Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • FAQlyás Menyét: @Ibun: Tőled, és a szerzőtől, Blogintól is kérdezem: A katolikus egyház mióta ismer el házasságnak bármilyen polgári szerződést? Polgárilag azt felbontották, elváltak, de végülis teljesen mindegy, m... (2024.05.09. 20:51) Pécsi esküvői botrány: mi az igazság?
  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • Utolsó 20

Feministák támadtak az érsekre

2013.04.25. 12:19, Katekéta

A Femen szélsőségesen feminista, ultraliberális közösségről eddig nem írtam, mert nem tartom önmagában említésre méltónak, hogy valaki tiltakozik a keresztény, de jellemzően inkább a katolikus tanítás ellen. Ehhez joga van, és nem érzem úgy, hogy emiatt pellengérre kellene állítanunk. De a mostani akciójuk olyan mélyen ártott a saját ügyüknek is, s eközben olyan mélyen visszataszító, hogy itt az ideje figyelmet fordítani rá. Nem őket reklámozandó, hanem éppen azért, hogy rámutassunk: mennyire visszás azok lelkülete, akik egy érsekre támadnak.

Van abban valami zavaros, mikor egy radikális nőjogi szervezet tagjai a prostituáltak jogaiért akként állnak ki, hogy félmeztelenül tüntetnek, míg el nem viszik őket a rendőrök... Azt hiszem, hogy a szervezet valóban megvalósítja azt az ultraliberális, anarchizmusba hajló extrém feminizmust, amely miatt még egy liberális és feminista is elhatárolódni kényszerül. A célok ugyanis bármilyenek lehetnek, ha a megvalósítás nem a célokért, hanem valami ellen szökken szárba. Olyan érzésem volt végignézve az egyre-másra érkező Femen-akciókat, mintha a célok időről időre változnának, de egy pont közös: félmeztelenül becstelenítsünk meg valamit, ami értékrendje állandó, s céljait nem váltogatja akként, mint mi az ingeinket.

Április 23-án, a belga prímás, Andre-Joseph Leonard érsek tartott előadást egy egyetemen. A sajtóhírek szerint az istenkáromlással kapcsolatos törvények és Szűz Mária ikonográfiája is a témák között volt. Váratlanul három-négy aktivista tört a terembe, akik a homoszexuális házasság és az abortusz egyházi engedélyezését követelve Szűz Mária formájú palackokból vízzel locsolták le az egyházi méltóságot.

Itt egyszerűen annyi kérdésünk merülhet föl, hogy még összefoglalni sem egyszerű. Valóban így kell ezt? A tolerancia nevében miért nem tudják tolerálni a hitünket? Miért nem képesek minimálisan tisztelni azt, hogy a világon kétmilliárd keresztényt sérthet az akciójuk? Még akkor is, ha a felekezetek között vannak értelmezésből fakadó nézeteltérések, tiszteljük egymás elöljáróit, és biztos vagyok benne, hogy nem kizárólag a katolikusokat bánt egy ilyen vallásellenes esemény.

Ez ugyanis nem szól másról, mint a vallásgyalázásról. Nem véletlen, hogy ilyen témájú előadás során történik. Az aktivisták korábban a pápaválasztás során a Szent Péter téren is félmeztelenre vetkőztek, de természetesen nem tudták elrabolni a médiafigyelmet, csupán a jelentőségük szerinti kisszínesként szerepeltek az újságokban. Most talán épp emiatt léptek szintet, és ez már tettleges becsületsértés. Ezért mondom, hogy a toleranciát hirdető valódi liberálisoknak és valódi feministáknak most kell elhatárolódniuk, ha nem értenek egyet az efféle agresszív támadással. A Femen saját oldalán feminista dzsihádnak nevezi munkásságát. Nekik tényleg a vallásuk a vallásellenesség.

bishop_attack.jpgÉrtelmetlen kívánságaik célja nem a melegek jogainak rendezése. Ezt ugyanis nem lehet ilyen cselekményekkel elérni. Ha értelmes társaság tűzi zászlajára ezt, akkor párbeszédet folytat. Sajnos meg kell érteniük, hogy bár több protestáns felekezet összead meleg párokat, ez nálunk, katolikusoknál sosem fog előfordulni. Nem azért, mert gyűlöljük a homoszexuálisokat, hanem azért, mert hitünk szerint a házasság mint fogalom nem értelmezhető azonos neműek között. Tudom, hogy ez sokakat felzaklat, de kérem, hogy igyekezzenek objektíven vizsgálni a kérdést: úgy látjuk, hogy természetjogilag a házasság célja a gyermeknemzés és a kölcsönös örömszerzés, melyben két ellentétes nemű személy eggyé válik. Ezt mi szentségi kapcsolatként azonosítjuk. A homoszexuálisokat nem gyűlöljük, erről külön bejegyzésben írtam. Még akkor is így van ez, ha az ilyen aktivisták mégis szeretnék, ha így tennénk.

A támadásról

Mert nem túlzás támadásnak minősíteni. Sokat elmond az akcióról, hogy Szűz Máriát formáló palackokkal támadtak. Még többet elmond az érsekről, hogy a támadást végig nyugalommal szenvedte végig. Imádkozott, majd miután kivezették megalázóit, lehajolt egy eldobott üvegért, fölemelte az Istenanyát, és megcsókolta. Ebben a pillanatban a hetvenkét éves Andre-Joseph Leonard érsek győzedelmeskedett, a szélsőséges feministák pedig végleg erkölcsi vereséget szenvedtek.

Minden keresztény nevében köszönöm az atyának, hogy ilyen krisztusi nyugalommal tűrte a megalázást. Ezután csurom vizesen, de zavartalanul folytatta az előadást. Fülemben csengnek Jézus szavai:

„Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket… Emlékezzetek meg ama beszédekről, amelyeket mondtam néktek: nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd, ha az én beszédemet megtartották, a tiéteket is megtartják majd.” (Jn 15:18–20)

Az aktivistákon olyan feliratok voltak, hogy „az én testem, az én törvényem”, mely egyféle hit alatti hit: értékrelativista, mert tagadja, hogy a test Isten temploma, mely a lélek által különös jelentőségű matéria; individualista, mert csak azzal foglalkozik, hogy az övé, s azt gondolja, ami itt a földön az övé, az csakis az ő pillanatnyi érdekeit, vágyait szolgálhatja; materialista, mert a testtel foglalkozik, azt képzeli, hogy az ember nem más, mint egy otromba és cél nélküli húsgép; valamint ateista mindezek következményében. Hogy mennyire eltávolodtak a mi értékrendünktől, azt talán az egyik hölgyön látható anus dei is coming felirat bizonyítja a még most is kétkedők előtt.

bishop_bottle.jpgAz egyik beavatkozó elmondta, hogy a támadás után az érsek röviden imádkozott, megcsókolta a máriás palackot és folytatta az előadást. A szemtanú szerint a nyugalom, mely a papból áradt valóban megérintette, és úgy érezte, tényleg őszinte szívvel imádkozik értük és a támadókért. Mi, akik keresztények vagyunk, már tudjuk, mit kellene tennünk egyes helyzetekben, de néha nagyon nehezünkre esik. Az érsek példamutatása nyomán már láthatjuk, hogy a másik orca odafordítása bizony sokszor valóban győzelemre vezet. Az erkölcsi győzelem itt mindenki előtt világos. Ahogyan Krisztus is engedte, hogy megfeszítsék, mégsem veszíthetett.

Korábban is megtámadták már

Nem ez az első eset, hogy Andre-Joseph Leonardra támadtak. Korábban, 2010-ben és 2011-ben is melegjogi aktivisták igyekeztek egy tortával arcon dobni, egy ízben egy katedrálisban.

A tolerancia önjelölt őrei úgy tűnik, most kimutatták valódi lényegüket, mely nem más, mint a vallás értékeinek semmibe vétele. Ők azok a kor modern gyermekei, akik a szabadságot az eddigiektől való elszabadulásban látják. Ők azok, akik szerint a parancsolatok elviselhetetlen korlátok, melyek gátat szabnak ösztönös viselkedésüknek. Ők azok, akik szerint fölösleges a tökéletes felé törni, mert az nincs is, és habzsolni kell a pillanatnyi örömöket.

Sokan zuhannak így.

bishop2.jpg

Mi annyit tudunk tenni, hogy nem felejtjük a Biblia ígéretét: hogy gyűlölni fognak minket, az utolsó időkben pedig sokunkat támadnak majd meg a hitünkért. Ma még csak kinevetnek, kigúnyolnak, s tartva a médiabosszútól ezt még hagyjuk is. Mosollyal a szánkon tűrjük a becsmérlést, mert támadóink pápábbak a pápánál: elmondják, szerintük hogyan kellene viselkednünk, és persze sosem felelünk meg eléggé magas elvárásaiknak. Nem is akarnak többet: csak minden hívő legyen legalább olyan tökéletes, mint Isten.

Nem vagyunk azok. De mégis büszke vagyok rá, hogy vannak olyan abszolút értékek, melyekben töretlenül hinni tudok, melyek mentén élek és igen, amelyek tényleg boldoggá tesznek. Amikor egy ilyen támadást látok, először fölháborodom. De megnézve a képeket, már csak mosolygok. Úgy látom, tényleg csak egy súlytalan kis csapat kiömlő dühe jelenik meg a képeken, melyeken az alázatos szeretet úrrá tud lenni.

Ha demagóg lennék, azért megkérdezném, miért nem tüntetnek a női papság érdekében rabbik előtt, miért nem rohannak a női és melegjogok védelméért mecsetekbe meztelenkedni. De én tudom a választ. Valahol pedig elismerés is, hogy minket, katolikusokat támadnak ilyen vehemenciával azok, akik szerint mindent lehet.

Támadásaik révén pedig azok, akik felekezettől függetlenül ismerik az örömhírt, talán közelebb kerülnek egymáshoz. Aki pedig még nem választott oldalt, nézze meg a fenti képeket, és döntsön afelől, kinek a világában szeretne élni. Akárhogyan is választ: mi mindig örömmel fogadjuk majd, ígérem.

74 komment

Címkék: homoszexualitás abortusz erkölcs kereszténység ateizmus házasság valláskritika szűz mária katolicizmus megbocsátás hitvédelem


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr105246179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.04.25. 13:40:47

Az ultraliberálisok pont ugyanolyanok, mint a bármely más vallás bigott képviselői. Kevesen vannak, hangosak és csak a sját fajtájukat hajlandók tolerálni.

tangapapucs 2013.04.25. 13:40:48

Én biztos nem tűrtem volna ilyen higgadtan, mint az Érsek Úr.
Nagy tisztelet neki!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.25. 13:50:09

ez a brigád inkább szánalmas, semmint komolyan vehető...

Nem a mondanivalójuk miatt, hanem az eszközeik miatt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 13:50:44

Én büszke lennék az érsek helyében, hogy a támadás bizonyítja, hogy Isten igéjét olyan jól terjesztem, hogy Sátán eszeveszett szolgái kénytelenek voltak nyíltan rámtámadni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 13:55:25

@doggfather:

A Femen egy kereskedelmi vállalkozás. Egy iszonyúan csúnya ukrán nő futtatja az egészet. Úgy igyekszik pénzhez jutni, hogy direkt botrányt okoz. Azonban esze nincs, nem érti a mértéket, így ma már a legradikálisabb ateista csoportok is elhatárolódtak tőlük. Még a három buta orosz liba (Pussy Riot) is elhatárolódott tőlük.

Sun9us 2013.04.25. 14:02:37

Ezt a nagy keresztényellenességet nem igazán értem. Miért nem Iránba mennek tüntetni? Azt még meg is érteném. A mai világban, mennyi beleszólása van a Keresztény egyháznak a világ alakulásába? Szerintem kb.0

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2013.04.25. 14:03:06

konzervatorium.blog.hu/2013/04/25/a_meleghazassag_ellen_valaszok_a_kerdesekre
Genetikai-e a homoszexualitás? Történeti képződmény-e a heteroszexuális házasság? Van-e gyerekhez való jog? Jobb-e egy melegpár, mint az árvaház? Összehasonlítható-e egy melegpár egy meddő nővel? Irracionális-e a vallási vita?
konzervatorium.blog.hu/2013/04/18/a_meleghazassag_ellen
miért ne adjunk melegpároknak örökbe gyereket?

kennyking 2013.04.25. 14:04:27

liberálisok.....köp....

soc 2013.04.25. 14:09:12

Vegigszenvedtem a posztodat, mert erdekelt, hogy te mit tartasz "ultrafeministanak", meg "ultraliberalisnak", illetve egy kis locsolkodast milyen nyakatekert mutatvannyal allitasz be egbekialto tamadaskent.

Nehez lesz ezt antagonizalas nelkul elmondanom, de azert megprobalom.

1) A Femen aktivistai nem kizarolag romai katolikus felekezetu felkenteket ellen akcioznak, de alapbol az orosz ortodox popakkal kezdtek, es gyanitom tovabbra is toljak ott is. Nyugat-Europaban a romai katolikus egyhaz es annak sarjai, a mai protestans egyhazak azok, akik a tortenelem soran es ma egyarant megtestesitik a regi erkolcsot, azt a patriarchatust, amivel a nok egeszen maig kuzkodni kenytelenek.

2) Miert nem a rabbiknal reklamalnak, hogy nincsenek noi rabbik? Egyreszt azert mert izraelitak vallasi csoportoknak joval kisebb kulturalis befolyasa van Europaban, mint a kereszteny egyhazaknak, masreszt talan azert, mert vannak olyan zsido csoportok, ahol elfogadott a nok rabbi statusza.

3) Az elozo pontnal azt is fontos megemliteni, hogy a katolikus egyhaz egyetlen egyseges felulrol iranyitott szervezetet alkot, igy a papai tanacs altal kiadott rendeletek altalanosan ervenyesek, Del-Amerikatol Indoneziaig. Szemben a protestans egyhazakkal, vagy a izraelita hitkozsegekkel, ahol az egyes hitkozsegek onallo donteseket hozhatnak azzal kapcsolatban, hogy milyen nemuek legyenek a lelkeszeik. Es ezt nem fogod elhinni, de pl. a Magyar Evangelikus Egyhazban szolgalhatnak nok is lelkeszkent. Persze a lelkesz nem pap, nincs "felszentelve". A pappa valo felszentelest ugyanis csak himtaggal rendelkezok kaphatjak meg.

Marmost a lenyeg, hogy a romai katolikus egyhaz egyike azon egyhazaknak, amelyek egy olyan kor erkolcseit hirdetik, ahol a nok alavetettseget senki nem kerdojelezte meg, a nok es ferfiak szerepet kizarolag ferfiak dontik el, mivel maga az egyhaz hatalmilag egyertelmuen ferfi orientaltsagu. Tehat az erkolcs amit egy kizarolag ferfi nemu pap hirdet, egy kultura olyan erkolcse, amely evszazadokon keresztul a noket masodrangukent kezelte, igenis megerdemli a kritikus hangokat, es az ilyen szimbolikus tamadasokat.

Ezen felul, azt irod ultraliberalis, anarchizmusba hajlo. En anarchista vagyok, de hidd el, egy anarchista nem igy jar el, ahogy a hirben szereplo nok. Ok egy nagyon is szimbolikus demokratikus eszkozzel eltek, megpedig a kozeleti szemelyseg ellen fejeztek ki visszatetszesuket. Egy jol mukodo demokraciaban egy politikusnak sincs joga felulhelyeznie magat a kritikan, es el kell viselnie, ha futtykoncerttel fogadjak, ugyanugy egy magas egyhazi tisztsegviselonek is el kell turnie, mert dontesei, szavai nem magan jelleguek, hanem az egesz tarsadalmat erintik.

Amikor egy befolyasos ember a tomegeknek cimezi mondani valojat, az az ember kiteszi magat annak, hogy erre a tomegek, es nem csak a neki tetszo tomegek reagalnak.

Katekéta 2013.04.25. 14:13:23

@soc: Azt írod, a katolikusoknál alávetettek a nők. Igen, épp annyira, hogy az érsek lehajol egy műanyag palackért, megcsókolja, csak azért, mert Isten anyját ábrázolja, aki egyébként egy földi nő, immaculare született, és ő a legtisztább, bűntelen ember a világmindenségben. Tehát szerintünk egy férfi sem tudott olyan fontos lenni a Mindenhatónak, még a közvetlen követői sem.

Annak teológiai okai vannak, hogy papok nem lehetnek nők. A katolikus hívő nők nem is akarnak, mert lehetnek szerzetesek, ha akarnak. Egykor diakónusok is lehettek, ami már egyházi szentség, de ma is tarthatnak igeliturgiát, katekizmust. Miért szólnak bele, hogyan visszük a dolgaink, mikor a mi hívőinknek megfelel? A katolikus nők nem érzik magukat elnyomva, hiszen igen komoly tanítások fogalmazzák meg, milyen fontosak számunkra a nők, anyák, feleségek.

Jack, a texasi suttyó 2013.04.25. 14:14:02

Azért a harmadik képen a zöld nyakkendős pofa tudja, hova kell nyúlnia...

Muad\\\'Dib 2013.04.25. 14:16:47

@soc:
Mégis mi fas* közük van hozzá, hogy egy csoport milyen viselkedést vár el a tagjaitól, amíg nem kötelez senkit a velük egyező gondolkodásra, illetve nem követ el törvénytelenséget? A liberális nézetek paródiája...
Az pedig külön röhej, hogy mindezt félmeztelenül bohóckodva adják el. Mert ők akkora feministák, hogy a csöcsükön kívül nem tudnak elképzelni más figyelemfelkeltő módszert.

Flúgatlan 2013.04.25. 14:17:33

@soc: " ugyanugy egy magas egyhazi tisztsegviselonek is el kell turnie, mert dontesei, szavai nem magan jelleguek, hanem az egesz tarsadalmat erintik."

Ja! Persze! De miért csak a keresztények esetén alkalmazod ezt? Ha valaki egy melegjogi aktivistát támadna, akkor is ez lenne a vélményed? Vagy ha egy rabbit, akkor nem kiáltanál antiszemitizmust? (Pedig a zsidó vallásban a nő még sokkal alávetettebb, mint a keresztényben.) Vagy ha kedvenc pártod vezetőjét támadnák így, akkor is ezt mondanád?

Nem tudod kimosdatni ezeket az idióta szajhákat. A győztes mindenképp az érsek. És nem, nem kell ezt hagyni, mert akkor hol lesz a határ? Legközelebb már a pofozást is el kell tűrni? Vagy a leköpést?

Állítsuk meg a ......... 2013.04.25. 14:19:16

"Ha demagóg lennék, azért megkérdezném, miért nem tüntetnek a női papság érdekében rabbik előtt, miért nem rohannak a női és melegjogok védelméért mecsetekbe meztelenkedni. De én tudom a választ. Valahol pedig elismerés is, hogy minket, katolikusokat támadnak ilyen vehemenciával azok, akik szerint mindent lehet."

Demagóg vagy!
A vallásod is az!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.25. 14:22:58

A Femen aktivistái jól illeszkednek a Budapest Pride és hasonlók sorába. A lényeg a botrány és hogy sokáig beszéljenek róluk.

Egyébként a melegjogokat és a katolikus egyház botrányait összekötni elég forró téma...

emberkedek 2013.04.25. 14:28:08

A judaizmus reform ágában lehet csak női rabbi, de pl. az izraeli rabbinátusok nem fogadják el csak az ortodox papírokat. Tehát te ha ott jobban érzed magad(pl. mert jó csaj a rabbi) akkor járhatsz reform közösségbe, de vallási hatalmuk nincs.
A FEMEN pedig nem egy magánvállalkozás, annál kicsit több azért. Az hogy sokak számára már ciki az nem véletlen, az elejétől kezdve kontraproduktív, mint a Pussy Riot féle csapat is.
Egy mecsetben megerőszakolták volna ezeket a nőket(mellesleg ezért harcolnak Nyugat-Európában az őslakos katolikus franciák ellen pl.), de lehet élvezték volna. Lehet az érsektől azt követelték ?

_Epikurosz_ 2013.04.25. 14:30:31

Egy kis víztől nem lesz baja a papnak, ennyi erővel le is vetkőztethették volna, és akkor legalább ebben egyenlőek lettek volna. De nem, ők még ennyit sem csináltak. (polgárpukkasztás, hahaha!)

soc 2013.04.25. 14:34:08

@Katekéta: Amit irsz, pont az a gond: A nok ezen a szinten csak anyakent, es felesegkent jelennek meg.

Maria szentsege nem az onallo cselekedeiben all, hanem abban, hogy kihordta az Isten fiat. Ez a kep, ami ellen sok feminista kuzd.

"Annak teológiai okai vannak, hogy papok nem lehetnek nők."
Pontosan ez az egyik gond. A katolikus egyhaz felepiteseben a nok tehat nem rendelkezhetnek dontesi hatalommal.

Es hogy miert szolnak bele, hogy hogyan intezitek az ugyeiteket? Peldaul azert, mert a tanitasaitok athatjak a tarsadalmat.

emberkedek 2013.04.25. 14:35:48

A muszlim vallás és a judaizmus is sokkal patriarchálisabb, mint a kereszténység. Pedig a liberálisok hivatkoznak állandóan a judeo-kereszténységre. Régen rossz lenne nekik, ha a keresztények is egyfajta Talmud-i alapon viszonyulnának a nem keresztények felé és nem az Újszövetség szerint.
A feminizmus lényegét sem értem igazán. Azért tüntetnek, mert ők is szénbányában akarnak dolgozni vagy építőipari munkásként ?

Katekéta 2013.04.25. 14:35:59

@soc: "Maria szentsege nem az onallo cselekedeiben all, hanem abban, hogy kihordta az Isten fiat. Ez a kep, ami ellen sok feminista kuzd."

Hát ez már önmagában nem igaz. Sajnos amíg nem tudja, mit kritizál, nem tud értelmesen kritizálni.

emberkedek 2013.04.25. 14:39:18

@soc:
Költözz moszlim országba vagy Izraelbe. Gyorsan rájönnél, hogy Európánál és Észak-Amerikánál egyelőre még nincs jobb hely a nőknek. A fehér nők jólétének és egyenjogúságának a letéteményese manapság egyedül a fehér férfiak uralma(nem tudni meddig még ha így mennek a dolgok). Ha a moszlimok átveszik az uralmat Nyugat-Európában, idehaza meg a cigányok akkor majd meglátjátok mennyi szavatok lesz gyak. szexrabszolga szinten fogtok tengődni.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.25. 14:42:54

"A fehér nők jólétének és egyenjogúságának a letéteményese manapság egyedül a fehér férfiak uralma(nem tudni meddig még ha így mennek a dolgok). Ha a moszlimok átveszik az uralmat Nyugat-Európában, idehaza meg a cigányok akkor majd meglátjátok mennyi szavatok lesz gyak. szexrabszolga szinten fogtok tengődni."

:))))
Te úgy érzed, hogy a nőkön uralkodni kell?
Menj orvoshoz!

soc 2013.04.25. 14:44:05

@Flúgatlan: En nem csak a kereszteny egyhazra alkalmazom ezt. Ha figyelmesen elolvasod a vonatkozo reszt a hozzaszolasomban, en azokra alkalmaztam, akiknek befolyasa van nagyobb tomegekre, igy politikusokra, es egyeb mas vallasok befolyasos tisztsegviseloire is alkalmazom ezt.

Tul sok benned az eloitelet, mielott ismerned a teljes velemenyemet, mar megelolegzed azt. Antiszemitizmus nem az, amikor egy rabbit a vallasi tanitasai miatt lelocsolnak, hanem az, amikor csak pusztan zsido volta miatt gyulolik. A magam reszerol az izraelita vallast ugyanugy tamadom, mint a keresztenyt, vagy akar az iszlamot. Szamomra egyik sem kulonbb a masiknal.

Es ha mar itt tartunk, nekem nincs kedvenc partom. En a kritikai gondolkodast tartom fontosnak, a vezetok kovetese es imadasa a birkaknak valo.

A mondani valod tovabbi reszeben pedig kivaloan bizonyitod, hogy sok munkaja van meg a nomozgalomnak...

emberkedek 2013.04.25. 14:46:21

@soc:
Egy nő soha nem lehet haszontalan, mert az emberi fennmaradáshoz kell ugye a nő(!) és a férfi is. Nem véletlen Isten nem csak buzikat vagy csak leszbiket teremtett, hanem olyan dolgokat amik passzolnak egymáshoz. Biológiatörténeti szempontból a nők a passzív szereplői a történetnek, tehát a fő életfeladatuk az anyaság(!) és a gyűjtögetés, míg a férfiak vadásznak és ha hazatérnek a családi barlangba akkor eleget tesznek két mamuthúsevés közt egyéb feladataiknak. A nők nem akartak mamutra ugrálni, mert nem tudtak akkorát ugrani és ütni, mint egy tagbaszakadt Neandervölgyi előd, a férfiak pedig nem akartak egész nap málnát gyűjteni az asszonyokkal, mert túl buzis volt nekik és amúgy is jobban szerették a véres nyershús ízét a haverokkal együtt fogyasztani. A kereszténység valahogy ezt az ősi rendet akarta bebiztosítani arra gondolva, hogy ez jól ki van találva. Na most ez ellen lehet küzedni, csak szerintem marhaság.

emberkedek 2013.04.25. 14:49:16

@Salemi boszorkány:
Akarom mondani, hogy jön Abdul New Yorkba, hogy mostantól ő mondja meg mi a tuti, meg szalemi bébi csak burkába vagy ha rossz napja van nikábban járhat, akkor jövök én és megdobom egy bunkerrombolóval a B-2-ről, remélem így már érthető voltam vagy ha nem akarok drasztikus lenni feldugom neki az M4A1-emet. Nem a nők feletti uralkodásra gondoltam, hanem az agyatlan 3.világbeli barmokon való uralkodásra értettem.

Fecooka · http://www.boorze.com/ 2013.04.25. 14:51:20

Szerintem mindenkinek megvan a maga igaza és persze hogy azt védi. A baj akkor van ha a két fél nem tud szó nélkül elmenni egymás mellet, abból vannak a konfliktusok. Én nem is akarok ilyen ügyekben állást foglalni, változtatni úgy sem lehet sajnos.

soc 2013.04.25. 14:53:50

@emberkedek: Azt latom, hogy nem erted, hogy mi a feminizmus... szoval nem is eroltetem neked, mert amikor ilyen hulyesegeket irsz, mint amilyeneket ott nem sok hely marad a kulturalt vitara.

Ahogy fentebb irtam, en se a judaizmust, se az iszlamot nem tartom kevesbe veszelyesnek, mint a kereszteny vallast. Azt is gondolom, hogy sokat kell azert tennunk, hogy ezekbben az orszagokban is vissza lehessen szoritani a vallas szoritasat a tarsadalmon, mert csak igy lehet elerni a nok emancipaciojat. Europaban ezert lehetseges a nomozgalom, mert a vallas szoritasa visszaszorult korabban.

Az egesz ervelesed egyebkent egy logikai zsakutca. Azert mert van rosszabb hely a vilagon, az nem azt jelenti, hogy a sajat hazunk tajan nem kell javitani tovabb a helyzetet. Ez kb. olyan egy hasonlattal, hogy mivel van rak, ezert nem szabad foglalkoznunk az influenzaval. Mindkettovel foglalkozni kell.

emberkedek 2013.04.25. 14:57:05

@soc:
Nézd a feminizmus egy ésszerű szintig még OK, de ma már ott tart a helyzet, hogy Európában és Észak-Amerikában nem születik elég gyerek, mert a nőknek előbbre való már a karrier építése és egyre több az olyan, aki alapvetően nem akar gyereket vagy a hülye nézetei miatt nem talál fickót. A kígyó itt harap a saját farkába, mert ha nincs elég gyerek, akkor a társadalom és a gazdaság is csökken, tehát romlik.

soc 2013.04.25. 15:03:11

@emberkedek: Varjal mar, most akkor nem volt Adam es Eva? Vagy csak kivalogatod a neked tetszo reszeket a sztoribol?

Egyebkent ez az "osi rend" sztori kicsit santit. Ha nem vetted volna eszre, az elmult par evszazadban az eros fizikai terhelessel jaro munka erosen visszaszorult. Mar ket evszazada is kepesek voltak 10-12 eves gyerekeket is dolgoztatni a gyarakban, nem beszelve a nokrol. Es most, a 21.sz. a munkahelyek tulnyomo tobbseget ferfi es no egyarant be tudja tolteni.

Az egesz "biologiatorteneti" okoskodasod pedig csak olcso es felszines erolkodes. De ajanlom, hogy ezzel a dumaddal azert ne nagyon probalj part talalni, mert lehet, hogy nem lesz a vegen egyetlen elo inkubator sem, aki a genetikai anyagodat osszekeverne a sajatjaval.

jobbrolbandita 2013.04.25. 15:05:37

@soc: Ennek a mozgalomnak már régen vége szegénykém :) Önmaga paródiájába fordult az egész feminista bohóckodás és leginkább a nőknek van elege belőletek. Egy mesterséges, életidegen és aberrált világnézet hangos de érdektelen és egyre unalmasabb agitátorai vagytok. Hja, és ha én ott vagyok, a hisztérikus ribancok nem úszták volna meg ennyivel. Amúgy tényleg ne akarjál belepofáznii egy olyan közösség dolgába, aki nem kiváncsi rátok. De ha gondolod, szervezhetek hasonló akciókat feminista gyűlésekre, meglátjuk mennyire tetszzik majd.

emberkedek 2013.04.25. 15:09:57

Igen halottam, Angliában a liberális democsokrácia fellegvárában, ott tényleg előfordult hasonló rabszolgamunka. Ádám és Éva története nekem szimbolikus értékű, vannak önálló gondolataim is a keletkezésről, nem csak a Biblia, de alapvetően tradicionálisnak vallom magam. Ez persze nem azt jelenti, hogy elkezdjem gyalázni milliók szent iratait vagy vallási vezetőit.
Anglia ugye nem volt katolikus már egy jó ideje, mert nagyobb üzlet volt áttérni az anglikán egyházra, ami tényleg szemet hunyt az ugyancsak nagy üzlet felett ha gyerekmunkáról volt szó.
A személyeskedésed meg lepattan rólam, mint érsekről a FEMEN-víz.

soc 2013.04.25. 15:12:40

@emberkedek: Ha ez a gondod, akkor a feminizmust okolni lusta bunbak kereses.

Nem szuletik eleg gyerek. Mihez kepest? Elarulom, hogy ha kicsit odafigyelsz a biologiara, hogy azoknal a fajoknal, ahol a varhato elettartam alacsony, ott a reprodukcio az elsodleges tulelesi strategia. A magasabb eletszinvonalu orszagokban tehat torvenyszeruen visszaszorul az sok utod nemzesere alapozott tulelesi strategia, es a helyet egyre inkabb a kommunikacio veszi at. Mi mar nem csak a DNS-unkkel elunk tovabb, de masok emlekeiben, a gondolataink leirasaban es tanitasaban, ezernyi modon orokitjuk meg magunkat, ami raadasul sokkal hatekonyabb, mint kizarolag a genetikara tamaszkodni.

A gazdasagnak nem a keves gyerek szuletese a baja. Az arutermeles akkor is novekszik, ha a fogyasztok szama csokken. A problema a kapitalizmus, a bermunkan alapulo termeles, es a munkatol elidegenedett fogyasztas. Teljesen mas lapra tartozik, mint a FEMEN aktivistai.

vezér01 2013.04.25. 15:12:46

@Flúgatlan: A demokrácia fellegvárában,Izraelben mindennapos esemény a keresztény papok leköpése.

soc 2013.04.25. 15:16:10

@emberkedek: Ha azt gondolod, hogy csak Angliaban, akkor te meg nem jartal es nem is halottal a kifejezetten kereszteny Del-Amerikarol.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2013.04.25. 15:17:42

@vezér01: Ezt aláírom. A Szent István-bazilikában Snell György protonotárius kanonok, apát atya mesélte nekem, hogy az ortodox zsidók hogyan undorodtak tőle, mikor Jeruzsálemben sétált.

ép testben ép lélek 2013.04.25. 15:19:19

Egyik kutya másik eb. Pfejj.

emberkedek 2013.04.25. 15:23:29

@soc:
Dél-Amerikáról nem beszéltem, nálam 3.világként szerepel a térképen.
Nem okolom a feministákat semmiért, én pl. nem bántanék egyet se, mert alapvetően nőket nem bántok és nem is értek egyet azzal. Nem is ők okozták a jelenlegi helyzetet, inkább egyfajta trójai faló szerepét aggatták rájuk és most megint őket akarják felhasználni a további romboláshoz.(ugye a szüfrazsettekkel kezdődött)
A kultúra nagyon fontos tényező, de nem tudja kiváltani az utódnemzés fontosságát. Attól, hogy fejlettek vagyunk abból nem következik szükségszerűen az alacsonyabb populáció és születési ráta, sőt nagyobb életbiztonság adatott a technológia révén és mégis inverzbe fordult a folyamat. Na de ez már offtopic.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 15:26:48

@soc:

Hát nem igaz. A Femenesek alapvetően gyávák. Ugyanis közismert, hogy keresztények ellen a legkönnyebb provokálni. Miért? Mert a keresztények nagy része pont úgy fog reagálni, mint ez az érsek.

Zsidók ellen nem mernek tiltakozni, mert jönne azonnal a antiszemita bélyeg és a mainsteram médiákba már ezek után be sem kerülne a Femen. Azaz ez sérti a Femen kereskedelmi érdekeit.

Muzulmánok meg ellen még még kevésbé lépnek fel, mert esetleg valaki aztán úgy viszontreagál, hogy valamelyik femenista meghal vagy jobb esetben súlyos sérülésekkel kórházba kerül.

Szóval ez kb. olyan, mint a amikor megverem az alsó tagozatost, de a felsőssel nem merek ujjat húzni.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.25. 15:36:57

@emberkedek:
OFF

Hááát ez itt is megvan.
A menekülttábor lakói naponta okoznak nálunk problémákat, mert minden nem hithű muzulmán nőt/lányt curvának tekintenek és inzultálják is őket.
(Nem sokban különböznek a helyben tanuló hasonló mentalitású egyetemistáktól:( )
A menekülteket meg egy új törvény szerint szabadon kell engedni, tehát itt fognak a városunkban rajzani a lehetséges terroristák.
Miért is ne pont a keleti régióra kellett volna ezt a problémát is zúdítani egykor.
A magyar hírszerzés és titkosszolgálat pedig nem arról híres, hogy ezeket az elemeket féken tudná tartani.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.25. 15:40:40

Egyelőre Magyarországot nem a katolikusok és nem a muzulmánok uralják, de még az ortodox zsidók sem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 15:41:03

@soc:

"Az elozo pontnal azt is fontos megemliteni, hogy a katolikus egyhaz egyetlen egyseges felulrol iranyitott szervezetet alkot, igy a papai tanacs altal kiadott rendeletek altalanosan ervenyesek, Del-Amerikatol Indoneziaig."

Ez nem érv, s nem releváns. Nálunk nincs egységes felső szervezet, de mivel tartjuk magunkat Isten útmutatásához, nincsenek női papjaink. Azaz ez csakis annak függvénye, hogy betartjuk-e Isten szavát vagy "reformálunk", azaz szembeszegülünk Istennel.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.25. 15:44:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
És?
Kit érdekel, hogy a ti egyházatok mit tart jónak?
Számít ez valahol, számít ez a hívőkön kívül valakinek?
Avassátok magatokat(l:férfiak) boldoggá, osz' jónapot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 15:46:52

Lásd itt www.kyivpost.com/media/images/2012/09/05/p176b4aff21ckung231h18ikqhm4/big.jpg miért tette át székhelyét a Femen Ukrajnából Franciaországba. Ugyanis amikor a nagy ukrajnai éhinség áldozatai emlékére emelt keresztet lerombolták Kijevben, még a legvadabb ateisták is felháborodtak. Sőt a 3 buta orosz liba (Pussy Riot, az ő tiszteletükre volt a keresztrongálás) nyilatkozatot adott ki, hogy elutasítja a Femen támogatását. Ezek után nem maradt Ukrajnában támogatójuk, így elpucoltak Franciaországba.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 15:47:58

@Salemi boszorkány:

Nem kötelező velünk egyetérteni. De aki bűncselekményt követ el, az megkapja a magát, lásd a 3 buta orosz liba esetét.

burakefendi 2013.04.25. 15:48:31

Ez a csoportosulás semmilyen szinten nincs integritásban önmagával

emberkedek 2013.04.25. 15:52:38

A holodomor emlékmű meggyalázása egyértelművé tette a megbízóik kilétét. Bár aki ismerte előtte is a szervezetet az enélkül is tudta már ezt.
@Salemi boszorkány:
Debrecen,Balassagyarmat problémája sürgős és jelenleg csak 1 párt van amelyik érdemi, megoldandó feladatnak tekinti ezeket. Én személy szerint be sem engedném a határon őket, fordítanám vissza mind.
Az NBH pedig nem őket figyeli, hanem azokat akik pl. ellenük fellépnének.

burakefendi 2013.04.25. 15:55:30

@soc: akik ezek ellen küzdenek, azoknak már rég megvan a lehetőségük arra, hogy bármilyen más szerepben tetszelegjenek. És gondolom nem is tagjai olyan közösségeknek, amelyek által kínált szerepek számukra nem elfogadhatók. A gond itt az, hogy ezez az emberek nem képesek elfogadni azt, hogy más nők jól érzik amgukat a hagyományos szerepekben és az ezeket valló közösségekben, nem a péniszirigység hajtja őket. És ezért inkább minden erejükkel a más elveken alapuló közösségek lerombolásán ügyködnek... Büszkék lehetnek arra, amit letesznek az asztalra

_most_ 2013.04.25. 16:01:11

ennek az érseknek is olyan gyerekmolesztálós arca van :D

soc 2013.04.25. 16:03:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ez nem is ervkent allitottam, hanem arra adtam valaszt, hogy a katolikus egyhazat miert tamadjak erosebben, mint barmelyik masikat.

"Azaz ez csakis annak függvénye, hogy betartjuk-e Isten szavát vagy "reformálunk", azaz szembeszegülünk Istennel."

Mondjuk ha jol ertem az ervelest, akkor az nem Isten volt, hanem Krisztus, aki az apostolok szemelyen keresztul gyakorlatilag megalapitotta a papsag intezmenyet. Mindenesetre, ha jol ertem, akkor a reformacio a Biblia ertelmezesen, es esetleges visszazs Biblia szerkesztesbol indult ki.

Ami szemely szerint engem illet, en azt gondolnam, hogy a "mer' azt mondta", az nem erv, bar azt elismerem, hogy pont ebben all a hit: erveles, gondolkodas nelkuli elfogadas. Szamomra ez a bibi, es nyilvan ezen a sikon en nem tudok se elvenni, se hozzatenni, amit irsz, mert szamomra eleve abszurd az egesz gondolat menet magja: hinni, kritika es meggondolas nelkul. Mert egy mondjuk 2000 evvel ezelotti rabszolgatarto, eleve patriarchalis tarsadalmi rendszer teljesen megfelelo egy modern ipari tarsadalom ertek rendszerehez. A reformacio anno arra tett kiserletet, hogy a kereszteny hitet alkalmassa tegye az azota lejatszodott tarsadalmi valtozasok kovetesere. Az arisztokracia, a isten kegyelmebol uralkodo kiraly helyebe lepo polgari vilagot osszeegyeztesse a keresztenyi alapelemekkel. Csak ugy, ahogy a judaizmusbol kinott a keresztenyseg, mint a rabszolgak egyetemes hite, amely atlepte a kivalasztott nepi mitologiajat. Ahol mar nem a Judeai kiralyok, hanem az Isten fia az osszefogo vallasi ero.

Azt gondolom, hogy a keresztenyseg at fog menni valtozasokon, mert, fuggetlenul a konzervativ alapallastol ("Ez Isten szava!"), a vegen mindig a tuleles gyoz, hogy megfeleljen a tarsadalmi adottsagoknak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:18:53

@soc:

"Mondjuk ha jol ertem az ervelest, akkor az nem Isten volt, hanem Krisztus,"

Isten = Krisztus.

"Mindenesetre, ha jol ertem, akkor a reformacio a Biblia ertelmezesen, es esetleges visszazs Biblia szerkesztesbol indult ki."

A reformáció eleve elfogadhatatlan. Futóhomokra épült légvár a protestantizmus. Luther azt hitte magáról, hogy okosabb Istennél.

Bibliaszerkesztés? Akkor miért fogadják el az egyes bibliai könyveket? Abszurdum, a protestáns logika belsőleg inkoherens.

soc 2013.04.25. 16:21:20

@emberkedek: Mar megint nagyon valogatos vagy, csak a libsi-anglikan angolokkal lehet a gond, ha gyerekmunka van, mert a katolikusok az tiltjak. Kiveve, ha ez egy hithu katolikus tobbsegu, es nagyjabol iranyitasu orszagban zajlik, mert az a 3. vilaghoz tartozik, azzal nem foglalkozunk. Kenyelmes, hogy mindig az ellenpelda valahogy kivul esik a latokorodon. De az egesz tema egy mellekszal, szoval ennyit errol.

A tovabbi tema amirol irsz szerintem eleg erdekes. Peldaul a valasztoi cenzus eltorlesenek kerdese, amit igen sok gazdag, es a jo pozicioban levo tisztsegviselok fenyegetesnek, rombolasnak lattak. Aztan hova-tovabb, meg a nok is valasztani akarnak? Ez mar mindennek a teteje. Holnap talan mar a eltorlik az oralis szex elleni torvenyeket is? Ezeknek mar mindent szabad?

Amit te rombolasnak tartasz, az az elet normalis menete. A regi dolgok elhalvanyulnak, leomlanak, ujak szuletnek helyettuk. A vilag folyamatosan megujul, a regi kivaltsagok megszunnek, ujak szuletnek, majd azok is elhalnak. Vegso soron az entropia az ur es csak a halal a biztos. Ha a regi dolgok meg mindig jol mukodnenek, akkor senki nem akarna oket megvaltoztatni. De azok, akik ezeket a torvenyeket, kivaltsagokat, babonakat megalapoztak, azok joval kevesbe voltak tisztaban a vilaggal, mint mi ma vagyunk. Azok, akik regen megszereztek es megszilarditottak a hatalmukat, mindig feltik, hogy elvesztik azt. A "konzervativ" ferfiak feltik a ferfiassagukat, ha nem az ovek kizarolag a tarsadalmi szereples es dontes lehetosege. Vagy ha az asszony is fizetest kap.

Fel kell ebbol noni. Egy ferfinak is kell tudnia fozni, pelenkat cserelni, gyereket etetni, es jarni tanitani, ugyanugy, ahogy egy nonek is tudnia kell megallnia a helyet a vilagban, es jogaban all alakitani azt a vilagot amiben el. A nemzes es a szules csak egy pillanat egy kapcsolatban, egy gyerek neveleseben.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:21:22

@soc:

"Azt gondolom, hogy a keresztenyseg at fog menni valtozasokon"

Ezt 2 részre kell bontani. Dogmatikai változás és közéleti változás.

Ami az előbbit illeti, változás nincs és nem is lehet, hiszem emberek nem tudnak Isten igéjén változtatni.

Ami viszont a másodikat illeti, folyamatos változások vannak 2000 éve immár.

soc 2013.04.25. 16:31:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ize... valszeg a protestans pedig ezt mondana a katolikus logikarol. (Marmint, hitrol, mert itt nincs logika, a hitnek nem elofeltetele, hogy koherens rendszert alkosson, sot!)

Isten = Krisztus
... Na most ez az egyik kiindulo kerdese a protestantizmusnak, te pedig ex-catedra kijelented a tutit. Mert hat a szent-haromsag tanaban az Apa es a Fius es a Szt. Lelek bar egy "esszenciaju", de megiscsak kulonbozo szemely. Amelyik protestans egyhaz azt gondolta, hogy ez nem jo, ez ellentmond a monoteista alapvetesnek, azt jol megegette az igaz hituek tabora. Van egy rakat teologiai cucc emogott, amit nagyjabol arrol szol, hogy Isten azelott mindig profetakat hasznalt a megnyilatkozasra, szoval Jezus, bar isten fiakent, de megis csak profetakent ertelmezheto (talan ebbe meg a mohamedanok is egyetertenek). A lenyeg, hogy ahhoz, hogy ilyeneket te magabiztosan kijelenthess, ahhoz _vak_ hit szukseges. "Mer' en aszontam!" Szerintem pont ugyanez volt Luther hozzaallasa is, csak kicsit mas velemenyen volt.

soc 2013.04.25. 16:32:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Dehogynem, amikor mar nagyon nem megy, akkor hirtelen Isten/Jezus meg fog nyilatkozni, csak figyelj erosen!

soc 2013.04.25. 16:35:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Es igy is fenntartod a "mindig minket bantanak" gondolatodat?

Az egyik furcsa vege a dolgoknak, amikor pl. az agnosztikusokat azzal vadoljak, hogy csak a keresztenyseget tamadjak, mikozben a keresztenyseg, a judaizmus es az iszlam is ugyanahhoz az istenhez fohaszkodik, ugyanazokat az alapdogmakat fogadja el. Es hidd el, nem allunk meg az Abrahamistaknal sem...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:42:20

@soc:

"Ize... valszeg a protestans pedig ezt mondana a katolikus logikarol."

Nem, ez nem így van. Nem kell ehhez kereszténynek lenni.

Szerintem kívülről szemlélve melyik verzió koherens:

1. Isten alapított egy egyházat, majd valahogy csodás módon lett Biblia. Az egyház megromlott, letért Isten útjáról, de a Biblia csodás módon mégis megmaradt, a romlott egyház nem tudta megrontani. Eltelt 15 század, jött Luther és olyan okos ember volt, hogy képes volt a megromlott egyházat megjavítani.

2. Isten alapított egy egyházat. Az egyháznak átadta a hit alapjait, s az egyház többek között elkészítette a Bibliát is saját működése közben.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:46:00

@soc:

"Isten = Krisztus
... Na most ez az egyik kiindulo kerdese a protestantizmusnak, te pedig ex-catedra kijelented a tutit. Mert hat a szent-haromsag tanaban az Apa es a Fius es a Szt. Lelek bar egy "esszenciaju", de megiscsak kulonbozo szemely. Amelyik protestans egyhaz azt gondolta, hogy ez nem jo, ez ellentmond a monoteista alapvetesne"

Ezt rosszul tudod.

Luther, Kálvin, Zwingli és a többi nagy protestáns vezér SOSEM vonták kétségbe ezt. Azaz ebben az ő hitük 100 %-ban azonos az eredeti keresztény hittel.

S aki ezt kétségbe vonta, azt éppen ŐK égették meg. Az Szentháromság-tagadó Servetet (az unitárisok alapítóját) éppen Kálvin küldte a máglyára.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:49:25

@soc:

"Jezus, bar isten fiakent, de megis csak profetakent ertelmezheto"

E nézeteddel a protestánsok 95 %-a sem ért egyet.

Jézus istenségében és a Szentháromság kérdésében a protestánsok 95 %-a is teljesen egyetért a niceai hittételekkel. Sőt, a protestánsok a Jézus istenségét és a Szentháromságot tagadókat nem is ismerik el protestánsnak. Pl. az unitáriusokat, a jehovistákat, a mormonokat a protestánsok zöme nem tartja kereszténynek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:50:44

@soc:

Ez nem lehetséges. Aki ilyet állítana, az hamis proféta per definitionem. Ilyen az apostoli egyházakban nem lehetséges.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.25. 16:51:39

@soc:

Így igaz, a zsidók és a muszlimok isten az egyetlen Isten. Ebben nincs vita.

pocaklakó minimanó 2013.06.03. 23:52:06

@soc:

"A magam reszerol az izraelita vallast ugyanugy tamadom, mint a keresztenyt, vagy akar az iszlamot. Szamomra egyik sem kulonbb a masiknal."

Ezt szokták mindig mondani, de általában az szokott kiderülni, hogy nem.

soc 2013.06.04. 11:51:29

@pocaklakó minimanó: En ateista vagyok. Ez a harom vallas egy torol fakad, es mindegyik megeri a penzet. Izraelitabol ugyanakkor kevesebb van, mint keresztenybol, vagy muszlimbol. Szoval hogy melyiket tamadom es hol, annak az a merceje, hogy eppen mi adott. Amikor zsido kornyeken laktam, akkor ok basztak ki nalam a biztositekot, amikor meg iszlam kornyeken, akkor meg ok. De ez nem azt jelenti, hogy barmelyiket is favorizalnam a tobbihez kepest.

Szamomra a problema ugyanis magaval a _hittel_ van, nem csak konkret vallasi gyakorlatokkal.

pocaklakó minimanó 2013.06.05. 17:30:00

@soc:

"Ez a harom vallas egy torol fakad, es mindegyik megeri a penzet."

Tolod itt kőkeményen a megmondó-szöveget. Majd hiszem, ha látom. :)

soc 2013.06.05. 18:51:23

Ez mar a paranoia. :)

Egyebkent tenyleg jobban erezned magadat, ha tudnad, hogy en valoban es odaadoan ateista/agnosztikus vagyok? En ugy talaltam ugyanis, hogy akiknek valami explicit baja van az izraelitakkal azoknak az ateizmus is osi ellensege (sokszor jol ossze is keverik a kettot).

Az interneten vagyunk: nem fogod latni, hogy mashol milyen velemenyt hangoztatok, ezert arra kell szoritkoznod, ami itt le van irva.

pocaklakó minimanó 2013.06.06. 22:46:47

@soc:

"...ezert arra kell szoritkoznod, ami itt le van irva."

Mindig ez szokott lenni a klisés és obligát válasz.

Nem is meglepő. :)

Csak uncsi. :)

soc 2013.06.06. 22:53:49

@pocaklakó minimanó: Milyen mas valaszt varsz, ugy megis?

Ezt itt hagyom neked, ha tudsz angolul:
www.youtube.com/watch?v=roFdPHdhgKQ

pocaklakó minimanó 2013.06.06. 23:11:02

@soc:

"Milyen mas valaszt varsz, ugy megis?"

Mondjuk afféléket, amilyenek a magukat harcos ateistának vagy ilyesminek vallók általában nem szoktak előhozakodni: más vallások önkéntes ekézésére gondolok.

A magukat harcos ateistának és ilyesminek vallók általában - szellemi olcsójános módjára - akkor szokták megmutatni a harcosságukat, ha az ekézendők éppen a keresztények, de közülük is főleg a katolikusok.

Mert sablonosak és kiszámíthatóak ezek a harcos ateisták.

És a reakcióik is.
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása