Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • FAQlyás Menyét: @Ibun: Tőled, és a szerzőtől, Blogintól is kérdezem: A katolikus egyház mióta ismer el házasságnak bármilyen polgári szerződést? Polgárilag azt felbontották, elváltak, de végülis teljesen mindegy, m... (2024.05.09. 20:51) Pécsi esküvői botrány: mi az igazság?
  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • Utolsó 20

Jelek a szentföldi pápai látogatás alatt

2014.05.28. 09:39, Katekéta

A sajtó örömmel számolt be az ölelkező pápa, imám és rabbi képéről, és arról, hogy Őszentsége Ferenc pápa a siratófalnál a Miatyánk szövegét dugta a kövek közé. A hazai katolikus oldalakon is száll a sok ámen, közben viszont a tradicionalisták jeleket fedeznek fel. Ferencet valóban kísérte a balszerencse?

Megválasztása előtt villám csapott a Szent Péter-bazilikába, a kezéből elengedett békegalambokra varjúk támadtak, a szabályokat felrúgó szentté avatások során pedig egy II. János Pál-szobor halálra zúzott egy zarándokot. Természetes, hogy megborzonganak azok, akik elhiszik a Malakiás-jóslatot, s az utolsó pápának tartják Ferencet. Rajtuk kívül azonban szintén vannak, akik sandán figyelik a Szentatya ténykedését: a tradicionalisták számára is jeleknek tűnnek azok, amikre a többség csak a véletlen jelzőt aggasztaná.

A mostani szentföldi látogatás azonban valóban bővelkedett balszerencsében. A pápa elment a Születés Templomába imádkozni. Az UNESCO világörökség részének számító templom a látogatása után sajnálatos módon kigyulladt. Ezután a Mennybemenetel Templomába ment: az egyik legfontosabb jeruzsálemi katolikus templomba. Látogatása után a biztonsági emberek gyűrűjében arról beszélt pár utcával arrébb, hogy milyen fontos a béke. Eközben zsidó szélsőségesek betörtek a temploma.

A Spiegelnek nyilatkozó ferences szerzetes, Nikodemus Schnabel atya elmondta: mikor Izraelbe érkezett, tudta, hogy nem lesz könnyű plébániát vezetni. Gyakran összekenik széklettel a templomot, a papokat is leköpdösik, de olyan még nem volt, hogy betörjenek a templomba. Most megtörtént, fölgyújtották a kereszteket, elégették az evangéliumot és az imakönyveket, a rendőrség pedig nem avatkozott közbe.

Miközben a Szentatya korholja a katolikusokat állítólagos antiszemitizmusuk miatt, és a siratófal előtt hajt fejet, illő és érdemes lett volna fölszólalnia a Jézust és Máriát szidó, templomfalra fújt üzenetekről: kérni, hogy ezeknek a szélsőségeknek az izraeli rendőrség szabjon gátat úgy, ahogy eddig sajnos nem tette. Ehelyett Ferenc pápánk a rabbik jelenlétében elrejti a nyakában függő korpuszt a cinguluma alá:

nocorpus3.jpg

nocorpus2.jpg

„A kereszt a zsidó vallás ellen van. A kereszt vagy a karácsonyfa látványa tilos a zsidóknak”
(A fölső képen látható Israel Meir Lau, Izrael volt országos főrabbija 1999-ben)

Nos, hát ez zavarja a fene tradikat.

23 komment

Címkék: pápa zsidó templom


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr946222701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

j.norbert 2014.05.28. 21:42:07

...vagy nem provokálja a szélsőségeseket, mert tudja, hogy mi mindent tennének a helyi katolikusokkal (és más keresztényekkel is).

annamanna 2014.05.29. 02:04:11

Szerintem másképp is lehet értelmezni az eseményeket.
"Megválasztása előtt villám csapott a Szent Péter-bazilikába" - ha valaki számára ez jel, akkor is csak úgy tudná Ferenc pápára vonatkoztatni, ha a megválasztása után csapott volna oda a villám.
"a kezéből elengedett békegalambokra varjúk támadtak" - ez sem vet rossz fényt rá. Valóban érdekes eset volt, szimbolikusan tényleg kifejezte, mi történik Ukrajnában. De ha valamit jelképezett, akkor az nem Ferenc pápára vonatkozik, hanem az ukrajnai történésekre. Ukrajna nyugati részét Galíciának nevezik, Galícia neve pedig a csókából származik, és ez a madár Galícia címerállata is. A csóka pedig varjúféle (mellékesen a csóka volt a címerállata az Árpád-háznak is, Mátyásnak pedig egy másik varjúféle, a holló). A békegalambot megtámadó varjú elég plasztikusan utalt arra, hogy Ukrajnában az eddigi status quo-t a nyugat-ukrajnai tüntetők borították fel, onnan indult el az a nyugtalanság, aminek ki tudja, mikor és mivel lesz vége. Egyáltalán nem kötődött Ferenc pápa személyéhez.
"a szabályokat felrúgó szentté avatások során pedig egy II. János Pál-szobor halálra zúzott egy zarándokot." - nem II. János Pál szobra volt, hanem egy II. János Pál tiszteletére emelt kereszt. Ha ez jel, akkor is max. II. János Pálra (és XXIII. Jánosra, mivel a fiú a XXIII. János pápa utcában lakott) utal, nem Ferenc pápára.
"Az UNESCO világörökség részének számító templom a látogatása után sajnálatos módon kigyulladt." - ez tényleg kísérteties, de ez még kísértetiesebb volna 444.hu/2014/05/25/rejtelyes-balesetsorozat-amerika-legujabb-atomtemetojeben/ - ha nem lenne rá magyarázat.
"Eközben zsidó szélsőségesek betörtek a temploma." - hát ez végképp nem Ferenc pápát jellemzi, hanem azokat, akik elkövették, azt az országot, ahol ilyen események rendszeresek: "Gyakran összekenik széklettel a templomot, a papokat is leköpdösik". Egyszer láttam egy francia dok. filmet, abban épp aktuálisan egy palesztin gyerekintézményt mutattak be, ahová az izraeli katonák betörtek, mindent összetörtek, mindenhová odahugyoztak és szartak, és mindent összekentek szarral. Amúgy sok gyilkosságról és egyéb szörnyűségekről is szó esett a dok. filmben, de engem mégis az döbbentett meg a leginkább, hogy mindent összekennek szarral. Ez számomra súlyos teológiai válságot okozott, amiből nem volt könnyű kikeverednem, de azért csak rájöttem, hogy ne Istent hibáztassam amiatt, amit a zsidók művelnek Izraelben.
"kérni, hogy ezeknek a szélsőségeknek az izraeli rendőrség szabjon gátat" - Mire lehet kérni egy ilyen testületet: izraeli rendőrök Jeruzsálemben egy szatmári zsinagógában: www.youtube.com/watch?v=v37n0LBtseo
Én a pápa helyében semmire se kérném az izraeli rendőrséget. Kérni, inteni, korholni a keresztényeket lehet (és kell), nem az izraeli rendőrséget.
Péld 9,7 A ki tanítja a csúfolót, nyer magának szidalmat: és a ki feddi a latrot, szégyenére lesz.
Péld 9,8 Ne fedd meg a csúfolót, hogy ne gyűlöljön téged; fedd meg a bölcset, és szeret téged.
Péld 19,25 Ha a csúfolót megvered, az együgyű lesz okosabb; és ha megdorgálod az eszest, megérti a tudományt.
Péld 21,11 Mikor a csúfolót büntetik, az együgyű lesz bölcs; mikor pedig a bölcset oktatják, ő veszi eszébe a tudományt.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.05.29. 07:22:47

@annamanna: "Kérni, inteni, korholni a keresztényeket lehet (és kell)"

Ez is a példabeszédek könyvében áll, vagy te költötted szabad időben?

Miért ne lehetne minden ember jogait egyformán védeni, egységes mércét alkalmazni, ahogy a zsidó Messiás tanította? Szeresd embertársadat, mint önmagadat.

I_Isti 2014.05.29. 08:22:30

A legnagyobb probléma amivel a keresztény világnak hamarosan szembe kell néznie a következő: az igazi kereszténység szellemi központja a földön nem Rómában van, hanem Jeruzsálemben. A pápa úr őszentsége valószínűen sejti ezt, ezért is tapogatózik Izrael felé.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.05.29. 08:55:26

@I_Isti: "az igazi kereszténység szellemi központja"

Biztos ez?

Jézus mit válaszol a hasonló kérdést firtató szamáriai asszonynak?
"Hidd el nekem, asszony, hogy eljön az óra, amikor sem ezen a hegyen, sem Jeruzsálemben nem fogjátok imádni az Atyát. ...eljön az óra, és már itt is van, amikor az igazi imádók Lélekben és igazságban fogják imádni az Atyát, mert az Atya ilyen imádókat keres magának." (Jn 4, 20-23.)

I_Isti 2014.05.29. 09:09:48

@Vértes László: Igen, de ez nem arra a kérdésre a válasz, hogy "Hol van a kereszténység szellemi központja?"
Hanem arra, hogy: "hol van Isten jelenléte? " - ti. ahol Isten jelenléte van, ott kell imádni Őt.
De egyébként az egy kijelentésével is Jézus azonnal, és feltétel nélkül kettő részre osztja az Isten imádóit:
1) "Igazi imádók": Akik szellemben és igazságban imádják istent,
2) mindenki más, az igazi imádókon kívül.
Ezen kívül, mivel Jézus Krisztus "A" próféta, ezért ezt a kijelentést úgy is lehet, és kell értelmezni, hogy Jeruzsálemben, és Samáriában lehetetlen lesz az igaz Isten az imádása - amint az be is következett Jeruzsálem ostroma, római elfoglalása és leromboltatása után...

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.05.29. 11:51:32

@I_Isti: "ezt a kijelentést úgy is lehet, és kell értelmezni, hogy Jeruzsálemben, és Samáriában lehetetlen lesz az igaz Isten az imádása"

Szerintem pont fordítva, Jézus arról beszél, hogy a messiáskövetésnek nem lesz semmiféle központja (tehát Róma sem!), hanem ott valósul meg, ahol a megfelelő lelkiállapotú messiáskövetők épp vannak, vagyis világszerte.

annamanna 2014.05.29. 13:21:32

@Vértes László: ezt ahhoz tudom hasonlítani, hogy amíg azt gondoltam, a politikusoktól bármi jót is lehet várni, elmentem szavazni. Aztán bebizonyították, hogy semmi jó sem várható tőlük, úgyhogy nem szavazok, kvázi nem kérek tőlük semmit. Az életem nem tőlük függ, nem érdekel, mit csinálnak, semmi közöm hozzájuk, nem bízom bennük, nem kérek tőlük, csak elviselem őket.
A magyar politikusok az állam megtestesítői, az izraelita rendőrség az ottani állam megtestesítői, Jézus azt mondta, az én országom nem e világból való. Jézusnak semmi köze az izraelita rendőrséghez, és biztos vagyok benne, hogy semmit sem kérne tőlük. Csak hagyja, hogy "kibontakozzanak", bebizonyítsák, kik ők, mit tesznek az életükkel, aztán majd megítéli őket és pont.
Régebben azt hittem, hogy egy lehúzó, rossz, gonosz környezetben nem lehet megélni a kereszténységet, és folyton azt vártam, hogy Isten javítsa meg a körülményeimet. De nem történt semmi, én meg dühöngtem, hogy Isten mennyire közönyös és nemtörődöm. Aztán kiderült, hogy pont ezek a körülmények faragnak, terelnek jó irányba, másrészt pont ezeket a körülményekkel kell nekem jó irányba terelnem (azzal, hogy én magam jó irányban változok). De amíg csak kontrollálni akartam (volna) a környezetem viselkedését, addig csak a dühöm nőtt, hogy miért nem értik meg, hogy nekem igazam van, és nekik változniuk kell. Hát így nem megy. A mai napig hajlamos vagyok beleesni ebbe a hibába, hogy a külvilág számomra nem tetsző megnyilvánulásait igyekszem befolyásolni, ostorozni, inteni, bírálni, mert nekem i-ga-zam van. Hát persze, csakhogy így semmi nem halad előre. Csak én haladhatok előre, attól függetlenül, hogy milyen szarnak érzem a körülményeimet vagy kétségbeejtőnek a külvilágot.
Tudom, hogy Izraelben még rosszabbak a körülmények, ott sokkal veszélyesebb kereszténynek lenni. Én már a magyar ötvenes éveket is elviselhetetlennek érzem, el sem tudom képzelni, mi lett volna velem akkor, szóval rendkívül örülök, hogy azt megúsztam, nem kellett átélnem.
Azt sem tudom, mi lenne velem, ha Izraelben kellene keresztényként élnem. Szerintem elmenekülnék onnan, nem maradnék ott. De legalábbis sűrűn kérném arra Istent, hogy védjen meg - de az izraelita rendőröket NEM.
Az ávh-sokat is hiába kérted volna arra, hogy ne bántsanak. Annál gonoszabbul, aljasabban bántak volna veled. Csak azt kell tisztán látni, hogy kitől függök. Istentől, vagy egyéb hatalomtól? Ha az Istentől, akkor Őt kérem, ha egyéb hatalomtól, akkor azt kérem.
Mivel az egyház Krisztus teste, ezért attól lehet kérni. Persze mivel emberekből áll, egyáltalán nem biztos, hogy lesz foganatja a kérésnek.
De nézd meg mondjuk a Jelenések könyvét. Az eleje a hét gyülekezetnek szóló intésekkel, kérésekkel indul. A kívülállóktól a Jelenések könyve semmi mást nem kér, csak azt, hogy térjenek meg és adjanak tisztességet Istennek. Minden egyéb kérés értelmetlen. Aki Jézus Krisztust nem tiszteli, hanem gyűlöli, az miért tisztelné Jézus Krisztus egyházát?

annamanna 2014.05.29. 14:03:17

@I_Isti: gondolkoztam azon, Isten miért pont Kánaánba vezette Izrael fiait. Hiszen amíg negyven éven át kóboroltak a pusztában, simán eljuthattak volna például a Kárpát-medencébe is, akkor ez jórészt lakatlan terület volt, és a Közel-Kelethez képest esőben, folyókban, édesvízben, termőföldben, erdőkben gazdag földi paradicsom. Igaz, hogy Mózes könyve azt ígéri, Kánaán, az Ígéret Földje tejjel-mézzel folyó, de méz csak egyetlen egyszer, egy egészen különleges esetben folyt a földön, és csak Jónatán kóstolt belőle. Amúgy nem ez volt a természetes állapot, ez egy természetfölötti megnyilvánulás volt, egy csoda, aminek nagyon is fontos oka volt.
Ráadásul, gondoltam tovább, ha a Kárpát-medencébe jöttek volna, ami akkoriban kissé elhagyatott hely volt, akkor a külső ellenségtől is sokkal védettebbek lettek volna, és nem utolsó sorban az OKKULTIZMUSTÓL sokkal védettebbek lettek volna, hiszen Izraelt körös-körül körbevették a legszörnyűbb okkult központok, nem is beszélve a helyben lakó kánaánitáktól, akik végképp a legundorítóbb ördögi praktikák művelői voltak. Miért nem védte meg Isten a népét jobban, miért nem biztosított számukra nyugisabb körülményeket?
Hát pont azért, mert nem ez volt a cél. Nem a nyugalom. Izrael Isten hősét, harcosát jelenti, Izrael arra lett választva, hogy küzdjön az ördög erőivel. Azt pedig pont ott teheti meg a leginkább, ahol az ördög ereje a legerősebb - a centrum pedig éppen Kánaán volt, az óriások földje. Meg persze a környező országok, akik soha nem szűntek meg támadni Izraelt, tehát ott gyakorlatilag szinte folyton harcoltak. És a mai napig elképesztően sok arrafelé az erőszakos halál. A földkerekség legnyugtalanítóbb helye, bármilyen felmérés szerint a világbékét leginkább fenyegető hely. Ha ez a terület valamiféle szellemi erőnek a központja, az nem az Isten ereje.
"Ímé, eljön az Úrnak napja, és a te prédádat felosztják benned. Mert minden népet ütközetre gyűjtök Jeruzsálemhez, és megszállják a várost, és kirabolják a házakat, megszeplősítik az asszonyokat; és a város fele számkivetésbe megy, de a nép maradéka nem gyomláltatik ki a városból. Mert eljön az Úr, és harczol azok ellen a népek ellen, a mint harczolt vala ama napon, a harcznak napján. És azon a napon az Olajfák hegyére veti lábait, a mely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugot felé, igen nagy völgygyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad. És az én hegyem völgyébe futtok, mert a hegyközi völgy Azálig nyúlik, és úgy futtok, a mint futottatok a földindulás elől Uzziásnak, Júda királyának napjaiban. Bizony eljő az Úr, az én Istenem, és minden szent vele. És úgy lesz azon a napon: Nem lesz világosság, a ragyogó testek összezsugorodnak. De lesz egy nap, a melyet az Úr tud, se nappal, se éjszaka, és világosság lesz az estvének idején. És e napon lesz, hogy élő vizek jőnek ki Jeruzsálemből, felerészök a napkeleti tenger felé, felerészök pedig a nyugoti tenger felé, és nyárban és télben is úgy lesz. És az Úr lesz az egész földnek királya, e napon egy Úr lészen, és a neve is egy. Az egész föld síksággá változik Gebától kezdve Rimmonig, déli irányban Jeruzsálem felé, és felmagasztaltatik és a maga helyén marad a Benjámin kapujától az első kapu helyéig, a szegletkapuig, és a Hananéel tornyától a király sajtójáig. És lakni fognak benne, és nem éri többé pusztulás, és bátorságban lakoznak Jeruzsálemben."
Hogy többé ne legyen vérontás és erőszakos halál, ahhoz az Úr napja kell, az utolsó háború.
Persze lehet, hogy tévedek, de hogy Izrael jelen pillanatban gyalázatos és nem dicsőséges hely, nem Isten szeretetének, békéjének a földje, hanem az engesztelhetetlen gyűlölködés földje, az elég nyilvánvaló. Ha te mást látsz ott, akkor rendben, nem vitatkozom.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.05.29. 16:59:56

@annamanna: "Csak azt kell tisztán látni, hogy kitől függök. Istentől, vagy egyéb hatalomtól?"

Ez teljesen jó meglátás... volt Jézus idejében. De teljesen rossz meglátás egy keresztény civilizációban élve. Fontold meg, hogy Jézus idejében hány % volt a keresztény? Ugye 0%?

Ma hány % a keresztény? Ugye több annál, hogy reálisan kivonulhatna az elődei által épített kultúrából, a saját házából?

annamanna 2014.05.29. 17:15:07

@Vértes László: Talán nem hallottál Rachel Corrie-ról. Ha még nem, ajánlom, olvass utána. Ahogyan ő próbálkozott, azzal azt az eredményt érte el, amit. Szerintem nincs értelme tömegesen Rachel Corrie-vá válni. Nem gondolom, hogy megalkuvás az, ha igyekszel megóvni az életedet és lehetőleg nem kockáztatod. Gondolj az Ötödik pecsét órására. Nem harcolt a fasiszták ellen, meghúzta magát, és túlélt. A Katyn c. film végén feltűnt két nővér, az egyikük keményen szembeszállt az orosz megszállókkal, és eltűnt egy börtön mélyén. A másik meghúzta magát, kicsit együtt is működött, hogy tanár lehessen egy középiskolában, és a jövőnek megmenthesse a lengyel fiatalokat. Nem mondom, hogy soha nem kell küzdeni, keményen és határozottan szembeszállni valakivel, de az izraelita állam nem az, akivel érdemes volna nyíltan konfrontálódni. Jézus sem tette a maga idejében - nem harcolt sem a zsidó főpapokkal, sem Heródessel, sem a rómaiakkal. Arra figyelt, amit igazán el akart érni, és nem arra, amihez semmi köze sem volt.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.05.30. 06:26:00

@annamanna: Az állásfoglalás nem harc, Jézus mindenben állást foglalt. A rómaiakról is: az ő békés módszere hozta létre a Római Birodalom területén a mai keresztény államokat, amelyek lakói vagyunk mi. Nincs okunk berezelni.

I_Isti 2014.05.30. 10:43:30

@annamanna: " Izrael jelen pillanatban gyalázatos és nem dicsőséges hely"
Tévedsz. Nézz utána: Izrael területe, lakossága, a lakosság átlagos iskolai végzettsége, az egy főre jutó GDP, az ipar, a mezőgazdaság fejlettségi szintje, mindezt összevetve a mai magyar állapottal.
Meg fogsz lepődni!

annamanna 2014.05.30. 16:08:21

@Vértes László: Jézusnak nincs köze az államhoz, mint entitáshoz. Jézus nem fogja kérni az államot semmire, mert nem ismeri el legális hatalomnak. Jézus nem törődött a zsidó állam önállóságával, mert semmi köze hozzá. Az állam nem más, mint Isten uralma elleni lázadás. Ez kicsit bonyolult, de mindenképpen leírom, már Istinek is le akartam, csak fáradt voltam. A pápa ilyen erővel elmehetett volna Szíriába is, és felkérhette volna a harcoló feleket, hogy lécci, ne öldököljetek! Pláne a keresztényeket hagyjátok békén, lécci! És akkor mi lett volna? Majd biztosan őmiatta abba is hagyják a gyilkolást. Bár talán még a mohamedánok között is nagyobb a római pápa tekintélye, és jobban tiszteletben tartják azt, amit mond, mint Izraelben.

annamanna 2014.05.30. 16:20:15

@I_Isti: 3 emberről hallottam az utóbbi időben, akik Magyarországról Izraelbe költöztek: az egyik egy körözött bűnöző, a nevét nem tudom, a másik Dániel Péter, a harmadik Steiner Kristóf. Menjenek csak, nekem nem hiányzik egyik se. Ilyen emberekre van ott szükség. Remélem, hasznos állampolgáraivá válnak Izrael államnak, és hazudnék, ha azt állítanám, ezt nem gúnyos éllel írom.
Nézd meg a legutóbbi PISA-felmérés eredményét és meg fogsz lepődni - a magyar diákok még így is, több évtizedes liberális és rózsás roncsolás után is minden tekintetben jobban teljesítenek, mint az izraeliek. Egyszer arra gondoltam, talán elmehetnék Izraelbe én is valamit dolgozni, hisz az a Szentföld. Felhívtam ismerőseimet, az ő keresztény fiuk is kint volt egy darabig. Azt mondták - ESZEDBE NE JUSSON! Az nem Európa!!! Ennél többet nem kívánok Izraellel, mint témával foglalkozni.

2014.05.30. 16:52:03

brutális szörnyetegek a képeken, tömeg gyilkosok, háborús bünösök

fehérfarkas 2014.05.31. 00:14:23

@annamanna: "A pápa ilyen erővel elmehetett volna Szíriába is, és felkérhette volna a harcoló feleket, hogy lécci, ne öldököljetek! Pláne a keresztényeket hagyjátok békén, lécci! És akkor mi lett volna? Majd biztosan őmiatta abba is hagyják a gyilkolást. Bár talán még a mohamedánok között is nagyobb a római pápa tekintélye, és jobban tiszteletben tartják azt, amit mond, mint Izraelben."

A másik posztnál egy vita során már szóba került és ott leírtam, hogy Ferenc pápa elítélte a szélsőségeseket, a külföldi fegyverszállítások leállítását kérte és a háború helyett a tárgyalóasztalokhoz való leülést - csak éppen a politikusok magasról tesznek rá mit mond.
(az tudni kell, hogy Szíriában nem vallásháború van, és nem is polgárháború, hanem a nagyhatalmak proxy háborúja és ők pénzelik és fegyverzik a szembenállókat: az egyik oldalon Oroszország, Irán, Kína áll; a másikon meg az USA, Anglia, Franciaország, Izrael, Szaúd Arábia, Katar).
Meg írtam azt is a másik poszthoz, hogy 2001-ben II. János Pál pápa a damszkuszi Omajjád nagymecsetben mondott beszédet. 2006-ban Törökországban, Isztambulban a Kékmecsetben (= Ahmet Szultán mecset) imádkozott XVI. Benedek pápa.
Szíriában pedig keresztny, szunnita és shíita vallási vezetők egyaránt Assadot támogatják, közös rendezvényeken vesznek részt - és karácsonykor a muszlim vezetők annak kifejezésére, hogy egy néphez tartoznak ésnincs köztük ellenségeskedés, közösen imádkoztak karácsonykor a keresztény vallási vezetőkkel a háború mihamarabbi befejezéséért.

A szaúd arábiai Abdullah király a vallások közti párbeszéd támogatója, amire 2011-ben egy alapítványt is létrehozott. 2007-ben a pápával találkozott, 2008-ban pedig Mekkában tartott konferencián arra kérte a muszlim vallási vezetőket, hogy zsidó és keresztény vallási vezetőkkel folytassanak párbeszédet. Szintén 2008-ban Madridban vett részt egy különböző vallások vezetői által tartott konferencián. Azután hindu és buddhista vezetőkkel találkozott.
(Egyébként Abdullah király Faisal királyhoz hasonlóan nagyon szigorú vallásos életet él (egyesek egyenes aszkéta életűnek tartják) - ami ugye sok szaúdi hercegről (meg néhny korábbi királyról) egyáltalán nem mondható el)

Nem a vallási vezetőkkel van a gond, hanem azokkal a politikusokkal, akik mindent a hatalom és pénz érdekének rendelnek alá (legyen szó akár országokról, népekről, emberekről).

annamanna 2014.05.31. 15:51:51

@fehérfarkas: köszi szépen, hogy ezt leírtad, és egyet is értek azzal, hogy a háborúk soha nem vallási okokból folynak, a vallás csak mondvacsinált ürügy az öldöklésre; a valódi ok a hatalom, igen.

fehérfarkas 2014.06.01. 01:17:35

@annamanna:

Igazad van, mert valóságban csak nagyon kevés háború tört ki vallási okból.

Még a keresztes hadjáratok sem vallási okból törtek ki, hanem gazdaságiból. A vallást csak felhasználták aljas módon az embereket beülyíteni.
(mondjuk ez nem volt olyan nehéz, hiszen akkoriban még a királyok és arisztokraták sem tudtak írni-olvasni, hanem csak az irnokaik, és a világról való tudásuk is nagyon minimális volt - viszont a kapzsiságuk és hatalomvágyuk annál nagyobb;
nem csoda, hogy nemcsak a muszlimokat és zsidókat mészárolták le Jeruzsálemben, hanem a Szentföldig vezető útvonalon a keleti keresztényeket is, meg Bizáncot is kifosztották - mintha a Biblia ezeket tiltaná, de az akkori uralkodókat és a keresztes seregek parancsnokait ez egyáltalán nem érdekelte).

A pápák szerepe a késő középkorban*** és kora újkorban (11. sz. vége-17. sz.) igencsak vitatható. Az a Vatikán sötét időszaka. Csakhogy ma már nem azokat az időket éljük, és a Vatikán a 20. sz. második felében a vallási megbékélés, a vallási tolerancia szószólója lett - meg egyébként is ma már békét, a szegénység felszámolását, a szolidaritás elterjesztését tartja a legfontosabbaknak (persze a hitélet mellett).

***azért késő középkort írok, mert a 11. sz. elején még sokkal toleránsabb volt a Vatikán
(igaz, a 11. sz-ban világtörténelmi fordulópontok történtek, amelyek meghatározták a Vatikán későbbi pápáinak a mentalitását: a nagy egyházszakadás, amely során Bizánc többé nem szólhatott bele az ügyeibe; és a sikeres rekonkviszta Hispániában: Toledó kereszténykézre kerítése, valamint a sziciliai emirátus legyőzése és normann kézre kerítése;
ezek után a Vatikán úgy érezte, hogy most már mindent megtehet, és ahogy mondani szokták: "elszaladt vele a ló", túl kapzsi, túl nagyravágyó lett, és azt hitte, hogy Európán kívüli területeket is meghódíthat - csakhát közben a Bibliában írtakról, és a Biblia erkölcsi tanításairól megfeledkezett;
de mondom ez a múlt, mert ma már a Vatikán hivatalosan is bocsánatot kért a múltbeli dolgokért, és az elmúlt évtizedekben tényleg hitelesen képviseli a toleranciát, a béke mellett szólal fel a konfliktusos területeken, és a világ szegényebb részeire segélymissziókat szervez;
sok ateista támadja a kereszténységet a Vatikán középkori dolgai miatt, mondván a mai napig nem kért értük bocsánatot - csakhogy a Vatikán hivatalosan is bocsánatot kért: II. János pál pápa 25 alkalommal kért bocsánatot attól a vallástól, egyháztól, nemzetiségitől, csoporttól amelyet éppen meglátogatott, és amely ellen az egyház tagjai valaha vétettek (protestánsoktól, ortodoxoktól, zsidóktól, tudósoktól, amerikai bennszülöttektől, stb...). Ahogy a jelen bűnei közül pedig a pedofil papokért Ferenc pápa kért bocsánatot, amit világszerte közöltek az újságok (itt Magyarországon is).
Az ateisták erről nem is tudnak, mert a médiában ez nem szerepel napi szinten - ellenben, ha egy vidéki kispap valami botrányt csinál, akkor azt egyből a címlapon hozzák.)

annamanna 2014.06.01. 06:00:26

@fehérfarkas: Mindenben igazad van, amit írsz, ehhez egy kis megjegyzés: „a 11. sz-ban világtörténelmi fordulópontok történtek, amelyek meghatározták a Vatikán későbbi pápáinak a mentalitását: a nagy egyházszakadás, amely során Bizánc többé nem szólhatott bele az ügyeibe; és a sikeres rekonkviszta Hispániában: Toledó kereszténykézre kerítése, valamint a sziciliai emirátus legyőzése és normann kézre kerítése;” –nem említed a szellemi, mentalitásbeli fordulat okai között a keresztes háborúkat, pedig szerintem fontos. Keletről ugyanis olyan tudás és „erők” kerültek be az egyházba, amiknek egyébként semmi keresnivalójuk sem lett volna ott. Egy kis adalék: vallonok indították az első keresztes háborút, vallon földön jött létre Európa első egyeteme, aztán később egy belga pap volt az, aki kitalálta azt az elméletet, hogy a világ a semmiből keletkezett egy nagy bummal. Ebbe nem tudok és nem is nagyon akarok jobban belemenni, a lényeg, hogy a keresztes háborúkat nagyon fontosnak és meghatározónak tartom a későbbi történelemre nézve. Nagyon sötét és baljós árnyékot vetett Európára, azt gondolom. A pestissel együtt sok szellemi fertőzés is idekerült, utólag persze sopánkodni kár, ami megtörtént, megtörtént, már nem lehet visszacsinálni.
„a Vatikán hivatalosan is bocsánatot kért: II. János pál pápa 25 alkalommal kért bocsánatot attól a vallástól, egyháztól, nemzetiségitől, csoporttól amelyet éppen meglátogatott, és amely ellen az egyház tagjai valaha vétettek (protestánsoktól, ortodoxoktól, zsidóktól, tudósoktól, amerikai bennszülöttektől, stb...).” – ez csak a dolog egyik része. A másik része az, hogy minden érintettnek, sőt minden egyes embernek meg kell tudnia bocsátani azt, amit az egyház elkövetett, tudva vagy tudatlanul. Nem kis dolgok persze ezek, de akik nem bocsátanak meg, azok magukban éltetik tovább a keserűség gyökereit.
Zsid 12,15 Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnevekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztettessenek.

annamanna 2014.06.01. 06:02:20

@Vértes László: A "Ferenc átlépett egy határt" c. cikkhez leírtam azt, amit az állammal kapcsolatban gondolok, ha érdekel esetleg.

fehérfarkas 2014.06.01. 13:47:45

@annamanna:

A kulturális, és mentalitásbeli hatását Európára a keresztes háborúknak nem említettem, mert az önmagában külön posztot megérdemelne :)
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása