Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • TanBá: Apologetika lefordítva hitkomisszárság Nem kellenek itt a görög főIstenekre (Apollonra) hajazó hangzatos elnevezések. Az apologetika lefordítva JahveZsidóSátánIsten iránti hitkomisszárságot jelent.... (2019.04.14. 10:53) Ma Mária, régen a Fityma ünnepe
  • Utolsó 20

Titokzatos pap jelent meg a baleset helyszínén

2013.08.10. 11:27, Katekéta

Megdöbbentő hírről számolt be az amerikai média. A történet valóban csodás, ezért egyre több szemtanú nyilatkozik, de a legnagyobb hitele mégis a mentést végző tűzoltóparancsnoknak van, aki egyszerűen őrangyalnak nevezte a szörnyű balesetnél fölbukkanó titokzatos papot.

A 19 éves Katie Lentz Missouriban nem is sejtette, hogy az élete pillanatokon belül egy hajszálon múlik majd: egy ittas vezető okozta balesetben súlyosan megsérült. Az életjelei gyöngülni kezdtek, a helyszínre érkező tűzoltók felszerelése pedig csütörtököt mondott.

Nem kis megdöbbenésre a helyszínen megjelent egy katolikus papnak tűnő férfi. Szinte a semmiből érkezett, ugyanis ekkorra már két-három mérföldes körben lezárták a környéket, és senkit nem engedtek a baleset helyszínére.

Először nem akarták a sérülthöz engedni, mivel olyan rossz állapotban volt a lány, hogy azt várták, mikor hal meg. Az atya azonban azt mondta, csak egy szentséget, a betegek kenetét adná neki. A nyilatkozó tűzoltó szerint azt hitték, maga a sérült hívta a papot valahogyan a baleset után, de kiderült, hogy nem is ismerte.

Végül a pap megnyugtatta a sérültet, rózsafüzért imádkozott érte, kenetet adott neki. A tűzoltók parancsnoka az ABC Newsnak elmondta, hogy valami elképzelhetetlen nyugalom áradt a papból, ami az ott lévőket is átjárta, majd jelezte a tűzoltóknak, hogy az eszközeik hamarosan működni fognak. Igaza volt: ekkor futott be egy másik csapat tűzoltó, akik segítettek kiemelni a lányt a roncsból.

A titokzatos férfi eltűnt, mielőtt köszönetet mondhattak volna neki.

A hírről beszámoló Fox News megemlíti, hogy bár a szemtanúk egybehangzóan állítják, hogy valósággal a semmiből megjelenő katolikus pap végig a helyszínen volt, az ott készült nyolcvan fotó egyikén sem fedezhető fel, pedig nem kis feltűnést keltett.

Bár a helyszínen úgy tűnt, a lány életét is vesztheti, a kórházban már csak törött lába és bordái miatt kezelik. Azt mondja, hogy úgy érzi, egy őrangyal segített neki átvészelni a nehéz perceket.

A helyi egyházmegye nem ismeri a papot, aki megjelent a balesetnél, és a püspökség nem kíván vizsgálatot sem indítani, de köszönetet mondott a férfinak és gyógyulást kívántak a sérültnek.

Padre Pio nyomdokain

Sokáig az egyház is gyanakodva figyelte Pio atyát, aki csodatételei időről időre zavarba hozták környezetét. Sok hasonló esetről számoltak be vele kapcsolatban, az egyik legjobban dokumentált és ezért legmeghökkentőbb, hogy a világháború alatt több katona beszámolt arról, hogy egy szerzetesi habitusba öltözött pap jelent meg a harctéren, mikor megsérültek. A katonák között többen egyáltalán nem is voltak hívők vagy nem a katolikus felekezetbe tartoztak.

Csak a háború után ismerték föl újságcikkek fotóiból a mosolygó szerzetest, akit ma Szent Pióként ismerünk, s aki egyetlen találkozás alatt is életre szóló nyomott hagyott egy fiatal lengyel pap emlékeiben, akit később II. János Pál pápaként ismertünk meg.

89 komment

Címkék: amerika videó hír csoda


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr925454712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.08.11. 14:56:12

És ha egy muszlim imám volt? Egyből elhatárolódnának :)

Katekéta 2013.08.11. 16:00:25

@HUN_Sector: Milyen más imám van, aki nem muszlim? Ki határolódna el? Az egyház biztosan nem, Ferenc pápa épp most üdvözölte a ramadán végét, melyre válaszul muszlim vezetők köszönetet mondtak.

lutria 2013.08.11. 16:14:11

Az őrangyal csak a baleset után jelent meg?Talán lelkiismeret furdalása volt mert rosszul végezte a munkáját és bekövetkezett a baleset?
Másrészt meg egy mindennapos baleset miatt 2-3 mérföldes (3.2-4.8km)körzetben teljes zárás?
És vajon milyen felszerelés hibásodhatott meg a már helyszínen tartózkodó tűzoltóknál,-a feszítő-vágó és a motoros flex is,-mert akkor elő a fűrészt,feszítővasat,baltát-de inkább leállt a mentés és vártak egy másik csapatra?....

Uva 2013.08.11. 16:16:32

a fox news hitelessegerol kb annyit kell tudni hogy kesz tenykent kozoltek hogy a nemregiben tortent sziberiai meteoritbecsapodasert Obama a felelos es elemezgettek hogy ez miert allhatott az erdekeben.

szoval biztos igaz az orangyalos hir :)

Neander 2013.08.11. 16:50:27

Az a többi sok ezer ember, aki naponta meghal balesetekben? Azoknak nem ért oda időben az őrangyaluk? Kifejezetten neheztelek továbbá azokra az őrangyalokra, akik tavaly hagyták, hogy egy zarándokokat szállító busz súlyos balesetet szenvedjen! Ki kéne őket rúgni.

Neander 2013.08.11. 16:54:32

Különösen meggyőző bizonyíték, hogy a katolikus pap egyetlen fotón sem látható. Ebből nyilvánvaló, hogy csoda történt.

polly graph 2013.08.11. 17:29:45

Hát vannak pancser őrangyalok is, az tény. Az enyém tuti jól végzi a munkáját, ahogy én néha bénázni tudok! :)

Na de komolyra fordítva a szót: miért ne lenne hihető a sztori? Valahonnan előkerült egy fickó, aki tette a dolgát, aztán továbbállt. Nem az égből szállt alá, nem voltak szárnyai, csak fel akarta adni az utolsó kenetet.

Mindenki a mentésre koncentrált, nem vették észre, mikor került elő a pap.

Szerintem a szemtanúk fantáziája színezte ki a valóságot.

Anna Sussoger 2013.08.11. 17:36:03

@lutria: Ez nekem is feltűnt, de a videón negyed mérföldet (kb. 400m) mondanak.

2013.08.11. 18:05:23

Én tegnap csináltam egy fotót a barátnőmről, és a fotón nem látszik, hogy ott áll mögötte Godzilla és II. János Pál pápa szelleme, amint koccintanak egy-egy korsó belga meggysörrel, ergo hivatalosan bejelenthetem, hogy csoda történt!!!4!four!!!

2013.08.11. 18:07:45

Különben mennyire kell már agyhalottnak lenni, hogy valaki egy ilyen masszív baromságot kicsit is komolyan vegyen? Hát a kibaszott középkorban élünk? A Fox news meg kb a Blikk tévéváltozata, hihető.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.11. 19:08:35

Angyalok természetesen léteznek. Mint ahogy démonok is.

☉ ☾ 2013.08.11. 19:20:17

A csoda éretté tesz.

2013.08.11. 19:39:19

Online blikk. Kb. akkora szar...

burakefendi 2013.08.11. 20:14:18

@shitgun: valahogy úgy van a modern, felvilágosult emberrel, hogy minél távolabb van térben és időben egy történéstől, annál jobban képes megítélni, hogy mi az igazság.

Physim31419 2013.08.11. 20:18:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Angyalok természetesen léteznek. Mint ahogy démonok is. "

Angyalok természetesen nem léteznek. Mint ahogy démonok sem.

A hivők érvelésének színvonalát könnyű tartani.

gyomirtó 2013.08.11. 20:33:48

@Physim31419:
"Angyalok természetesen nem léteznek. Mint ahogy démonok sem."

Bizonyíték?

2013.08.11. 20:46:28

@burakefendi: a megvilágosultnak ellenben bőven elegendő egy hatodrangú amerikai bulvárhíradó tudósítása.

2013.08.11. 20:47:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: igen, volt egy ilyen film is, az Angyalok és démonok. Nekem elég bizonyítéknak.

2013.08.11. 20:49:46

@gyomirtó: Ferenc pápa csak egy hologram. Tessék cáfolj. Bármilyen érved lenne, én agyon tudnám ütni két szóval: szerintem nem. Ez színvonal? Kb. ennyit ér a te kijelentésed is.

Amocsok 2013.08.11. 20:50:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Én olvastam egyszer egy amerikai írótól (hatalmas siker volt akkoriban), hogy minden ilyesmiért a démonokat lehet okolni. A könyvben az egyik főszereplőt akarták autóstól szakadékba lökni, de az angyalok visszanyomták az úttestre, és csak így úszta meg a biztos halált. Az a baj, hogy az angyalok nincsenek mindig kellő számban (erővel) a megfelelő helyen. Olyan viszont még abban a könyvben sem volt, hogy valamelyik angyal megmutatta volna magát halandóknak. Már csak ezért is különleges ez az eset.

gyomirtó 2013.08.11. 20:51:19

@shitgun: Nem jelentettem ki semmit, mi lenne, ha figyelmesebben olvasnál?

Physim31419 2013.08.11. 20:52:46

@gyomirtó:

"Angyalok természetesen nem léteznek. Mint ahogy démonok sem."

Bizonyíték?

Miért is nekem kell bizonyítékkal előhozakodnom? Miért nem annak, aki állítja, hogy angyalok és démonok léteznek? Neked ennyi eszed van?

gyomirtó 2013.08.11. 20:59:04

Azért, mert állítottál valamit. Bizonyítsd be az állításodat. Nyilván nem tudod. Csak hiszed, hogy úgy van, ahogy gondolod.
"A hivők érvelésének színvonalát könnyű tartani."
Hát neked meg ennyi eszed van. Egyik szavaddal agyoncsapod a másikat.

2013.08.11. 21:05:11

@gyomirtó: ezer sorry, a kérdésed. De érted te, csak ennyi a válaszod. A kenés.

Physim31419 2013.08.11. 21:08:29

@gyomirtó:
"Azért, mert állítottál valamit. Bizonyítsd be az állításodat. Nyilván nem tudod. Csak hiszed, hogy úgy van, ahogy gondolod."

Valaminek a nemlétezését lehetetlen bizonyítani. Ezzel az erővel viszont bármi, ismétlem, bármi amit kitalálok, vagy bárki más kitalál, legyen az bármilyen marhaság, egyenlő valószínűséggel létezik. Nem lehetséges, nincs idő, nincs energia és abszurdum bárminek a nemlétezését bizonyítani. Aki állítja, hogy valami létezik, annak bizonyítania is kell. Például, mikor Einstein rájött, hogy a téridőt a tömeg elhajlítja, bizonyítania kellett, nem pedig másnak bizonytani, hogy nem, a téridő nem hajlik el tömeg mellett. Fel tudod ezt fogni?

""A hivők érvelésének színvonalát könnyű tartani."

Most ezt kell bizonyítanom? Mert az előző leveledben nem ezt hoztad fel. Te is váltogatod a témákat, ahogy a hülyeségeid megválaszolásra kerülnek?

"Hát neked meg ennyi eszed van. Egyik szavaddal agyoncsapod a másikat."

Sajnálom, hogy semmit nem értesz.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.11. 21:10:30

igen léteznek **

persze a magát tévedhetetlennek képzelő tudomány számára, aminek dogmáit állami intézményekben magoltatják, amit nem lehet látni az nincs...
így se őrangyalok, se érzelmek, se szeretet, se isten nem létezik... :x

Amocsok 2013.08.11. 21:11:10

Én ma voltam szemtanúja egy tutira angyali beavatkozásnak. Egy vasúti kereszteződésen haladtak át autók, tíz perc múlva meg jött a vonat. Kiderült, hogy tíz perc késéssel. Ha nem fogta volna vissza valami (szerintem őrangyalok), biztos, hogy 2-3 autót elgázolt volna.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.11. 21:12:39

@shitgun: ha volt róla film, akkor az már több bizonyíték, mint ami az evolúció elméletre, vagy az ősrobbanásra van ^^

azokat ugyanis csak színes rajzok "bizonyítják" :x

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.11. 21:13:59

@shitgun: ha volt róla film, akkor az már több bizonyíték, mint ami az evolúció elméletre, vagy az ősrobbanásra van ^^

azokat ugyanis csak színes rajzok "bizonyítják" :x

Amocsok 2013.08.11. 21:14:21

@wmiki: Én érzelmekről meg szeretetről is tanultam az állami iskolában. Te melyikbe jártál?

Physim31419 2013.08.11. 21:14:30

@Amocsok:
"Én ma voltam szemtanúja egy tutira angyali beavatkozásnak. Egy vasúti kereszteződésen haladtak át autók, tíz perc múlva meg jött a vonat. Kiderült, hogy tíz perc késéssel. Ha nem fogta volna vissza valami (szerintem őrangyalok), biztos, hogy 2-3 autót elgázolt volna. "

Így van. Vonat magától nem késik. Démonok tolták, angyalok húzták, ez lett most a végeredmény. Mázli.
De minek mozodozvenyezető, a fenébe is?

2013.08.11. 21:15:44

@wmiki: jááááj, megjelent wmiki, fusson ki merre lát! A monitoron keresztül szívja le az agyatokat! Természetesen a Szíriuszról, a pártus királyfi úrgyíkjainak technológiájával!

Amocsok 2013.08.11. 21:16:32

@wmiki: Én is bizonygatom mindenkinek, hogy az Orion űrhajóval már a hatvanas években varangyokra vadásztak, de alig akad valaki, aki elhiszi.

Amocsok 2013.08.11. 21:18:20

@Physim31419: Mozdonyvezető azért van, hogy legyen kit megszállnia a démonoknak. Ez törzsanyag a MÁV-nál.

2013.08.11. 21:19:12

@Amocsok: én mondjuk elhiszem. A Pataky is ezt mondta az Echo TV-ben, és neki hiszek, mer'az EDDA kurva jó. Van benne valami angyali.

gyomirtó 2013.08.11. 21:21:47

@Physim31419: A válaszod első felével egyetértek. De ebben a kérdésben inkább filozófiai, semmint tudományos megközelítést érdemes alkalmazni: nagy ám ez a világ, csak egy icipici töredékét ismerjük, ismerhetjük, szóval angyalok/démonok akár létezhetnek is, azt kijelenteni viszont, hogy "természetesen" nem léteznek, vagy azt jelenti, hogy mindent tudsz a világról, amelyben élsz, vagy azt, hogy egy személyeskedő, arrogáns bugris vagy. A megnyilvánulásaid alapján én az utóbbira szavazok.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.11. 21:22:32

@shitgun: agyatokat? ne nagyképüsködj!

különben is... tudhatnád, hogy amit nem lehet látni az nincs! az értelem nevében!

Physim31419 2013.08.11. 21:23:04

@Amocsok:
"Mozdonyvezető azért van, hogy legyen kit megszállnia a démonoknak. Ez törzsanyag a MÁV-nál"

Nyilvánvaló. És ha lelövi a családját, majd berug és kisiklatja a vonatot, többszáz ember halálát okozva, akkor a démonok a hibásak, meg az őrangyalok is, mert nem edzettek eleget.
Ez sem Ph.d anyag.

Amocsok 2013.08.11. 21:25:48

@wmiki: "tudnád ezt bizonyítani? **"
Sorozat volt a tévében. Te nem láttad? Töltsd le valahonnan! Nagyon jó film, meg szerintem igaz is.

Physim31419 2013.08.11. 21:26:26

@gyomirtó:
"azt kijelenteni viszont, hogy "természetesen" nem léteznek, vagy azt jelenti, hogy mindent tudsz a világról, amelyben élsz, vagy azt, hogy egy személyeskedő, arrogáns bugris vagy. A megnyilvánulásaid alapján én az utóbbira szavazok."

Ha elolvastad volna amit ítam, akkor Maxval jelentette ki egyszerűen, hogy angyalok és démonok léteznek. Tehát neki kell bizonyítania, én csak leírtam az ellentétét. Nekem úgy tűnik, hogy alig várod, hogy itt oszd az észt és ezért nagyon szelektívan elovasol, vagy pedig, mint írtam, ennyi telik tőled. Én utóbbira szavazok.

2013.08.11. 21:27:35

@gyomirtó: csak tudod, ha ilyen "filozófiai" síkra tereljük a dolgot, akkor a logikád szerint, minden, de tényleg minden létezhet/létezik, a rózsaszín, elefánt alakú, vattacukorból készült óriásbolygótól kezdve a kerek erdő mélyén élő hatlábú, szakállas ugrógnómokig. Érted, ha megengeded a létezését egy valószerűtlen, sosem igazolt, homályos beszámolókra alapozott valaminek, akkor logikusan az összes létező variánst el kell fogadnod, tekintet nélkül annak valószerűtlenségére, pusztán arra alapozva, hogy valaki beszélt már olyannal, aki hallott olyanról, aki látta. Ez egyszerűen egy zsákutca, egy légüres tér, a skizofrénia határmezsgyéje.

2013.08.11. 21:28:49

@wmiki: akkor minden oké, mert akkor te sem vagy. Most kicsit megnyugodtam.

Amocsok 2013.08.11. 21:29:57

@gyomirtó: Természetesen arrogáns bugris. A Világegyetem végtelen, így a dolgok száma is végtelen, és az lehetetlen, hogy a végtelenbe ne lenne legalább egy-egy angyal meg démon.

Amocsok 2013.08.11. 21:33:04

@wmiki: ":0 te ilyen hittérítő vagy?"
Csak féle. Nem ilyen, hanem olyan hittérítő-féle. Én nagyon fogékony vagyok mindenfélére. Főleg olyasmire, amiről semmit nem tudok. De a fantázia minden konkrét tudást pótol.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.11. 21:36:56

@Amocsok: hát igen, látszik, hogy nehezen különbözteted meg a tényeket a valóságtól :(

persze nehéz dolgod is van, hiszen a hozzád hasonló egyszerű elméket a tudomány nevű szekta, annak idején az állami intézményekben elég rendesen kimosta... :x
sok dogmát kellett bemagolnod, hogy megkaphasd a szükséges papírt :((

burakefendi 2013.08.11. 21:38:32

@shitgun: nem feltétlen. a "megvilágosult" nem utasít el valamit csak mert az elsőrangú amerikai hírügynökség nem hozza le. vagy mert ellentmondani látszik a ma trendi narratíváknak.

2013.08.11. 21:42:15

@burakefendi: ja, hát akkor neked a Blikk, a Kacsamagazin, és az UFO Magazin is remek hírforrás. A FN egy bulvár hígfos, kb "terhes férfi madarat szült" szint. Ha neked ez elég... Az meg roppant elegáns, hogy "ellentmond a ma trendi narratíváknak". Akkor ennek szellemében fogadjuk el, hogy kutyával dugni jó, mert az nem trendi narratíva, ergo igaz.

2013.08.11. 21:44:55

@wmiki: felesleges kijavítanod magad, bármit írsz, az mindig pont ugyanannyi értelemmel bír. Szerintem csak verd a billentyűket majom módra, a végén meg nyomj a küldésre. Pont ugyanott leszel, és kevésbé fárasztó.

burakefendi 2013.08.11. 22:00:27

@shitgun: az előző kommentem kulcsa - ahogy írva vagyon - a "nem utasít el" nem pedig az "attól igaz számára".amúgy meg ezt a szélsőségekre való kihegyezést agresszív érvelési technikának tartom.
megjegyzem jellemzően nem olvasok bulvárt, ahogy a kutyával dugásról sem fantáziálok

Amocsok 2013.08.11. 22:06:35

@wmiki: Még nem válaszoltál, hogy melyik iskolában nem tanultál az érzelmekről.
Én leírtam őszintén, hogy állami iskolában tanultam róla. Ennyi korrektséget talán elvárhatok cserébe, hogy te meg megírod, melyikben nem tanultad. (Azt mondjuk kétlem, hogy nem tanították, legfeljebb te akkor voltál rózsahimlős, esetleg pont akkor raboltak el a démonok.)

tisztapista 2013.08.11. 22:36:12

Angyalok márpedig...

Aki bebizonyítja a fenti állítást, vagy az ellenkezőjét, az olyan csodát fog látni, hogy megijed tőle. Meghívom egy sörre, egy olyan kocsmában, ahol minden más látszani fog, csak a korsó, meg a sör nem.

Ianas 2013.08.12. 00:01:35

Mindenki téved. Az Gandalf volt, csak elnézte a térugrás varázslatot.

kenájkikit 2013.08.12. 00:29:31

@wmiki: melyik tudomány állítja, hogy amit nem látsz az nincs?

hot-spot (törölt) 2013.08.12. 08:11:31

Márpedig Isten létezik!
Nem állítanám ezt,ha nem lett volna rá épp elég bizonyítékom az életem során!

Bicikliző medve 2013.08.12. 08:21:47

@wmiki: Az evolúciót azért ennél több is bizonyítja. Mivel magyarázod, hogy megmaradt egy csomó kövület olyan állatokból, amik valaha léteztek, ma meg már nem. A kövületeken időben előrehaladva változások észlelhetők, ami pont az evolúciót bizonyítja. Itt megtalálsz mindent, ami segíthet:
www.evolutionfaq.com/articles/five-proofs-evolution
Vannak elég érdekes bizonyítékok. A videót sajnos nem tudom megnézni, mert a munkahelyemen le vannak tiltva a youtube videók, de az is érdekes lehet.

De pl. mivel magyarázod, hogy az embernek van visszafejlődött farokcsontja? És azt, hogy a baktériumok immunissá válhatnak az antibiotikumra?

Bicikliző medve 2013.08.12. 08:30:01

@wmiki: De miki, ezek az úgynevezett dogmák olyan tények, amik bármikor működnek. Ha veszel egy labdát, leméred, eldobod X newton erővel, pontosan olyan messzire repül, mint ahogy kiszámítottad (fizika). Ha magnéziumot dobsz vízbe, a kémiai reakció miatt feloldódik a magnézium (kémia). Ha veszel 100 almát és megeszed a felét, mindig 50 marad (matematika). Az a szép a tudományban, hogy olyanokat állít, amit bárki bármikor ki tud próbálni. Az elméleti fizika és a csillagászat pedig az nem ilyen, de ott emg folyamatosan dolgoznak ki elméleteket, amiket mások próbálnak megcáfolni, és így fejlődik a tudomány. De azokról senki nem is állítja, hogy úgy vannak ,hanem felállítanak elméleteket, és megpróbálják bebizonyítani.

01234567 2013.08.12. 08:33:26

Valami van a valóságon túl, ez igaz. Kár tagadni, és szomorú is volna ha nem volna.
A gonosz is létezik, vele számtalanszor találkoztam, így kell lenni jónak is, de kétlem hogy kizárólag egy vallás tulajdona lenne bármelyik.
A pokol meg ha más nem arra jó lesz, újra találkozzak a haverokkal... :)

Amocsok 2013.08.12. 09:00:37

@ċsirke72: Nem ismered wmikit. Ezek a példák számára semmit nem jelentenek, mert egy érzékcsalódásra épülő, virtuális világban zajlanak, ami vagy magától ilyen, vagy valakik így irányítják. Ami számodra ébrenlét, az számára álom, és fordítva. Ami számodra ébrenlét, számára egy végtelenségig tartó, víziókkal teli gyötrelem, amiből egy kis időre úgy menekülhet meg, ha álomra hajtja a fejét, s akkor, ott, álmában véli felfedezni a mástól független, önmagától, önmagában, önmagáért igazságokat. Ez egy örökös harc. Gondolj bele! Felkelsz, kinézel az ablakodon, és tudod, hogy minden amit látsz, érzel, tapasztalsz, az nem az amit látsz, érzel, tapasztalsz, hanem valami más. De hogy mi az a más, arra legfeljebb órákkal, napokkal, évekkel később kaphatsz választ, természetesen abban az állapotban, amit te álomnak nevezel.
Ez egy végzetes csapda. Ha egyszer tudományos bizonyítékot lelnének arra, hogy wmikinek mindenben igaza van, azonnal meg kellene tagadnia önmagát, ugyanis az összes eddigi koncepciója, elmélete a mélyen megvetett tudomány martalékává válna. Az idealisztikus szkepticizmus olyan magas fokára jutott, amiről épségben leereszkedni már képtelenség, és ha el is rugaszkodna, az egy végtelen lebegés lenne, nem zuhanás.

Bicikliző medve 2013.08.12. 09:05:15

@Amocsok: Értem. Tehát mindenre, ami logikus, következetes, ellenőrizhető, neki van egy magyarázata, hogy az miért is nem úgy van. Sajnálom szegényt, ez nekem olyan Don Quijote harcnak tűnik a szélmalom ellen ,amit legfeljebb is elveszíthet, megnyerni sosem fogja.

Amocsok 2013.08.12. 09:08:15

@01234567: A valóság a valóság. Azon túl nincs semmi. A valóságról alkotott képünk és ismereteink hiányosak. A gonoszt és a jót keresheted magadban, megtalálod mindkettőt, és ha már megtaláltad, köss szövetséget a jóval a gonosz ellenében! A te jóságod vonzza majd mások jóságát is. A Pokol kapuja még akkor is szélesre lesz tárva előtted. :)

Amocsok 2013.08.12. 09:15:26

@ċsirke72: Nem. Mindenre nincs magyarázata (az a ritkább), de beszólásra bizton számíthatsz. Veszíteni soha nem fog, mert az emberi képzelet határtalanabb mindennél. Bármennyit is ismerünk meg az általunk valóságnak tartott világból, ő két lépéssel azon túl lesz. És ha egyszer mindent feltérképezhetnénk, ő akkor is biztos lenne benne, hogy két lépéssel azon túl is van valami.

$pi$ 2013.08.12. 09:46:24

Batman vót, nekem monta!

2013.08.12. 10:18:35

fasza dologról vitáztok, visszajövök 2023-ban lássam hogy álltok

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2013.08.12. 10:22:08

@gyomirtó: Ugy tudom, hogy a Alfa Centaurin lathatatlan amobak elnek, amik ha lathatoak lennenek, akkor ugy neznenek ki, mint a Pataki Attila, meg wmiki keresztezodese. Cafold meg, ha tudod.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.08.12. 10:23:37

én éjjel egy akkorát fostam, hogy ha volt is ott őrangyal, biztos elkábult a fosbűzben

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2013.08.12. 10:39:08

@ċsirke72: wmiki egy hirhedt troll, amugy valoszinuleg paranoid skizofren, sulyos teveszmes epizodokkal. Emiatt sajnalom, de attol meg lehetne muvelt, csak sajnos egy muveletlen taho is.

taecleau 2013.08.12. 11:39:04

azért tudták végül könnyedén kiemelni a gépjárműből, mert előtte gyíkká változtatta.

algi 2013.08.12. 11:42:04

@wmiki: Nagyon szomorú ember lehetsz, ha te még sosem láttál szeretetet.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.12. 12:16:04

Nekem már megfordult a fejemben, hogy venni kellene valami félreeső helyen egy telket és/vagy egy vendéglátó helyet, aztán megjátszani egy csodát, hogy Szűz Máriát, egy angyalt, szenteket vagy esetleg ufót láttak, aztán a zarándokok kopasztásából jól meg lehetne élni. Van jó pár példa ugyanerre, miért nekem ne jönne össze? :-)

MarcusFenix 2013.08.12. 12:29:24

@hot-spot: Igen, a bizonyíték pedig nem más rá mint a csodás életed. Ebben kapod vissza a sok negatív dolgot ami önlik belőled :)))

2013.08.12. 14:23:10

Na, tartottam egy szeánszot és beszéltem Hádésszal. Ő kategorikusan tagadta, hogy bárkit felküldött volna. Egyedül Athénban volt három lelke, akik elmentek egy kis szentelt vízért, mert a pokol egyik bugyrában kifogyott a kínzóeszköz.

Majd megidéztem Szent Pétert. Ő is tagadja, hogy bárkit leküldött volna. Jelenleg Jézus új adót vetett ki a felcsatolható angyalszárnyakra, amely miatt tüntetés ütött ki a mennyekben. Jelenleg a kapuk le vannak zárva, 140 km-es torlódásra lehet készülni a frissen elhalálozóknak (amúgy is csak a mormonok jutnak fel, mindenki más megy a pokolba).

Megidéztem Buddha szellemét is, de az öreg nagyon be volt szívva és a köldökét piszkálta, így vele nem jutottam semmire. Állandóan valami KFC-ről érdeklődött a kis dagi.

Végezetül nem maradt más választásom, mint elhinni, hogy valójában égett az avar az út mellett, ahol egy titkos marihuána telep volt. Ez így mindent megmagyaráz.

Sárga Király 2013.08.12. 14:49:51

Egy rokonommal történt meg, kissé részegen beesett a vonatsínek közé, biciklivel. Már látta a közeledő vonatot is, de még csak kászálódott, amikor egy férfi leugrott mellé a peronról - felsegítette, és a biciklit is kiemelte. Mire ez lezajlott, a szerelvény már át is viharzott az megállóhelyen, jó, ha pár másodpercük lehetett az egészre. A rokonom az első rémület után köszönetet akart mondani az idegennek. Nem volt kinek. Teljesen néptelen volt az állomás, pedig egy fél perccel azelőtt még ott állt mellette a férfi.

sántaturul 2013.08.12. 14:53:43

mintha a 700-as klub című, hasonló tartalmú, szintén amerikából származó sorozat valamelyik darabjának a története volna. rettenet az egész, szobrot az emberi butaságnak!

ismeretlen galaxis 2013.08.12. 15:59:47

Persze, hogy léteznek őrangyalok. Az enyémet Hamaliel-Rafaelnek hívják.
És nagyon szeretem, meg ő is engem.

Bobby Newmark 2013.08.12. 16:28:34

@Sárga Király: Ismered a mondást a messziről jött emberről...

Macropus Rufus 2013.08.12. 16:53:25

@gyomirtó: valaminek a nem létét sokkal nehezebb bizonyítani mint a létét.
Ebből következően, neked sokkalta 1xübb bebizonyítani azt, hogy van, mint neki azt, hogy nincs. :p
Neked vannak bizonyítékaid a létezésükre?
(100%-osan dokumentált, tudományosan alátámasztva!)

hot-spot (törölt) 2013.08.12. 21:03:50

Márpedig Isten létezik,akár ki akár mit mondd!
Nekem mindig segített eddig,jó életem volt és van és remélem jó életem is marad!
Ő mindig mellettem van ha szükséges,mindig segít,sosem volt hogy cserben hagyott volna!Az is egyértelmű ha büntet valamiért,olyankor el kell gondolkodni,hogy miért és rendbe jönnek a dolgok.
Ennyi véletlen nincs,nem lehet rá más magyarázat,csak az Isteni beavatkozás!
Ha elégedetlen vagyok,vagy elkeseredett,akkor elém tár olyan dolgokat,amikből azonnal rá kell jönnöm,hogy nagyon szerencsés ember vagyok.
Én nem járok templomba,ki nem állhatom az ájtatosságot,hinni máshogy is lehet,nem kell hozzá szentfazéknak lenni!
Sőt,ez az igazi hit,nem az,ha térdre vetem magam minden vasárnap egy bronz hasonmás előtt, a templomban!

2013.08.13. 14:17:26

Amit a parszt nem ismer, az nincs.

De mondhatnám úgy is, hogy "nékem égő csipkebokorban meg nem jelent".

Csodák pedig vannak. És mert csodák nem kell őket megfejteni.

Egyszer olvastam Szendi Gábor: Isten az agyban című könyvét. az ateista szerző azt bizonygatja, hogy a szentek epilepsziás rohamaikban találkoztak Istennel, vagy voltak látomásaik.
Nos engem épp ez a könyv erősített meg a hitemben. Mert rendben van, hogy epilepsziás roham, de miért pont nekik és miért pont akkor, és miért pont azt amit.

Egyébként meg teljesen logikus: ha isten lennék én is így kommunikálnék.

Mi emberek csak azt vagyunk képesek
elképzelni amit ismerünk.

De a másvilág - ahogy nagyon helyesen a magyar nyelv mondja - az más, nem ilyen mint ez ami itt van. Más. Tehát ne várjuk földi jelenségeket, mert az nem más, az csak is pont ilyen lenne. Épp az benne a csodálatos, hogy más.

algi 2013.08.13. 16:57:31

@Frengi: "Mi emberek csak azt vagyunk képesek elképzelni amit ismerünk."

Akkor gondolom ezért olyan kiábrándítóan antropomorfikus Isten legelvontabb elképzelése is. Ha csak egy olyan hívő lenne, aki nem azt képzeli el, hogy egy hatalmasabb ember építette a világot. Mert ha mi építünk házakat, akkor a világ megépítéséhez biztos egy sokkal nagyobb ember kellett.

@hot-spot: "Nekem mindig segített eddig,jó életem volt és van és remélem jó életem is marad! Ő mindig mellettem van ha szükséges,mindig segít,sosem volt hogy cserben hagyott volna! Az is egyértelmű ha büntet valamiért,olyankor el kell gondolkodni,hogy miért és rendbe jönnek a dolgok."

És ezt a valamit miért hívod Istennek? Én pl. úgy hívom, hogy az agyam.

Amocsok 2013.08.13. 18:20:44

@Frengi: "Mert rendben van, hogy epilepsziás roham, de miért pont nekik és miért pont akkor, és miért pont azt amit."

Az epilepszia lehet betegség, de egészséges emberekből is kiválthatják bizonyos körülmények. Amiért pont nekik kérdésre tehát a válasz: vagy mert szenvedtek e betegségben, vagy mert bizonyos körülmények kiváltották a rohamot.
A miért pont akkor kérdésre a válasz a mikor kérdés. Mikor volt az a pont akkor? Életük előtt vagy után 10 évvel nem lehetett. Mindenkinek csak életében lehetnek epilepsziás rohamai. És a ma élőknek manapság is vannak. Az már beállítódás kérdése, hogy utólag ki minek magyarázza az abban tapasztaltakat. És ez egyben a miért pont azt, amit kérdésre a válasz.

2013.08.13. 18:21:53

@algi: igen, ez a tipikus földhözragadt gondolkodás, de nem baj ez, nem lehet ezt erőltetni, a hit isteni kegyelem.
Sokszor erszembe jut, hogy a legjobb dolog ami történt velem az életemben, hogy "Isten ujja rajtam", hogy egy kedvenc énekesemet idézzem.

Sárga Király 2013.08.14. 23:40:11

@Bobby Newmark: Igen, mert különös érdekem fűződik hozzá, hogy elhitessek veled egy hazugságot, ezért fizet a globális háttérhatalom.

A Mars-szonda működését viszont gond nélkül nyugtázod, mert láttál róla két fotót. A Photoshop korában.
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása