra nézve, hogy mi lehet az operációk hátterében."

Ó hogyne. Ha én ismerek két keresztényt, akkor levonhatok következtetést arra nézve, hogy milyenek a keresztények??

annamanna 2014.06.12. 15:28:34

@Hoppácska: nem két keresztény emberről hallottál már, és LEVONSZ következtetéseket a kereszténységre nézve, pontosan azokból az információkból, amik eljutnak hozzá.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.12. 15:31:49

@annamanna:
"nem két keresztény emberről hallottál már"
Igen, ez pusztán egy példa volt.... :)

Nem baj, ha nem érted.

Esetleg valaki reagálhat erre is:
"A testet nem Isten adta, mert az porból jött és porrá lesz. Isten a LELKÜNKET adta nekünk - márpedig ennek az illetőnek speciel férfi lelket adott!!!
Tehát az illető egy férfi - még ha a halandó, romlandó porhüvelye nőies is volt... "

ha már ez egy apologetika-blog :)

annamanna 2014.06.12. 15:38:01

@Hoppácska: Mit nem értek? Ha te nem vonsz le következtetéseket semmiről, pláne a kereszténységről, tehát neked semmiről semmilyen véleményed nem alakul ki azon információk alapján, amik eljutnak hozzád, és ezen belül a kereszténységről sincs véleményed, akkor miért kommentelsz, pláne mit keresel ezen a blogon?

Teszerinted az Isten olyan hülye, hogy egy női testbe véletlenül férfi lelket ad? :)
Egyáltalán mit gondolsz arról, mi a lélek?

annamanna 2014.06.12. 15:40:49

@Hoppácska: jah, és a testet nem Isten adta, aha... csak a lelket adta bele.... a test az magától állt össze a porból, mondjuk evolucionálódott, esetleg a sátán teremtette, vagy a Szíriuszról potyogott ide, mégis mi van a fejedben erről?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.06.13. 08:01:08

@annamanna:
"akkor miért kommentelsz, pláne mit keresel ezen a blogon? "

Abban igazad van, hogy nem volt túl sok értelme. De jóváteszem, soha többet nem jövök ide, nem zavarlak meg benneteket.

annamanna 2014.06.13. 13:43:02

@Hoppácska: nem zavarsz, kifejezetten kíváncsi lettem volna arra, mit gondolsz a lélekről és a test kapcsolatáról, a lélek természetéről, a test teremtéséről. Erről nyilván igen sok különféle elképzelés van, és érdemes átgondolni, milyen logikai láncra fűződik fel egy elképzelés.
Mert annyit kivettem a beírásodból, hogy a lélek és a test a te elképzelésed szerint olyannyira elkülönül egymástól, hogy nem is ugyanaz a teremtőjük.
Ha viszont ebben gondolkodunk (tehát eltérő teremtőben), akkor az a logikus, hogy amíg a test rendelkezik nemmel, addig a lélek NEM. Hiszen a lélek csak akkor bírhat nemi jellegzetességgel, ha nagyon szorosan összefügg a testtel, másképp nincs értelme a léleknek nemet tulajdonítani. Akkor viszont nem lehet elkülöníteni a lélek nemét a biológiai adottságoktól, tehát férfi testnek férfi lelke, női testnek női lelke van, mert szorosan összefüggnek.
Ha nem függnek össze szorosan, akkor a biológiai nemiség nem vonatkozik a lélekre, annak nincs neme, ebből következően a lélek nem lesz jobb helyzetben akkor, ha a biológiai nemet valaki műtéttel átfordítja.
Akár tulajdonítasz nemet a léleknek, akár nem, akár ugyanazt a teremtőt feltételezed, akár nem, egy biztos, hogy a nemváltoztató műtét nem javít a lélek helyzetén.
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása