Öngyilkosság? Ezt gondold át.

Utolsó kommentek

  • TanNé: Anzelm istenérve, avagy az Isten egyenlő az Emberi Ostobasággal 2017. február 18. - IGe Volt egy ilyen nevű teológus, akinek a nagyon bonyolultnak látszó, és sokak által még bonyolultabbá tett, log... (2022.04.17. 08:07) Isten léte – észérvekkel
  • TanBá: Mára már van Tudományos Istenünk is, nem csak JudeoKeresztény ésatöbbi... Az ateizmus megbukott a tudományosan 2022. január 07. - IGe vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyo... (2022.01.07. 20:16) Isten léte – észérvekkel
  • makutsi: @Fejben Futó: Milyen zenekar, és hol? (2021.06.14. 08:06) A nyilas páter
  • Iván Gábor IGe: Apologetika végső bukása logikailag 2020. június 24. - IGe • Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek... (2020.07.04. 11:41) Vádak a kereszténységgel szemben
  • TanBá: Apologetika lefordítva hitkomisszárság Nem kellenek itt a görög főIstenekre (Apollonra) hajazó hangzatos elnevezések. Az apologetika lefordítva JahveZsidóSátánIsten iránti hitkomisszárságot jelent.... (2019.04.14. 10:53) Ma Mária, régen a Fityma ünnepe
  • Utolsó 20

Lehet-e pap egy mozgássérült ember?

2014.05.05. 07:57, Katekéta

A hatályos kánonjog szerint hivatására alkalmas állapotban kell lennie annak, aki egyházi szentséget vesz föl, tehát például áldozópappá szentelik. Lehet-e pap például egy kerekesszékes férfi?

Az egyházjog nem pontos ebben a kérdésben, de például kerekesszékesek bizonyosan el tudják látni papi hivatásukat, mivel ilyen papok vannak is. Általában persze ők már a szolgálatuk során kerülnek székbe, így a szemináriumba való felvételnél elvileg jelenthet nehézséget, ha az állapot már akkor fennáll.

Mindig egyéni mérlegelésre van szükség, ahogy az például egy autista személyek esetében egyértelmű: egy Asperger-szindrómás személynél sokszor nem is föltűnő az állapot, de másik példával élve egy Down-szindrómás ember betegsége mindenképpen legalább enyhe fokú értelmi fogyatékossággal jár, így a hivatás ellátására nem alkalmas. Súlyosabb értelmi fogyatékosság esetén egyébként a szentáldozásra sincsen lehetőség, mivel gyermekeknél is csak akkor van arra lehetőség, ha feltehető, hogy képesek a tudatukkal átfogni a szakramentum jelentőségét.

joe-weigman.jpgAz idős papok esetében gyakoribb a kerekesszékbe kényszerülés, de fiatalabbak között is előfordul. Épp most zajlik egy népszerűségi verseny mozgáskorlátozottak számára, amelybe nevezték az oregoni Joe Weigman atyát, ő a székében misézik, és általában véve is aktív és népszerű pap. Nála a szklerózis multiplexet a papi szemináriumban töltött utolsó évében diagnosztizálták. A telefonhívás gyakorlatilag teljesen megváltoztatta a kispap életét, akiben fölmerült az is, hogy alkalmatlan lesz a hivatására.

Lelki vezetője segítette át a nehézségen: azt mondta, azt nem döntheti el, hogy beteg-e, de azt igen, hogy ez milyen hatással lesz rá. Joe atya azóta úgy él, hogy elmondja, neki MS-e van, de ő maga nem az MS-é. Az ép lélek és a hit tesz valakit pappá, nem a teste.

 

joe-weigman-meme.jpg

Joe atya mémesedett is: ha megnyeri a szavazást, egy átalakított kisbuszt is nyer.
Jól áll: már tízezer fölött van a szavazatszáma.

16 komment

Címkék: papság kánonjog


A bejegyzés trackback címe:

https://apologetika.blog.hu/api/trackback/id/tr856117742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Gordon Gekko. 2014.05.05. 23:54:25

Ez nem érdekel, de homokos papokra nagyon nagy szükség lenne a tolerancia miatt.

És zsidó papokra a keresztény egyházakban, és sok cigányra. Amíg ez nincs addig az ördögé a templom.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.05.06. 07:42:45

miért ne lehetne?
a jelenleg élő leghírhedtebb tudós (hittérítő) is (szellemi) fogyatékos
stephen hawking

tippan67 2014.05.06. 07:47:46

Ugyan nem kerekesszékes, de mozgásában igencsak korlátozott György Alfréd atya. Mégis tökéletesen el tudja látni feladatait, amit az Úr neki szánt.

tehetseg.hu/interjuk/egy-korlat-adhat-tehetseget

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.06. 07:49:48

@.Gordon Gekko.:

Zsidó és cigány pap most is van. Homokos nem lehet, nem is kell.

tippan67 2014.05.06. 09:10:34

@maxval a gondolkodó birca:

Nem tudhatod, nincs-e köztük homoszexuális. Nem maga a homoszexualitás a bűn, hanem annak testi megélése.
Tehát simán lehet.

tippan67 2014.05.06. 09:12:48

@wmiki:
Szerintem vagy fogalom, vagy fogalmazás zavarban szenvedsz. Mister Hawking ugyanis nem szellemi fogyatékos.
A többi stimmt.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.06. 09:18:12

@tippan67:

Természetesen így van. Nem bűn semmilyen betegség, se homoszexualizmus, se pedofília, se más. A bűn ennek aktív kifejezése.

tippan67 2014.05.06. 09:33:23

@maxval a gondolkodó birca:
Akkor végső soron egyet értünk. Lehet bárki pap, szerzetes, ha alkalmas a neki szánt feladatok ellátására.

Katekéta 2014.05.06. 09:34:14

@tippan67: XVI. Benedek megtiltotta a homoszexuálisok pappá kreálását, mivel a gyermekbántalmazási ügyekben meleg papok voltak érintettek.

tippan67 2014.05.06. 10:02:46

@Katekéta:
Ezt nem tudtam. Gondolom akkor a szentelés előtt rákérdeznek.

tippan67 2014.05.06. 10:05:37

@wmiki: Nem, nem vagyok orvos, így el sem dönthetem, de te talán az vagy? És ha igen, akkor vizsgáltad már Hawkingot? Vagy mi alapján diagnosztizálsz?
Én annak ellenére hogy testi fogyatékossága, betegsége van, illetve azért mert nem értek egyet bizonyos nézeteivel, még nem látom rajta azokat a jegyeket, amellyel laikusként szellemi fogyatékosnak nevezhetném.
Ez nem tekinthető diagnózisnak.

TH 2014.05.11. 02:03:10

@Katekéta: ennek az állításnak bármelyik részét ezt alá tudnád támasztani bármivel is? A homoszexuálisok nem gerjednek gyerekekre, azokat pedofiloknak hívják tetszik tudni...elég nagy a különbség.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.05.11. 11:47:39

@.Gordon Gekko.: "Ez nem érdekel, de homokos papokra nagyon nagy szükség lenne a tolerancia miatt.
És zsidó papokra a keresztény egyházakban, és sok cigányra. Amíg ez nincs addig az ördögé a templom."

Nyilván sokat jársz templomba, ott találkoztál az ördöggel? :)

FAQlyás Menyét 2014.05.15. 15:27:21

Miért ne szentelhetnének mozgássérült embert pappá. Az egyházmegyei szemináriumoknak van ilyen előírása, hogy testileg, lelkileg, szellemileg alkalmasnak kell lenni a papság feladataira. Viszont attól még lehetne szerzetes pap, pl pálos. A kérdés inkább az lenne, hogy lehet -e már eleve mozgássérült ember egyházmegyés pap.
Öngyilkosság? Ezt gondold át.
süti beállítások módosítása